Je směšné argumentovat názorem expertní skupiny KANCLu. Vždyť tito klauni neumějí ani počítat od jedné do pěti: http://www.portalsvj.cz/…podle-kanclu#…. Buď nerozumějí právu, nebo se své práci v expertní skupině vůbec nevěnují a stanoviska KANCLu píše nějaká sekretářka.
O zjevných nesmyslech se nerad bavím, protože je to ztráta času. Tvrzení o údajné změně prohlášení podle § 1169 je právě takovým nesmyslem. V domě, který byl rozdělen na jednotky(1994) podle zákona č. 72/1994 Sb., neexistuje žádné prohlášení podle zákona č. 89/2012 Sb.. Co dosud právně neexistuje, nelze změnit. Rada od mudrců z KANCLu by znamenala pouze absolutně neplatné právní jednání.
Pro dům podle zákona č. 72/1994Sb. existuje pouze Prohlášení vlastníka podle zákona č. 72/1994 Sb.. To snad rozpozná i osoba rozumu mdlého a podprůměrného, padlá na hlavu z KANCLářské židle.
Když to shrnu: ke změně z jednotek(1994) na jednotky(2012) je nutný souhlasný právní úkon všech vlastníků jednotek v domě. Postup má vždy dva spojené kroky:
- Provede se zrušení jednotek(1994) dohodou o zrušení a vypořádání spoluvlastnictví (§ 5 odst. 6 ZoVB), tím dojde automaticky také k zániku právnické osoby SVJ(2000) (§ 9 odst. 15 ZoVB).
- Spoluvlastníci budovy si ujednají rozdělení budovy na jednotky(2012) podle § 1164 odst. 2 NOZ: "Zápisem do veřejného seznamu jednotka vznikne i v případě, že si to ujednají spoluvlastníci při oddělení ze spoluvlastnictví nebo při jeho zrušení a vypořádání (…). Ustanovení o prohlášení se na tato ujednání použijí přiměřeně.
V žádném případě nemohou nové jednotky vzniknout změnou neexistujícího prohlášení podle § 1169 NOZ, jak tvrdili klauni z KANCLu.
lake
Poslední komentáře