Dobrý den, ptáte se zda se neobávám sankce v případě porušení záměrného zúčtování dle §1180/2 NOZ?
Toto ustanovení NOZ v návaznosti na NV 366/2013 udělá v mnohých SVJ „zlou krev“. Protože např. u nás v případě aplikace dojde u menších bytů ke zvýšení příspěvků a u větších ke snížení. Nejde sice o dramatické částky, ale i tak to vyvolá nemilé reakce.
Už jsem si provedl propočet, že v našem případě i při ponechání současné výše příspěvků na správu, lze pokrýt potřeby rozpočtu, jen bude rozdíl v zůstatcích, kdy u větších bytů bude tento zůstatek větší, než by byl, pokud by se vše rozpočítávalo dle podílů.
Neřeším otázku zda NOZ se bude či nebude vztahovat na SVJ 2000. Vycházím z názoru většiny, že ano. Pokud budou doplněna přechodka, bude dobře, nebo to např. rozhodne US.
Vyúčtování příspěvku na správu dělám současně s vyúčtováním služeb už od vzniku SVJ a doručuji členům ve stejném termínu, v tomto duchu to máme ve stanovách, takže pro naše SVJ nic nového.
Takže co se týká mého SVJ problém nečekám. Ani s případnou informační povinností problém nemám. Po domluvě poskytnu členům veškeré doklady. Na nahlášení osob a údajů jak dle NOZ, tak dle ZoSL jsem si udělal formulář, rozeslal jej a vyplněné je mám již zpět. Jsme malé SVJ kolem 20 bytů.
Lhůta pro vrácení přeplatku dle 7/3 ZoSl je o měsíc delší než máme ve stanovách, takže zde se neobávám. Samozřejmě pokud ve Vašem SVJ máte problém s včasným vrácením je na místě 13/1, ale nejsem si jist, zda již v roce 2014 za rok 2013. Pokud vyjdu ze znění 3036 NOZ tak bych dovozoval, že lhůty vztahující se k roku 2013 se budou řídit dosavadní úpravou. Takže by aplikace připadala dle mého názoru v úvahu až 2015 za rok 2014.
karelh
Poslední komentáře