Dobrý den, jak to píšete, by to šlo samozřejmě také, ale přiznám se, že vystavovat 42 zálohových faktur a pak vyúčtovacích (konkrétně u těch vodoměrů mohou nastat vícenáklady), to vidím jako spoustu práce navíc. Přemýšleli jsme i o hotovostním výběru předem, ale nakonec nám přišlo nejjednodušší prostě účetnímu předat excelouvou tabulku, kolik má každému přidat do zvláštní položky na vyúčtování, aby to bylo přehledné. Pokud by nějaký vlastník chtěl vidět podklady (že má na vyúčtování opravdu to,co bylo na něj vynaloženo, máme to po bytech od dodavatele. My to tu ještě máme tak, že vlastníci jsou i vlastníky i nebytovek a příjem z nebytovek dostávají vyúčtovaný (samostatné vyúčtování) s vyúčtováním bytů (nebytovky také spravuje SVJ a celý rok SVJ vybírá nájem). Dále máme odhlasováno, že zisk z nebytovek je vlastníkům hrazen po uhrazení nedoplatku z vyúčtování bytu a tyto dvě věci mohou být i započteny (toto si odsouhlasili vlastníci). Takže není problém s tím, že bychom na to neměli peníze.
Poslední komentáře