Využívání-zneužívání sušárny

Vložil shashulka, 15. Říjen 2012 - 10:33 ::

Dobrý den,

bydlím v panel. domě, ve kterém se nachází společné prostory (sušárna, kolárny,…) a kde všech 33bytů jsou v osobním vlastnictví, máme SVJ.

Věc: Pán X z našeho domu podniká v půjčování lodí,raftů a doplňků (vesty,…), jako místo podnikání má uvedenu adresu našeho domu. K sušení vest v jarním/letním období využívá sušárnu k sušení vest. Pokud vím, nemá pronájem a neplatí žádné poplatky za využívání sušárny. K využívání má zřejmě souhlas SVJ(zřejmě 50%), že může přes jaro/léto sušárnu využívat. Ale – v domě se změnili vlastníci bytových jednotek, třeba já. 1.OTÁZKA: je nutný mít nový souhlas, když se změnili vlastníci jednotek?

Co mě ale trápí více je…po započetí topné sezóny využívá pán X sušárnu k tomu, že si doma, po skončení letní sezóny, pere vesty a suší je ve společné sušárně a protápí teplo, které platíme my všichni(v bytech ani ve společných prostorách nemáme měřiče tepla). Nemám problém s tím, že se sušárny používání k sušení prádla, ale ne k využívání/zne­užívání ve propěch svého podnikání – půjčování lodí a vest je součástí jeho podnikatelských aktivit. Včera jsem byla v sušárně – nic tam nebylo, toperní jelo na 3, tak jsem ho vypnula. Dnes jsem se tam byla podívat, sušárna plná vest a topení jede na 4, tak jsem ho vyplnula. Výbor SVJ o tomto stavu ví, ale jaksi neřeší, nechce řešit,nevím…prostě laxní přístup. Podotýkám, že pán X byl při hlasování proti montáži měřidel tepla. Chci tento stav řešit,říkala jsem to naši místopředsedkyni výboru, ale zatím nic. Podle mého jsme hlupáci, že si necháme toto líbit. 2.OTÁZKA: Jaký je váš názor na tento stav anebo zkušenosti a co mohu ještě udělat, jsou nějaké vyhlášky,zákon? S místopředsedkyní si chci na toto téma znovu promluvit.Myslím, že o tomto stavu lidé v domě nemají ani tušení, ale pak se všichni díví, kolik platíme za teplo ve společných prostorách.

Děkuji,shashulka

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil svjvmt, 16. Říjen 2012 - 19:57

    Když nemáte měřáky a radiátory jedou imrvér, tak se dá spočítat, kolik připadá protopení na radiátor. Tady to vycházelo přes 5000 Kč za topnou sezonu. Platila se směšná částka 2 Kč za den, v sušárně 2 radiátory. Pak se zazdila většina oken a už se nemusí ve sklepě vůbec topit. Je třeba, aby se ostatní ozvali, že topení jiným hradit nebudou. To jim předestřete, co to každý byt stojí! Zvyšte platbu. Měřáky to však samy nevyřeší, budete stav zapisovat, kontrolovat? Bude-li vás víc, nebudete se bát vlků nic.

    Vložil shashulka, 17. Říjen 2012 - 13:12

    Děkuji za reakci.

    V naší sušárně není „standartní“ radiátor, ale taková dlouhá klikatá spirála (soukromně ji říkám „housenka“ :o) ) . Všichni lidé v domě o tomto stavu určitě neví, jelikož klíče od sušárny má místopředsedkyně a půjčuje je případným zájemcům, tzn. pan X má klíče pořád. Ale vzhledem k tomu, že sušárnu z 99% procent využívá pan X., tak v podstatě jak on, tak hlavně členka výboru, porušují pravidla společných prostor, jejich rozdělení a užívání dle velikosti podílů členů SVJ, a jak jsem se dočetla zde na portálu, takové jednání je nepřípustné.

    Měřáky tepla v celém domě zatím neprošly:o( Proto si říkám, pokud nechtěji šetřit jednotlivci ve svých bytech, tak musíme začít ve společných prostorách a proto po tom „jdu“.

    Vložil lake, 17. Říjen 2012 - 13:57

    Můžete upřesnit jaká „pravidla společných prostor“ porušuje pan X a jaká pravidla porušuje členka výboru?

    lake

    Vložil shashulka, 17. Říjen 2012 - 14:11

    POkud někdo z 99% využívá sušárnu k sušení věcí z podnikání a členk výboru je v tom defacto podporuje tím, že jim půjčí klíče na 11měsíců v roce , aniž by to bylo odsouhlaseno na schůzi apod., tak mi na to pasuje ta citace z jak hospodařit se spol.místnostmi a prostorami v domě. Nebo máze jiný názor, co byste mi poradil – viz.problém popsán výše.

    děkuji,shashulka

    Vložil lake, 17. Říjen 2012 - 15:16

    Neodpověděla jste na položenou otázku, takže žádná schválená pravidla zřejmě nemáte. Ani pan X, ani členka výboru nic neporušili.

    Má rada je jednoduchá: nabídněte výboru, že klíč od sušárny budete půjčovat Vy. Schvalte si na shromáždění, že použití sušárny v topném období je za 20 Kč/den, mimo topné období 5 Kč/den. Bude se zaznamenávat do sešitu a vyúčtuje se jednou ročně zároveň se službami.

    lake

    Vložil shashulka, 17. Říjen 2012 - 16:51

    Tak o tom přemýšlím a váš návrh je lepší, jelikož řeší mimojiné i absenci meřidel tepla…seberefle­xe:o)))) Těch 20kč v topné sezóně – je to nějaký průměr nebo? Lépe by bylo udělat si asi průměr.cenu dle reálných hodnot domu,ne?

    díky

    Vložil shashulka, 17. Říjen 2012 - 15:58

    Máte pravdu, pravidla žádná nemáme. Bohužel ,v domě bydlím 2roky a zatím zjišťujeme stav:o)

    Ale na druhou stranu platí, že jsou to společné prostory a tak by k nim měli jednotlivý členové SVJ přistupovat tzn. každý člen má ve společ.protorách/mís­tnostech svůj podíl..nic víc, nic míň. A pokud to neví člen SVJ, měl by to vědět člen výboru a podle toho postupovat.

    Váš článek o spol.prostorách se mi líbí a dal by se aplikovat na naši situaci.

    Uvedený návrh ale není fér pro ty členy (cca 3), kteří sušárnu využívají standartně, cca 1× měsíčně (př.když vezmu 31dní v měsíci, 31byt.jednotek – nebudu brát v potaz veliskost podílu – každé b.j. vychází 1den v měsíci – zvolil by si sám jaký den) – to by šlo, ne? – nic víc, nic míň.

    A co s tím do té doby, než se nějaká pravidla dohodnou? Uzavřít sušárnu pro p.X – ten si už svoje oddsušil:o))) ?

    A jaký názor máte na to, že pan.X používá sušárnu na sušení věcí ze svého podnikání? Takto by chtěl sušit každý podnikatel – skoro zadarmo – však oni to ostatní zaplatí.....absence pravidel!!!

    Vložil shashulka, 17. Říjen 2012 - 14:07

    Cirace od vas, ale asi jsem ji prekroutila:o)), omluva.

    Společné místnosti a společné prostory v domě se často stávají předmětem neshod mezi spoluvlastníky. Je třeba umět vyřešit kdo a jak je bude využívat. Někdy si jeden ze spoluvlastníků pro sebe zabere některou místnost. Svévolné zabrání společné části domu je jedním z nejvážnějších porušení společných pravidel. Statutární orgán SVJ je povinen zjednat pořádek.

    Vložil ppp (bez ověření), 15. Říjen 2012 - 14:53

    Moc nepomůže ani odhlasování pravidel, kdy se každý měsíc vyvěsí na nástěnku rozpis sušárny a zájemci se zapíší kdy ji chtějhí využívat – v našem domě je jedna paní tak rychlá a „pravá“, že si zabukuje všechny víkendy snad ještě před vyvěšením rozpisu a ostatní mají smůlu… Z logiky věci by jaksi vyplývalo, že užívat společnou věc může její spoluvlastník úměrně velikosti svého podílu na ní; chce-li společnou věc užívat více, je to na úkor ostatních a za úplatu. Navrhněte a nechte odhlasovat na shromáždění, že každý z vlastníků má nárok užívat sušárnu X dní/hodin v měsíci (dle velikosti jeho podílu na domě) a pokud ji někdo chce užívat nad tento svůj limit, tak za poplatek X Kč/den/hod.

    Vložil shashulka, 15. Říjen 2012 - 16:04

    Děkuji za návrh. Taky jsem zvažovala, zda by nešlo pouze v sušárně namontovat na topení meřák tepla a ten , kdo by sušil, tak by platil. Ale místopředsedkyně mě uzemnila s tím, že by záznam musela vést, kontrolovat apod.(na to prý nemá čas) a hlavně, jak by se pak vyúčtovávalo teplo. Podotýkám, že v celém domě nemáme měřiče tepla. Máte s tím někdo zkušenost, jak by se tento stav vyúčtovával a zda by to bylo vůbec realné? Ten, kdo nejvíce(z 99%)pou­žívá sušárnu, je pan X, který zadarmo suší věci (vesty), které používá ke svému podnikání- vodácké služby.

    Děkuji.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".