Pane svjvmt, já toto vím také. V našem domě to bylo na počátku stejné, protože správu vykonávalo družstvo, které bylo původním vlastníkem domu. Rozpisy byly stejné jako pro družstevníky: „fond oprav“ a „odměny členům družstevní samosprávy“. Byl to jediný dlouhý seznam, ve kterém se mísily služby s náklady na správu bez rozlišení. Nebylo zřejmé co jsou zálohy a co konečné úhrady, které nepodléhají žádnému vyúčtování. Udělal jsem co zde radím: odmítl jsem podle takového neurčitého rozpisu platit. To po uritých tahanicích pomohlo.
Totéž se opakovalo v loňském roce, když se smluvním správcem stala po družstvu jiná společnost. Opět „fond oprav“, opět nepoužitelný rozpis, neschopnost rozeznat služby od správy, neschopnost rozlišit co z položek jsou zálohové platby a co konečné měsíční úhrady. Inu, měli takový software …
Opět jsem se musel ozvat s výhrůžkou zastavení plateb, pokud nedostanu řádný rozpis podle zákona. Členové výboru pochopili, že nic nechápou, a nechali mne abych to s novým správcem vyřídil. Musel jsem pracovníkům správce napsat vzor jak by rozpis úhrad a záloh měl vypadat. Sami to netušili.
A vyslechl jsem si při tom tu typickou sborovou písničku všech českých správců: „Tohle po nás nikdo nikdy nechtěl, tralala, Vy jste první komu to vadí, tralala, Vždyť tomu přece všichni rozumějí, tralala …“
lake
Poslední komentáře