Mám podobnou zkušenost. 2 x mi zamítli plnit. Nejprve, že nemám tuto událost pojištěnou, potom, že nešlo o nahodilou událost. Tak jsem napsala tento e-mail.
..obracím se na Vás znovu s odvoláním proti rozhodnutí, ve kterém jste mi zamítli plnit pojistnou událost. V dopise ze dne 10.2.2015 uvádíte, že jste ukončili likvidaci, neboť ke škodné události nedošlo některým z pojistných nebezpečí. Odvolala jsem se a uvedla, že k pojistné události došlo pojistným nebezpečím – vodovodní škoda. Toto riziko mám pojištěné (viz. pojistka v příloze) V e-mailu ze dne 21.2.2015 uvádíte, že nejde o nahodilou škodní událost. Z judikatury jsem se dozvěděla, že: ………….. jde o událost určenou pojistnými podmínkami pro jednotlivé druhy pojištění, o níž účastníci pojištění odůvodněně předpokládají, že může nastat, nevědí však v době vzniku pojištění, zda se tak vůbec někdy stane. Rozhodující pro posouzení, zda nastala nahodilá událost, je otázka, zda a kdy nastal škodní následek, tj. zda v průběhu sjednaného pojištění, či mimo něj, a dále okolnost, kterou byl tento následek vyvolán, popř. způsob, jak k němu došlo. (NS 30 Cdo 427/2006, ze dne 28.11.2006). K pojistné události došlo v době, kdy jsem byla pojištěná. K úniku vody došlo netěsnící hadičkou a pomalým únikem vody do stěny. V době uzavření smlouvy jsem nemohla vědět, že k něčemu takovému dojde. Požádám vás tedy o kvalifikované vysvětlení, v čem spatřujete, že nedošlo k nahodilé události.
Na to jsem dostala odpověď že přehodnotili závěr škodní události a budou plnit.
Takže musím poradit hlavně to, že se nesmíte dát.
Pokud vím tak mnohem lépe plní Kooperativa. Ale je zase mnohem dražší. Vždycky je něco za něco.
Magda
Poslední komentáře