Nemám problém s placením záloh. Vím, že dům se musí udržovat, takže mám za to, že se my vlastníci máme chovat ke „svému domu“ jako vlastník, který má svůj dům sám pro sebe, tzn. je potřeba mít nějaký finanční polštář na opravy domu, tzn. vytvářet si rezervu na případnou nečekanou havárii (např. na u střechy, prasklé stupačky, rozvody…). Myslím, že by byl problém vybrat větší částku jednorázově od jednotlivých vlastníků (alespoň u nás). Konkrétně v našem SVJ mě ovšem vadí, že platím dohodnutou částku, správce jednou nám jednou ročně předloží podklad o hospodaření, který se na shromáždění schvaluje (uvádím, že dle našich stanov se nevyčerpané příspěvky na správu domu a pozemku převádí do následujícího roku). Náš výbor však když usoudí, že příspěvek už je „dost velký“ rozhodne se kdykoliv během účetního období , že jimi určenou částku vrátí vlastníkům zpět, svolá shromáždění a nechá svůj návrh odhlasovat. Vznesla jsem písemný dotaz jak je vůbec vybíraná částka rozúčtována (služby, krátkodobé zálohy, dlouhodobé zálohy). Odpovědi jsem se nedočkala. Zatím platím, ovšem na letošním shromáždění do toho půjdu zase. Budu požadovat informace, a případně navrhnu snížení částky, která je stanovena na m2. Jsem moc zvědavá, jak se k tomu výbor a vlastníci postaví. Mám jen dotaz, jak mám dosáhnout zařazení bodu o určení výše plateb do programu budoucího shromáždění. Musí výbor na návrh vlastníka zařadit mnou navržený bod do programu shromáždění a projednat ho? Děkuji za odpověď.
Poslední komentáře