Dobrý den všem Prosím o vysvětlení, zda je u SVJ dle Vyhlášky 67/2013 Sb. přípustné, aby: 1/ Nový měsíční předpis záloh na služby nebyl rozčleněn na jednotlivé druhy poskytovaných služeb ale např. na Správu, Účetnictví, Drobné výdaje, Právní služby, Statutární odměny, Rozúčtování služeb, Rezerva byla na předpise stanovena jen souhrnná částka záloh za tyto jednotlivé služby s odkazem, že rozúčtování bude provedeno rovným dílem 2/ Nový předpis záloh na služby nebyl rozčleněn na jednotlivé druhy poskytovaných služeb ale např. Odvoz odpadu, Úklid, Havarijní služba, Provoz kotelny byla na předpise stanovena jen souhrnná částka záloh za tyto jednotlivé služby s odkazem, že rozúčtování bude provedeno dle spol. podílu. 3/ Nový měsíční předpis dále uvádí výši jednotlivých záloh na Studenou vodu, Teplou vodu, Teplo a dále uvádí, že tyto zálohy budou rozúčtovány dle spol.podílů, přitom do dnes bylo prováděno rozúčtování dle spotřeby(včetně zákonného podílu nákladů v %) a změnu ve způsobu tohoto rozúčtování shromáždění ani neprojednávalo. Naopak je nyní prováděna po 4 letech výměna měřičů pro evidenci a rozúčtování spotřeby těchto služeb.
Dotaz tedy zní: Je tento nový předpis měsíčních záloh dle Vyhlášky 67/2013 Sb. platný, když v § 7 odst. 2 je uvedeno: „Poskytovatel služeb ve vúčtování m u s í u v é s t skutečnou výši nákladů na služby v členění podle poskytovaných služeb se všemi potřebnými náležitostmi .....“ ? Jak si tedy nyní vlastník může udělat kontrolu správnosti vyúčtování jednotlivých nákladů služeb, když nezná ani zálohy, které na jednotlivé služby (dle takto nastaveného měsíčního předpisu) hradí???
Dále bez komentáře, děkuji za vyjádření.
Poslední komentáře