Dobrý den, připojuji zkušenost jak to funguje, konkrétně s fondem oprav, u nás v SVJ. Předpis do fondu oprav je u nás zálohový a jedná se o dlouhodobou zálohu, která se každoročně vlastníkům vyúčtuje, ale zůstatek se převádí do následujícího roku. Každý vlastník platí zálohu ve výši dle vl. podílu. Jednotlivé náklady hrazené z fondu oprav (čerpání fondu oprav) jsou pak dle účelu použití rozúčtovány buď dle podílu, nebo na jednotky. Takže platby do fondu oprav jsou vždy zálohové dle podílů, ale čerpání z fondu oprav je rozdílné. Ve finále je to úplně jedno jestli vybíráte na dvě hromádky, nebo na jednu. Každopádně je dodržena povinnost způsobu rozúčtování nákladů z fondu oprav. Vlastník dostane na konci roku vyúčtování fondu oprav, kde vidí kolik mu bylo předepsáno, kolik skutečně uhradil, kolik bylo vyčerpáno a jaký má zůstatek na „jeho hromádce“. Výpis čerpání je detailní, takže tam vidím za co bylo vyplaceno, jaký byl celkový náklad na akci, jakým způsobem byl náklad rozpočítán (podíl/jednotka) a jaký je můj podíl na celkovém nákladu na akci. Náš správce je v tomto velice precizní.
Poslední komentáře