Zálohy na správu domu
Dobrý den, mám dotaz. Naše SVJ vybírá dle evidenčního listu zálohy na správu v závorce označeno jako fond oprav. Roční vyúčtování těchto záloh, ale neobdrží jednotliví vlastníci, objeví se pouze v tzv. Závěreční zprávě o stavu domu. Účtovány nejsou ani jako krátkodobé, či dlouhodobé. Prostě jen jako záloha na správu. Z které se na „něco“ čerpá. V podstatě se dá říci,že je to většinou čerpání na běžný provoz (účetnictví, odměna správci atd… )a poté se tam třeba objeví i náklad na vymalování vchodů. Všechno v jednom ranku. Zbývající finanční prostředky se převádějí do následujícího roku. Naše stanovy jasně hovoří o příspěvcích, dle evidenčního listu jsou to zálohy. Navíc, v evidenčním listu není žádná bližší specifikace těchto záloh, pouze se tam objevuje položka za metr čtvereční. Jako vlastník BJ nedostanu tedy do ruky vůbec nic. V praxi to znamená, že kdybych se chtěla seznámit se stavem svého účtu (zálohy na správu) musím zaklepat na dveře předsedy, který má jediný exemplář tj. Zprávu o stavu domu, kde je celkový výčet na jednotlivé vlastníky. Poradí mi někdo, jak to má být správně? Děkuji.
Poslední komentáře