Děkuji za upřesnění. Takže máte oddělený účet, na který vlastníci dobrovolně skládají finance určené na budoucí rekonstrukci domu. Tyto platby jsou nevymahatelné, pokud se vlastníci jednotek nezavázali smluvně k takovému vzájemnému přispívání.
Nemůžete ale váš „fond oprav“ míchat dohromady s povinnou zálohou na správu podle § 15 odst. 2 ZoVB (ze které se hradí správa, opravy, údržba, provoz společných částí domu). Jde účetně o dvě zcela oddělené hromádky s odlišným režimem a s odlišnými osudy. (Zálohy na správu může SVJ vymáhat vlastním jménem.)
Neexistuje žádné zákonem dané minimum výše záloh. Takto postavená otázka ani nemá rozumný smysl. Nejde o nějaké abstraktní číslo, ale o časové plánování příjmů a nákladů (cashflow). Doporučuji sestavit, schválit a každoročně aktualizovat plán údržby a oprav domu na 30 let dopředu. K tomu sestavovat dlouhodobý finanční plán, který by měl pokrývat všechny předpokládané výdaje SVJ. Z toho vám automaticky vyjde jaké částky budou na kontě SVJ v jednotlivých letech, zda budou nutné brát si úvěry a kdy, jaké částky bude potřebné vybírat na zálohách.
V některých státech je takové podrobné plánování povinnou součástí činnosti kondominií či Homeowners' Associations. V ČR to bohužel povinné není.
lake
Poslední komentáře