Napsal jsem svůj názor na základě toho, jak jsem pochopil příspěvek. Tzv. fond oprav by měl být vyúčtován dle mne jak bylo diskutováno ve vlákně, na které jsem odkázal. Jde právě o to, jak „jednou ročně vyúčtovány“ v příspěvku Petry3 z 3.6 ve 12:54.
Citace z debaty už v r. 2007 a 2009 {a nestačí to]:
- – – – – – – – – – – – – – – – –
Vložil Anonymous, 28. Prosinec 2009 – 0:56 Správce, -účetní nám sdělila, že není povinna fond oprav vyůčtovat. Jak tomu je ve skutečnosti. Jak se dozvím, na co je v průběhu let fond oprav použit?
Vložil Anonymous N. Klainová, 13. Červen 2007 – 12:25 Vyúčtování tzv. „fondu oprav“ může vypadat např. tak, že vlastníci dostanou tabulku, ve které budou sloupce: •PZ (počát.zůstatek) •Vklady do FO •Čerpání FO •KZ (kon. zůstatek)
Každý z vlastníků má přehled o tom, •kolik uhradil na zálohách na správu (nesprávně do FO), •jak se podílí na celkových nákladech na správu (na čerpání FO), •jaký je zůstatek jeho nevyčerpaných záloh.
Vložil Anonymous N. Klainová, 17. Červen 2007 – 19:05 Právo na informace, jak bylo naloženo s prostředky zálohově poskytnutými na správu domu, máte ze zákona. § 15 odst. 4 ZoVB stanoví: Pokud vznikla právnická osoba (§ 9), jsou finanční prostředky zálohově poskytnuté vlastníky závazkem právnické osoby vůči vlastníkům jednotek
SVJ v zastoupení pověřeným vlastníkem má tedy závazek •-buďto peníze vrátit, •-nebo je řádně vyúčtovat. Tato povinnost se týká jak záloh na služby, tak záloh na správu (do tzv. „FO“).
- – – – – – – – – – – – – – – – –
Poslední komentáře