Zvetseni bytu o spolecne prostory, chodbu.

Vložil Thomas, 3. Únor 2018 - 17:54 ::

Dobrý den, jsme tři bytove domy, kde kazdy najemnik ma byt v osobnim vlastnictvi. Jeden najemnik prisel s tim, za si svuj bytovy prostor chce zvetsit o spolecne prostory chodbu a to celkem o velky kus.Sel s tim za samospravou a ta mu jeho pozadavek odsouhlasila s tim, ze bude za tento kus navic platit. Nam ostatnim najemnikum se to na konkretnim patre nelibi, protoze se tim zmensi prostor pred bytem a to i co se manipulace vetsich veci tyce.Samosprava tvrdi, ze k tomu nepotrebuje souhlas vsech najemniku..Jak se veci maji?

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil + (bez ověření), 3. Únor 2018 - 23:42

    Jestli jste vlastníkem bytu, tak jste i spoluvlastníkem společných částí domu, tedy i těch společných prostor chodby. K tomu, aby Vám někdo zmenšil Váš podíl na těchto společných částech domu, potřebuje Váš souhlas. Bez něj to nejde. K tomu, aby mu stavební úřad povolil změnu, která Váš podíl zmenší, potřebuje doložit smlouvu o výstavbě s Vaším souhlasem. Najděte si tady na webu odkazy na smlouvu o výstavbě. Za to, že byste dovolil odprodej části společných prostor do výlučného vlastnictví někoho jiného, máte možnost požadovat finanční úhradu. Něco by Vám za část Vašeho podílu na společných částech domu měl dotyčný zaplatit. Přece mu to nedarujete zdarma. Pokud se změnou nesouhlasíte a bylo Vám řečeno, že stavební úřad souhlasí, pak se máte možnost dostavit na daný stavební úřad a jako účastník řízení nahlédnout do spisu. Pokud není doložen Váš souhlas a asi jste ani nebyl brán jako účastník řízení, máte možnost se jako účastník řízení přihlásit a současně s tím podat své námitky. Doporučuji seznámit se se správním řádem (zákon 500/2004 Sb.) a stavebním zákonem (z. 183/2006 Sb.). Pokud žádné řízení nebylo a dotyčný už chodbu přehradil stěnou, pak ohlašte černou stavbu a požádejte stavební úřad, aby zakročil. Ochranu Vašeho vlastnictví za Vás nikdo jiný neudělá.

    Vložil vlastník. (bez ověření), 3. Únor 2018 - 19:34

    Nájemník nemůže mít byt v osobním vlastnictví. Buď je nájemníkem nebo vlastníkem. Tak co tedy jste, vlastník nebo nájemník? Nájemník nemůže zvětšovat byt o společnou chodbu. Žádná samospráva nemůže odsouhlasit, že si někdo, nedejbože nájemník, zvětší svůj byt o společný prostor. Tento prostor nepatří samosprávě. Tak kdo si vlastně chce zvětšit ten byt, nájemník v družstvu nebo vlastník v svj?

    Vložil Konečný (bez ověření), 3. Únor 2018 - 19:07

    Thomas,

    pokud mají uživatelé bytů byty ve vlastníctví, pak nejde o nájemníky, nýbrž o vlastníky bytů. Takže si v prvé řadě zjistěte, kdo je vlastníkem bytů. Zjistíte to z katastru nemovitostí zde http://nahlizenidokn.cuzk.cz/…rBudovu.aspx?…, tam jsou zapsáni všichni vlastníci bytů.

    Pokud některý z vlastníků chce rozšiřit byt o část chodby tj. společnou část domu, změnila by se podlahová plocha bytu a v důsledku toho by se změnily spoluvlastnické podíly všech bytů. To by vyžadovalo změnu prohlášení vlastníka, ke kterému je potřeba dohoda tj. souhlas dotčených vlastníků v tomto případě všech vlastníků viz § 1169 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb.

    V případě, že v katastru zjistíte, že vlastníkem všech bytů je družstvo, pak k odsouhlasení uvedené změny stačí souhlas družstva, ke kterému by ale družstvo v souladu se stanovami družstva potřebovalo zřejmě souhlas většiny nájemníků členů družstva v uvedeném domě.

    Vložil Thomas, 3. Únor 2018 - 19:34

    Ano, omlouvam se za zmateny a spatne formulovany prvotni dotaz, ano vsichni uzivatele maji byt v osobnim vlastnictvi.

    Vložil Jr. (bez ověření), 3. Únor 2018 - 21:56

    Tedy nezbývá než potvrdit, že je potřeba souhlasu všech!

    Vložil Thomas, 4. Únor 2018 - 16:34

    Moc díky.

    Vložil osobní vlastnictví (bez ověření), 3. Únor 2018 - 19:41

    Osobní vlastnictví neexistuje.

    Vložil Thomas, 3. Únor 2018 - 20:21

    Byt v osobním vlastnictví

    Základní podstatou bytu v osobním vlastnictví (jak již samotné označení napovídá) je skutečnost, že takový byt je majetkem svého vlastníka, který s ním také může samostatně nakládat.

    Vlastník bytu v osobním vlastnictví je tak svým vlastním pánem a není tedy (samořejmě až na některá obecná či zákonná omezení) podstatněji omezen v dispozici s tímto bytem.

    Vložil levape, 4. Únor 2018 - 10:51

    Vzhledem k tomu, že žádné osobní vlastnictví bytu neexistuje, tak je vaše sdělení zmatečné. Nebo nám dáte nějaký odkaz na zákon ve kterém se hovoří o osobním vlastnictví ?

    Vložil osobní vlastnictví (bez ověření), 3. Únor 2018 - 23:26

    Nick Thomas zase perlí. O jeho totální popletenosti svědčí mj. termíny „nájemník, samospráva“. Nyní ze stránek www.jaknabydlení.cz okopíroval, že snad existuje „osobní vlastnictví“. To existuje také „nákladní vlastnictví“? Uveďte jediný zákon, kdy by byl v posledních 20 letech termín osobní vlastnictví uveden. Není takového zákona. Nahlédněte do Ústavy, pokud víte co to je. Existuje pouze „vlastnictví“.

    Vložil Thomas, 4. Únor 2018 - 11:53

    Takze z vasi strany jen trolleni..

    Vložil Bajo, 3. Únor 2018 - 18:40

    Jestli se nepletu, musí mít souhlas 100% vlastníků.

    Vložil Anonymoushdkkd (bez ověření), 3. Únor 2018 - 19:00

    Mate pravdu v tom ze se musí měnit prohlášení vlastníka. A na to je potřeba 100% v tomto případě.

    Vložil P_V (bez ověření), 3. Únor 2018 - 23:46

    A co takhle ten prostor jen pronajmout. Odpadá tím nutnost odkupu, změny vymezení jednotky v prohlášení, a změna podílu všech vlastníků.

    Vložil JaVa, 3. Únor 2018 - 18:25

    Z Vašeho zmateného dotazu ,kde píšete o tom,že nájemníci mají byty v „osobním vlastnictví“ a vše řídí nějaká „samospráva“, se nedá určit, zda se ve Vašem případě jedná o „BD“ nebo SVJ.Zkuste ho prosím, upřesnit a hlavně si pročtěte,co je to vlastně Společenství vlastníků.

    Děkuji. JaVa

    Vložil Thomas, 3. Únor 2018 - 20:27

    Ano, maji byty v osobnim vlastnictví.

    Vložil efwfw (bez ověření), 4. Únor 2018 - 20:31

    A taky mají Fond oprav a třeba Fond ohrožených nájemníků v osobním vlastictví

    Vložil Žofré (bez ověření), 3. Únor 2018 - 18:06

    Zákon č. 183/2006 Sb.

    Změna v užívání stavby § 126

    (1) Stavbu lze užívat jen k účelu vymezenému zejména v kolaudačním rozhodnutí, v oznámení o užívání stavby nebo v kolaudačním souhlasu. Nevyžaduje-li stavba kolaudaci podle § 119 odst. 1, lze ji užívat jen k účelu vymezenému v povolení stavby.

    (2) Změna v účelu užívání stavby, v jejím provozním zařízení, ve způsobu výroby nebo v jejím podstatném rozšíření a změna v činnosti, jejíž účinky by mohly ohrozit život a veřejné zdraví, život a zdraví zvířat, bezpečnost nebo životní prostředí, nebo změna doby trvání dočasné stavby nebo změna dočasné stavby na stavbu trvalou, je přípustná jen na základě souhlasu nebo povolení stavebního úřadu. Ustanovení § 81 není dotčeno.

    (3) Změna v užívání stavby musí být v souladu s územně plánovací dokumentací, s cíli a úkoly územního plánování, s obecnými požadavky na výstavbu, s veřejnými zájmy chráněnými tímto zákonem a se zvláštními právními předpisy.

    Vložil Thomas, 3. Únor 2018 - 18:14

    Souhlas stavebniho uradu pry maji, jde o to, ze je to rozsireno o spolecne prostory a tim padem by se meli vyjadrit vsichni najemnici a ne jen samosprava o par lidech..

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".