Vložil tomas 22 (bez ověření), 17. Březen 2014 - 16:47

přesně to zní:
(4) Po uplynutí lhůty pro uplatnění reklamací konečných
spotřebitelů vlastník do 30 dnů *provede v případě jím uznaných
reklamací opravu vyúčtování nedoplatku nebo přeplatku záloh,
s kterou neprodleně písemně seznámí konečné spotřebitele
v zúčtovací jednotce* .

Týká se to tedy jen změny změny vyúčtování nikoli povinnosti písemné informovat.

Pro reklamační řízení je samozřejmě vyžadována písemná forma, nadřazeným zákonem je zde zákon o ochraně spotřebitele

pro období do 1.1.2014 tedy 634/1992 Sb.

§ 19

(1) S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba,13) je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně *písemné odůvodnění zamítnutí reklamace*. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.