Vložil lake, 13. Červenec 2012 - 5:52

Pane Teplý, popisujete to celkem správně. Nejsou-li Vám zálohy na služby za uplynulé období řádně vyúčtovány a vypořádány, stává se jejich plná výše dluhem příjemce záloh vůči Vám. Dnem následujícím po marném uplynutí lhůty pro vypořádání Vám vzniká nárok na vrácení všech zaplacených záloh, neboť odpadl důvod k tomu, aby je příjemce mohl nadále zadržovat.

Budoucí nárok SVJ na úhradu za služby zůstává tím samozřejmě nedotčen. SVJ se ovšem může domáhat zaplacení teprve poté co Vám náklady řádně vyúčtuje.

Požádáte-li o vrácení záloh prokazatelně (a dáte SVJ přiměřenou lhůtu ke splnění dluhu), můžete k tomu požadovat úrok z prodlení. Můžete započíst Vaši pohledávku vůči SVJ na veškeré Vaše platební povinnosti pro aktuální období.

Z Vašeho příspěvku ale plyne, že se zřejmě domníváte, že řádné vyúčtování musí samo o sobě být průkazné. Není tomu tak. Vyúčtování je pouze kus papíru. Je na Vás, abyste si v reklamační lhůtě vyžádal nahlédnutí do všech podkladů z nichž vyúčtování vychází a které potřebujete ke kontrole. Pokud jste takový požadavek v reklamační lhůtě nevznesl, je to Váš problém.

lake

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.