založení ůčtu
Dobrý den ,chtěla jsem se zeptat jestli by mi někdo neporadil u které banky založit ůčet pro SVBJ. Děkuji mannová
zkuste ebanku, transparentní účet – vedení je zdarma, lze zařídit dispoziční právo pro více osob, tj, že každý příkaz musí potvrdit např. 2 lidé současně. A celý dům má možnost sledovat pohyb na účtu na webu.
Resime ted to same. Myslim si, ze podminky bank nejsou diametralne odlisne. A protoze bude muset clen vyboru litat kazdy mesic s prikazy na pobocku, tak je urcite dobre se podivat kde jsou nejblizsi pobocky (bydliste, cesta z prace) a jake maji otviraci hodiny.
Jsem novacek, teprve zaciname, rad se necham poucit. Vim jen, ze chozeni do banky s prikazy podepsanymi od dvou clenu vyboru je docela bezne reseni. Je tak zajistena kontrola dvema cleny vyboru (at uz kvuli mozna spornemu vykladu stanov „pisemny pravni ukon“=„platebni prikaz“ nebo proste jen kvuli lepsi kontrole). A ne vsichni maji a umi pouzivat internet. Ty prikazy pres e-bankovnictvi autorizujete sam, nebo je moznost potvrzeni dvema lidmi soucasne? Diky za odpoved.
I kdyby byla možnost autorizace internetového příkazu dvěma lidmi (nebo dvěma lidmi ze tří, běžná praxe při tříčlenném výboru), což nevím která banka nabízí, tak vzhledem k průkaznosti lze pouze doporučit činit právní úkony za společenství písemně.
Dobrý den, přetrvává přesvědčení většinou starších vlastníků, že je třeba vždy se dostavit společně na přepážku peněžního ústavu. K jiným mechanismům nemají důvěru. P.V.
Pokud si zřídíte elektronické bankovnictví, příkazy k úhradě se dají tzv „připodepisovat“ druhým členem výboru a budete to mít bez docházení do banky. Připodepisující nemusí toto provádět současně, ale na avízo hlavního zadavatele tj. prvního kdo vyplní úhradu příkazu.Nevím sice do jaké doby musí být připodepisování provedeno, zatím nám vše prošlo.
Nevím, zda lze položit takto učiněný právní úkon na roveň písemnému. (V podmínkách banky samozřejmě stojí, že banka pokládá internetový pokyn za stejně závazný jako písemný, ale to platí pouze pro banku, nikoli navenek, a navíc to v případě sporu spíš chrání banku.)
Právním úkonem je také např. elektronický styk s různými institucemi, samozřejmě s elektronickým podpisem, možná sám podáváte daňové přiznání, nechápu proč je potřeba to zpochybňovat. Dodávám, že bankovní transakce má své číslo a tedy je možné doložit jak byla provedena.
Jistě, právní úkon lze učinit různým způsobem, i ústně nebo tím, že nic neučiním, je jenom otázka, zda právní úkon učiněný písemně přece jenom není v určitých situacích vhodnější.
Hned pro začátek – až budete brát úvěr stejně budete banku asi měnit.
Ale moje osobní zkušenosti s osobními účty i účtem SVJ:
ČS – otřesné služby, stále nějaká reklamace, reklamacím se brání, stále jsem jim objevoval nové a nové chyby, prostě děs ČSOB – podobné jak ČS, chyby v systému, naprosto otřesný přístup zaměstnanců, neuznají chybu, atd.. KB – za mnoho let ty nejlepší zkušenosti, mají chyby jako všicni, ale chyby uznají, rychle řeší a hlavně přístup lidí je o dvě třídy výš než u dvou předchozích
Příspěvek poukazuje na další skutečnosti,které mohou hrát svou úlohu při volbě banky (nejen banky), lidský činitel, který je dalším faktorem. Lidé se ale na pozicích mění. Proto by bylo třeba vědět, jestli vaše negativní zkušenosti byly způsobeny buď lidským činitelem, nebo opravdu můžete potvrdit že byly systémového charakteru. Nestálo by za to, kdyby autor příspěvku mohl přiblížit město, nebo alespoň nejblíže větší město, ¨z kterých má tyto poznatky ? Nejde mi vůbec o obhajobu ani jedné z uvedených bank, ale z vlastní zkušenosti vím, že většina hodnocení je v podstatě hodnocením konkretních lidí, kteří v dané věci, které denně někde řešíme, představují nějakou firmu nebo společnost. Je o nich v daném „neznámém“ místě uváděno. Systémem může být míněno systém řízení, zpracování dat a pod., může jít možná o lokální záležitost. Proto bych se přimlouval za to abychom na základě zřejmě oprávněného negativního poznatku zjednodušeným hodnocením nesklouzli do paušalizace.
Rád odpovím. Jde konkrétně o Prahu a zaprvé o celou řadu poboček a zadruhé o pracovníky infolinky a zatřetí o jejich systém (pracovní postupy, IT, HW, SW, ..).
Zkušenosti s ČSOB, ČS i KB nejsou náhodné ale jsou dlouholeté. Lidé v KB se chovají lépe ne proto, že by tam dělali samí „lepší“ lidé ale proto že jim to firma nařizuje a kdo to neplní už tam nejspíše nepracuje. Uvedu příklad – pracovník KB na pobočce má povinnost při příchodu klienta se představit, podat ruku a při odchodu se rozloučit a opět podat ruku. Řeknete si – maličkost. Ale tohle je jen to co vidíte na první pohled. Podle mě ta banka je „prošpikovaná“ takovými příkazy. Řešil jsem spoustu reklamací v ČS, pár v ČSOB i v KB. V ČS se to vždy táhlo, jednou skoro skončili u soudu protože zjevně porušovali (u tisíců lidí!) smluvní podmínky. Já jsem jim na to přišel a místo aby to uznali tak řešili reklamaci 3 měsíce.
Naopak v KB když mě naúčtovali 700 chybou systému navíc tak pracovník infolinky jen zapsal v čem je problém a slíbil řešení. Druhý den volali a už se jen řešilo jak mi 700 vrátí.
U ČSOB to samé jak u ČS, mohl bych popsat desítky stránek příběhů (hororových) s tou bankou.
Chci jen říct, že moje zkušenosti s ČS, ČSOB a KB nejsou způsobené konkrétním chováním lidí (i v ČS jsou slušní a rozumní). Jde o to, že KB své lidi k té slušnosti NUTÍ a kdo to neplní už tam není. V ČS a ČSOB se to bohužel nechává na pracovnících a pak to dopadá jak to dopadá.
Při volbě banky je vhodné brát do úvahy, i to zda SVBJ bude zvažovat využití nějaké formy úvěru. V tom případě je při volbě banky vhodné posoudit kromně podmínek běž.účtu i jaké má podmínky na poskytnutí úvěru- úrok. sazbu, zajištění úvěru,poplatky a j.
Máte s ní někdo zkušenosti? Oslovili mě s postkontem, kde je vedení zdarma, tak by mě to celkem zajímalo. Momentálně jsme u KB, kde platíme jen za vedení (včetně el. bankovnictví) 244,– měsíčně + asi 50,– za položky. To mi příjde fakt hodně, tak řeším nějakou změnu…
Co takhle transparentni konto od ebanky – vedeni zdarma, jen poplatky za polozky, moznost nahlednout komukoliv do pohybu na uctu: http://ebanka.cz/…ountList.jsp?… Ma nekdo argumenty proc transparentni ucet nezvolit?
Tak si odpovim sam. Nevyhodou je, ze Ebanka nema vubec papirove prikazy k uhrade. Tedy pokud nejsou vsichni clenove vyboru (treba 2 plus jeden zastupce) schopni a ochotni pouzivat e-bankovnictvi, je nutne e-banku vyskrknout.
Jsme u ČS, poplatky jsou podobné. Jestli máte někdo vychytávku, kde je to levnější, prosím, podělte se. Kalašová
U ČS mají program DOMOV, je pro BD a SVJ, máme jej krátce a poplatky jsme (zatím ?) neplatily žádné. Poptejte se na podrobnosti.
Poslední komentáře