opatrovník svj
Dobrý den, zajímalo by mne, jak v praxi funguje opatrovník SVJ a jak moc je to pro SVJ finančně náročné. Jaké pravomoce má opatrovník a jak dochází ke komunikaci mezi ním a SVJ? Nepotřebuje nějakou kontaktní osobu ze SVJ, která by např. obcházela vlastníky a zapsala jednou ročně spotřebu studené vody? Podotýkám, že finanční správu, faktury a revize nám zařizuje SBD. Pokud bychom chtěli zateplovat dům, zařizoval by opatrovník výběrové řízení a sám rozhodl, kdo zakázku vyhraje nebo bychom museli všechno odsouhlasit na shromáždění? A kdo by shromáždění svolával a řídil? Opatrovník nebo případná kontaktní osoba? A jak je to v případě drobných oprav na domě? Opět svolat shromáždění a předložit návrh opatrovníkovi? Můžeme jako vlastníci nějakým způsobem kontrolovat práci opatrovníka? A jak se postupuje v případě, že by nám vlastníkům nevyhovovalo opatrovnictví a chtěli si opět zvolit výbor s přesedou, místopředsedou atd.? Máte s tím,prosím, někdo zkušenosti? Jak už tady spousta lidí psalo, nikdo ze SVJ na sebe nechce vzít zodpovědnost a proto si myslí, že za ně opatrovník všechno udělá. Jsme SVJ o 9 bytech. Návrh na shromáždění byl takový, že by nám SBD dělalo statutární orgán a jeden člověk z SVJ by byl po staru pověřený vlastník, ale to také neprošlo (nikdo nemá čas atd.)Na SBD mi nikdo nebyl schopen poradit, protože s opatrovníkem žádné SVJ pod správou nemají. Volali i na krajský úřad, kolik by nás to stálo a prý hodně, ale cifra nepadla žádná :-)
Poslední komentáře