Pane c.boudy,
Váš problém jako výboru je v tom, že neplánujete dlouhodobě a
nepředkládáte tyto plány ke schválení. Jsou to vlastníci jednotek,
nikoliv výbor, kdo schvaluje a určuje co se má v domě dít a na co se
přednostně budou vybírat zálohy. Je-li shromážděním schválený
dlouhodobý plán, pak nemůže nastat situace, že někdo na schůzi vyskočí
jako čertík z krabičky a domáhá se nějakých neplánovaných a finančně
nezajištěných akcí.
K tomu, co popisujete, máte mít zpracovanou Reserve Study, která má hlavně být schválena shromážděním jako dlouhodobý plán činností a finančních toků závazný pro celé společenství.
Vzhledem k tomu, že někteří diskutující popuzeně reagují vždy, když se zmíním o Reserve Study, opíšu zde znovu o co jde.
- Máte mít sestavený seznam všech společných částí a technických zařízení domu.
- V tomto seznamu má být vyznačena odhadovaná zbytková životnost.
- K tomu odhad nutných nákladů na údržbu a opravy/výměny každé části (s výhledem na 30 let dopředu).
- K tomu na stejné období plán nákladů SVJ na správu domu, včetně výše uvedených.
- K tomu dlouhodobý finanční plán jak zajistit zdroje na krytí těchto nákladů. Ten by měl obsahovat podrobnosti o dlouhodobých vkladech, popř. o úvěrech, které budou v konkrétních obdobích čerpány k překlenutí finanční nedostatečnosti SVJ.
- Z toho se teprve odvíjí plán výše plateb příspěvků a záloh na správu domu pro následující roky.
Máte-li toto schváleno a aktualizováno řekněme každé dva či tři roky, nemůže se výboru stát to, co popisujete. Špatná organizace a nedostatečné dlouhodobé plánování přinášejí většinou zmatky a chaos.
lake
Poslední komentáře