přesně to zní:
(4) Po uplynutí lhůty pro uplatnění reklamací konečných
spotřebitelů vlastník do 30 dnů *provede v případě jím uznaných
reklamací opravu vyúčtování nedoplatku nebo přeplatku záloh,
s kterou neprodleně písemně seznámí konečné spotřebitele
v zúčtovací jednotce* .
Týká se to tedy jen změny změny vyúčtování nikoli povinnosti písemné informovat.
Pro reklamační řízení je samozřejmě vyžadována písemná forma, nadřazeným zákonem je zde zákon o ochraně spotřebitele
pro období do 1.1.2014 tedy 634/1992 Sb.
§ 19
(1) S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba,13) je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně *písemné odůvodnění zamítnutí reklamace*. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
Poslední komentáře