Pravidla pro rozúčtování nákladů na dodávku tepla
Ve výboru našeho SVJ jsme diskutovali problém, kdy u některých vlastníků jednotek překročí rozdíl v nákladech na vytápění připadající na 1 m2 plochy hodnotu 40 % oproti průměru zúčtovací jednotky v daném zúčtovacím období.
Správce totiž chce v těchto případech těmto vlastníkům snížit rozpočtové náklady na „povolených“ 40 % a rozdíl rozúčtovat na ostatní vlastníky. Opírá se přitom o § 4 odst. 4 vyhlášky č. 372/2001 Sb. (pravidla pro rozúčtování).
Někteří členové výboru jsou s tím smířeni, nic se s tím podle nich nedá dělat (holt budeme doplácet na ty, co nešetří). Jiní členové výboru se s tím ale nechtějí smířit a tvrdí, že správce nemůže bez souhlasu našeho SVJ něco takového udělat. Upozorňují na to, že zmíněný paragraf obsahuje ještě druhou větu: „Pokud dojde k překročení přípustných rozdílů, provede vlastník zúčtovací jednotky úpravu výpočtové metody uvedené v tomtéž paragrafu, odst. 3." Tedy nikoliv plošně převést rozdíl na všechny, ale upravit metodu.
Našel se ještě jeden člen výboru (to jsem já), který má úplně
revoluční názor. Podle mého názoru může shromáždění rozhodnout, že
správce žádné úpravy dělat nebude a že se všem náklady rozúčtují bez
úprav podle náměrů. Opírám se přitom o zákon č. 67/2013 Sb.
konkrétně o jeho § 6:
„(1) Náklady na dodávku tepla . . . se rozúčtují . . . ujednáním všech
vlastníků jednotek. (2) Nedojde-li k ujednání, rozúčtují se náklady . .
. podle právního předpisu, kterým se stanoví pravidla pro rozúčtování .
. .“, jinými slovy podle výše zmíněné vyhlášky.
V čem spočívá můj dotaz? Ve výboru nejsme ani jeden právník. Abychom se ve výboru zbytečně nehádali, mohli byste nám pomoci se rozsoudit? Napište nám, prosím, kdo z aktérů této pře má pravdu a kdo se mýlí a v čem? Jak byste v tomto případě postupoali vy? Děkuji předem za posouzení a rady.
Poslední komentáře