Vložil lake, 15. Březen 2013 - 11:06

Pane svjvmt, já toto vím také. V našem domě to bylo na počátku stejné, protože správu vykonávalo družstvo, které bylo původním vlastníkem domu. Rozpisy byly stejné jako pro družstevníky: „fond oprav“ a „odměny členům družstevní samosprávy“. Byl to jediný dlouhý seznam, ve kterém se mísily služby s náklady na správu bez rozlišení. Nebylo zřejmé co jsou zálohy a co konečné úhrady, které nepodléhají žádnému vyúčtování. Udělal jsem co zde radím: odmítl jsem podle takového neurčitého rozpisu platit. To po uritých tahanicích pomohlo.

Totéž se opakovalo v loňském roce, když se smluvním správcem stala po družstvu jiná společnost. Opět „fond oprav“, opět nepoužitelný rozpis, neschopnost rozeznat služby od správy, neschopnost rozlišit co z položek jsou zálohové platby a co konečné měsíční úhrady. Inu, měli takový software …

Opět jsem se musel ozvat s výhrůžkou zastavení plateb, pokud nedostanu řádný rozpis podle zákona. Členové výboru pochopili, že nic nechápou, a nechali mne abych to s novým správcem vyřídil. Musel jsem pracovníkům správce napsat vzor jak by rozpis úhrad a záloh měl vypadat. Sami to netušili.

A vyslechl jsem si při tom tu typickou sborovou písničku všech českých správců: „Tohle po nás nikdo nikdy nechtěl, tralala, Vy jste první komu to vadí, tralala, Vždyť tomu přece všichni rozumějí, tralala …“

lake

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.