Správa domu bez SVJ.

Vložil Martin Hanek (bez ověření), 7. Duben 2014 - 19:22 ::

Dobrý den, jako nový vlastník bytové jednotky a spoluvlastník domu pročítám fórum a rád bych si ještě ověřil a ujasnil několik věcí. Jsem vlastníkem bytu v době se 4 bytovými jednotkami. Vlastníkem domu bylo město, správcem byla (a je) příspěvková organizace města k tomu založená.

Stručně popíšu postup vzniku vlastnicví:

  • v listopadu 2012 město zapsalo do KN Prohlášení vlastníka budovy, které je sepsané podle zákona o vlastnictví bytů, č. 72/1994 Sb.
  • během roku 2013 město jednotky odprodávalo novým vlastníkům (bývalým nájemcům)
  • první jednotky byly převedeny v březnu 2013
  • poslední jednotka byla novému vlastníku zapsána do KN na konci roku 2013

Prohlášení vlastníka budovy určilo jednotky, vlastnické poměry a další věci. Mimo jiné je tam zapsané, že správcem je příspěvková organizace města, kterou má město na správu nemovitostí. Této organizaci platíme (doposud) zálohy na:

  • společnou elektřinu
  • vodné, stočné a čištění odpadních vod (poté je nám rozúčtováno podle podružných vodoměrů)
  • předpokládám, že i pojištění nemovitosti

Ostatní záležitosti platíme přímo dodavatelům.

V prohlášení vlastníka není žádná zmínka o SVJ apod. Jsou tam i nějaké (z mého pohledu) podivné věty o hospodaření atd., ale to nechci nyní řešit.

Nyní se jako noví vlastníci snažíme domluvit na postupu, jak dům spravovat. Aktuální (výše uvedený) správce nám třeba (zatím jen telefonicky) sdělil, že náš dům už není pojištěný (od doby zapsání posledního vlastníka). Přitom se nám neobtěžovali sdělit, že už je dům kompletně ve vlastnictví nových majitelů atd.

Co mě zajímá:

  1. SVJ prohlášením vlastníka nevzniklo. Ze zákona o vlastnictví bytů také ne. Je to tak?
  2. Protože jsme 4 vlastníci 4 jednotek, můžeme se rozhodnout, zda SVJ založíme nebo ne?
  3. Pokud jej založíme, podle jakého zákona budeme postupovat? Řekl bych podle NOZ?
  4. Já se spíše kloním k tomu, abychom jej nezakládali. Jaké jsou výhody a nevýhody SVJ pro takový malý dům?
  5. Pokud nebudeme mít SVJ, jak si můžeme stanovit nějaká pravidla, odpovídající stanovám SVJ? Jak se toto provádí?
  6. Pokud nebudeme mít SVJ, předpokládám, že správu můžeme „zadat“ správci. Máme vytipované nějaké firmy, co se tím „živí“. Pak bychom asi uzavřeli se správcem smlouvu každý samostatně, nebo nějakou „společnou“ smlouvu, kde na jedné straně budeme my vlastníci a na druhé správce.

O co nám jde:

  • vyřešit (pokračovat) ve výběru záloh na společnou elektřinu, vodné a stočné, ročně získat vyúčtování
  • pojistit budovu a platit zálohy na toto pojištění
  • platit zálohy na dlouhodobé opravy a údržbu nemovitosti
  • platit zálohy na správu s domem související (vyúčtování záloh, vedení účtu atd.)

Vím,že je to hodně otázek, ale potřebuji si to ujasnit, než se do něčeho pustíme. Děkuji MH

Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.