Příspěvek na správu na neurčitý účel
Popíšu stávající stav:
Jsme SVJ 2000. V roce 12/2012 na ustanovujícím shromáždění SVJ, byly schváleny 2 sazby do FO. 12Kč/m2 a 35 Kč/m2. Hlasovalo pouze 70% oprávněných. Můj boj o to, že toto bez souhlasu 100% neplatí vyvrcholil tím, že po 15 měsících sehnali podpisy zpětně všech vlastníků ke dni 12/2012. Mezitím samozřejmě bylo pár prodejů. Těchto nových vlastníků se nikdo neptal a všem bylo tvrzeno, že dvě sazby platí na věky. Já jediný toto neakceptoval a až na základě posudku „právníků“ bylo potvrzeno, že to není platné a všem se vrátili uhrazené prostředky do FO, ale pouze ke dni získání 100% hlasů. Jako nový majitel jsem pořád argumentoval, že s dvojí sazbou musím taky souhlasit a nikdy jsem ji neplatil. Pominu fakt, že na evidenčním rozpisu byl „Fond údržby“, po mě však v korespondenci chtěli „Fond oprav“ i když zákon chce „Příspěvek na správu…“ V usnesení byl sice „Fond oprav“, Který mi ale nedokázali rozklíčovat oč se jedná. V dubnu 2015 konečně schválili jednu částku na „Příspěvek na správu…“ Ovšem o zálohách ani slovo. Na dotaz z čeho se skládá, jsem dostal excel s 13 položkami, včetně budoucí modernizace, projektů, odměny správce, splátky dluhu SVJ apod. Částky si předseda vycucal z prstu. Reklamoval jsem tuto výši s tím, že žádné dluhy za SVJ splácet nebudu, že na modernizaci nemělo shromáždění pravomoc přikazovat příspěvky a dle §15/2 ZoVB chci vědět jakou zálohu mám platit, aby bylo pak možné uskutečnit vyúčtování až se akce uskuteční. Nic se nezměnilo. Částka je to pořád „Příspěvek“ tudíž bez možnosti ovlivnit hospodaření s pěnezy. V červnu 2015 byli odsouhlaseny většinově nové stanovy s prvky NOZ, per rollam a pod. Stanovy obsahují množství chyb, na které nebyl brán zřetel, přítomný notář se pouze usmíval. Obsahují prvky ze zrušeného OZ, nebo např. třetí odstavec si protiřečí s prvním apod.
Zároveň bylo schváleno toto.
- Výbor sděluje výši příspěvků na náklady spojené se správou domu
- Člen má povinnost hradit stanovené příspěvky na správu domu a příspěvky správní činnosti
Pak ještě toto: Pro účely financování nákladů na správu domu a pozemku platí členové příspěvky formou měsíčních záloh a to.
- Stejnou částkou za jednotku na náklady vlastní správní činnosti
- Ve výši odpovídající podílu podlahové plochy jednotky.
Můj dotaz:
- Mám za to, že dokud po mě chtěli 2 částky a ještě navíc Fond oprav, tak jsem nemusel platit nic. Ani jsem nezačal a pořád jsem to reklamoval, viz články tady na portálu o FO apod.
- Když je na předpisu „příspěvek“ ale dle §15/2 ZoVB má být i záloha. Jak mám postupovat?
- Od schválení nových stanov se předpis nezměnil, ale jedná se už konečně o zálohu jak se píše na konci stanov, nebo pořád je to příspěvek na neurčitý účel. Nikdo neví kolik např. bude stát revitalizace.
- Hlouposti, které jsou ve stanovách a odporují NOZ musím napadnout u soudu? Nebo si počkat, až je na mě začnou uplatňovat a pak se bránit třeba rozporem se zákonem?
Na závěr: Využil jsem všechny možnosti kromě podání žaloby na soud. Mám za to, že 2 sazby musí schválit 100%, což nebylo reálné. Teď mám platit pouze příspěvek s tím, že tam je splátka dluhu? Nebo si to mám nějak rozpočítat a platit méně. V každém případě, bych byl radši žalován já, s tím, že vyvrátím jejich argumenty, než abych já žaloval. Zhodnoťte prosím můj postup.
Děkuji
Poslední komentáře