účetní rozdělení svj

Vložil Hanka Brendlová, 27. Březen 2014 - 22:01 ::

Hezký večer všem :)

prosím máte někdo zkušenost s ,,účetním rozdělením" SVJ? Bydlím v Praze a městská část nám zprivatizovala byty. Nahnali nás do náruče jedné nejmenované Správcovské firmy (té samé co nás škubala i předtím)neměli jsme jinou možnost! Tady se Vás nikdo na nic neptá :( a hlavně ,,včera bylo pozdě" Neměli jsme vůbec čas se na nic připravit! Ten náš nový správce nám ,,pomohl" založit SVJ. Ale udělali to nejhorší co mohli! Spojili dva vchody a udělali z nás jedno SVJ. Nenabídli nám se rozdělit, přitom by to bylo po všech stránkách možné! Teď k rozdělení nikdy nedojde díky novému OZ! Město si v domě nechalo pár bytů, ale jen tolik, aby většinový vlastník bylo SVJ. Slyšela jsem, že jsou nějaká řešení? Nevíte někdo o něčem jako ,,účetním rozdělení"? Každý vchod má své náklady, výdaje, údržbu atd., ale navenek působí jako jedno SVJ. Vždy v našem domě byla sousedská nevraživot mezi vchody, ale po privatizaci se to dost zhoršilo!

za všechny rady a nápady moc děkuji :) Hanka

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil František Ollé, 31. Březen 2014 - 10:43

    Nahnali nás do náruče jedné nejmenované Správcovské firmy v – většina privatizujících subjektů správcovskou službu ponechá beze změny, navíc plynulý převod hosp. smluv to vyžaduje a pokud MČ vlastní takovou firmu bylo by to i nelogické, navrhovat nějekou jinou.
    (té samé co nás škubala i předtím) – nevím zda takovému výroku máte důkazy, necméně změnou vztahu uživatel/vlas­tník/SVJ – správce bude záležet pouze na Vás na schopnosti a umu členů SVJ aby takový stav v budoucnu nenastal
    Ten náš nový správce nám ,,pomohl" založit SVJ – to nebyla pomoc ale jeho zákonná povinnost
    Spojili dva vchody a udělali z nás jedno SVJ – myslím si, že je rozhodující stavební dispozice, pokud celek tvoří jeden dům, pak jedno SVJ
    sousedská nevraživot mezi vchody – sdílení společného bydlení vyžaduje toleranci, kdo není schopen, nechť svůj byt prodá, a pořídí si domek „na sasmotě u lesa“. V našem SVJ máme 5 vchodů a již 40 let společně hospodaříme! Orgán SVJ svoji činností má soužití podporovat a potlačit závist a nevraživost a ne hledat řešení jak v takovém ovzduší pokračovat. Musíte uplatnit jiné principy spravedlnosti než „všem stejně“ např. pořebuje-li rohož sousední vchod tak pořídíme pouze tam, příště to bude obráceně např. u zámku do dveří atd. Samozřejmě jistou vyváženost tvorby a užití prostředků dle vchodů je potřeba sledovat a prezentovat, což též napomáhá utlumení separatistických sklonů.

    Vložil karolkaJancikova (bez ověření), 28. Březen 2014 - 19:03

    Dobrý den,

    jsem účetní správy nemovitostí, a je to jednoduché. Účetnictví lze vést střediskovým účetnictvím…

    (mám takový dojem že jste z Prahy 5? :-))

    Vložil Hanka Brendlová, 28. Březen 2014 - 20:29

    Hanka Praha Zdravím :) můžete mi jednoduše vysvětlit jak by to vypadalo? Jsme z Prahy 11

    Vložil lake, 28. Březen 2014 - 20:10

    Nikoliv, není to jednoduché. Samotné střediskové účetnictví je na nic. Žádná střediska v domě neexistují. Analytické účty mohou sloužit jedině pro dodatečnou analýzu, ale naprosto nic neřeší. Všichni vlastníci jednotek mají povinnost přispívat na všechny společné části domu.

    Tazatelka dostala už použitelnou radu, viz štítek „společné části jen některým“.

    lake

    Vložil Hana 1 (bez ověření), 28. Březen 2014 - 12:20

    Mohu se zeptat, jak to, že máte rozdělené výdaje a náklady na jednotlivé vchody, to nelze, pokud jste jedno svj? Na druhou stranu, pokud se týká rekonstrukcí, oprav, zateplení, střechy atd., rozdělení vchodů na jednotlivá svj může působit jen problémy. Účetně by šlo rozčlenit – každý vchod by mělo své analytické účty, ovšem nevraživost mezi sousedy toto nevyřeší.

    Vložil Hanka Brendlová, 28. Březen 2014 - 20:20

    Hanka Praha Dobrý den,

    faktury jsou vždy rozepsány na oba vchody, vímě jaké má každý vchody vchod náklady. Máte pravdu rozdělení neřeší nevraživost mezi sousedy. Je to jen marný pokus :) ale myšlenka, že každý vchod si jede po svém prkně hmm :) možná by se vymezilo to poukazování na to, že jeden vchod si koupil nové kliky a ten druhý vchod nic :( S pozdravem

    Vložil Hana 1 (bez ověření), 31. Březen 2014 - 9:27

    Není možné, aby jeden vchod koupil kliky a druhý ne, resp. jste jedno svj, tudíž si nerozhodují vchody sami za sebe, nýbrž předseda a výbor celého svj – a ten přece asi neřekne – tenhle vchod dostane lepší kliky a tenhle horší? Je to jen příklad…pokud to u vás takhle funguje, je všechno špatně :-)

    Vložil Jar (bez ověření), 27. Březen 2014 - 23:43

    Neodpovím k rozdělení SVJ, ale mohu zeptat která Praha ?

    My jsme 10.

    A Hanko 5 vchodů, ale u nás to má logiku, možná i u Vás, jen o tom nevíte. U nás už se borci také chtějí osamostatnit. Co tím získáte?

    Správcem je ze zákona po vzniku SVJ SVJ. Tak co řešíte se správou?

    A čas na přípravu jste měli, privatizace je docela dlouhý proces. Stačilo se starat, zajímat se a jednat. U nás jsem svolala schůzku pár lidí, totální nevědomost a nezájem. Ale s určitostí vědí vlastníci, že jim nepatří chodba o 2 vchody dál.

    Vložil Hanka Brendlová, 28. Březen 2014 - 20:26

    Hanka Praha jsem z 11 a ano přiznávám, máte pravdu! Času bylo dost jen my jsme ho neuměli správně využít! Máme ve výboru lidi, kteří to nevedou moc dobře :( já tam jsem a nemohu najít s předsedou stejnou řeč. Já jsem pro lidem předávat informace jak jsme na to finančně NIC MOC! Našeho předsedu lidi nezajímají, ale nájem jim zdraží! S pozdravem

    Vložil Hana 1 (bez ověření), 31. Březen 2014 - 9:29

    Pokud jste na tom finančně nic moc, pravděpodobně to je důvod, proč předseda chce zvýšit příspěvky (ne nájem)? I toto rozhodnutí však není na jednom člověku :-))

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".