Pane mostecaku, napřed musím upozornit, že z hlediska povinnosti hradit není naprosto žádný rozdíl mezi Vámi, který jste složil zálohu předem, a těmi vlastníky, kteří žádnou zálohu nesložili a své příspěvky uhradí dodatečně.
Jak Vám, tak jim přece vzniká povinnost k úhradě příspěvku v tentýž den, hodinu a minutu: v den, kdy SVJ (na základě přijatého daňového dokladu) zavedlo do účetnictví svůj závazek vůči zhotoviteli díla.
Rozdíl je pouze v tom, že Vy jste složil nějakou zálohu předem, ale oni ne. Pokud z vyúčtování (po převzetí díla společenstvím a konečné fakturaci) vyplývá nedoplatek, uhradíte jej (předpokládám) opět jednorázovou platbou. Ostaní vlastníci jednotek žádnou zálohu nesložili, takže budou hradit SVJ ve splátkách celý dluh, rozložený do více let podle splátkového kalendáře. Navíc uhradí SVJ zvýšené náklady vzniklé tím, že SVJ jim poskytlo finanční službu – umožnilo jim odloženou úhradu ve splátkách.
Nejsou však povinni hradit nikomu žádný „úvěr“, jak
nesprávně píšete. Žádný úvěr si přece nikdy nesjednali, žádné
úvěrové smlouvy nikomu nepodepsali! Snad je na čase s těmi
nesmysly o „úvěrech“ přestat …
---------------------------------------------------------------------
Pak se ptáte kdo co hradí pokud došlo k prodeji jednotky. To je přece jasné: kupující zaplatil kupní cenu za byt + společné části ve stavu ke dni prodeje. Vše co bylo provedeno do toho dne, uhradí samozřejmě prodávající, který si práce na domě dříve objednal. A to i kdyby ke konečnému vyúčtování došlo až za rok. Pokud na domě bude něco provedeno/opraveno/zlepšeno později, po datu prodeje, půjde již o práce realizované pro nového vlastníka jednotky.
lake
Poslední komentáře