„…jak postupovat při chybném vyúčtování tepla. Dne 30. 4. 2013 jsem obdržela vyúčtování služeb…“
- jak již bylo řečeno zjistěte ze svého Vyúčtování zda jsou tam veškeré náležitosti uvedené v §7/2 vyhl. 372/2001 – to zvládnete Vy sama. Cokoliv chybí nebo není uvedeno srozumitelně, je potřebné reklamovat. Zvláště se zaměřte na náležitosti uvedené v §7/2/f vyhl. 372/2001 – je zjevné, že jste je nedostala a již proto je Vaše vyúčtování chybné.
- po SVJ žádejte (v souladu §7/3) sdělení postupů
rozúčtování
- algoritmus dle §4/3 (pro rozdělení nákladů generovaných mimo pásmo), hranic dle §4/4
- poměru ZS/SS který by měl být z roku na rok fixní (někteří rozúčtovatelé s jeho manipulací upravují výpočet) – v panel.domech bývá 50/50
- seznamu odběrných míst s jejich odečty (§7/2/f) za TEPlo (odpočty ITN potřebujete ke zjištění, těch kteří jsou mimo pásmo ±40%)
- seznamu odběrných míst s jejich odečty (§5/10) za TUV (potřebujete ke zjištění zda nebyly některá odběrná místa svévolně vyřazena z rozúčtování)
Svévolné nedodání kteréholiv z nich činí vyúčtování nepřezkoumatelným a tedy nesplatným. Termín je v §7/4.
„…Jak je možné, že někteří vlastníci ve vyúčtování mají u neměřených jednotek záporné hodnoty…“
- bez znalosti výše zmíněného postupu, nelze soudit co „zápornost“ vyjadřuje
- rozúčtovatel měl 4-měsíce na to vyúčtování „zbastlit“. Vy máte nyní 3-měsíce na „splatnost“ (§7/5). A po 30-dnech se informujte jak reklamace dopadla (bohužel jsem se setkal s právním výkladem, že §7/4 určuje informační povinnost výhradně při uznání reklamací, a nikoliv při neuznání)
„…znění vyhlášky č. 372/2001 Sb. je neurčité a ponechává volný prostor pro nějakou nedefinovanou úpravu…“
- paní „ybbor“ neznalost definice samozřejmě neznamená neurčitost. Algoritmus, který bude předložen, samozřejmě musí poskytovat srozumitelně úplné výsledky Vašeho rozúčtování a to pro všechny další odběrná místa. Navíc ono není moc možností jak by ten „volný prostor“ mohl vypadat. To jsem tady již popsal před delší dobou…
Neználek
Poslední komentáře