termín k oznámení programu ke schůzi
Prosím,je stanovený termín k oznámení konání schůze s předloženým programem? Dovolím si zde tento dotaz položit na základě zdejších informací kolem této problematiky.Děkuji za případnou odpověď pro neználka.
Návazně na § 1221 NOZ se dostanete k § 249/1 NOZ, který stanoví, že shromáždění se svolává vhodným způsobem ve lhůtě určené stanovami, jinak nejméně 30 dnů předem.
Pokud tedy nemáte lhůtu ve stanovách, tak platí 30 dnů. Velmi často je ve stanovách 15 dnů.
Co je vhodný způsob záleží na podmínkách jednotlivých SVJ. Podrobnosti by měly být uvedeny ve stanovách.
Nedoporučuji do stanov uvést, že pozvánka musí být „doručena“. Tuto hloupost uváděly vzorové stanovy za platnosti ZoVB.
U nás máme ve stanovách, že shromáždění je svoláno vyvěšením pozvánky v jednotlivých vchodech.
Nad rámec stanov posíláme pozvánku a materiály e-mailem. Pozvánku a plné moci vkládáme do schránek. Týden před konáním pozvánku vylepíme na všechny vchody.
Osvědčilo se nám, že shromáždění se vždy koná v první dekádě listopadu. Přesný termín konání shromáždění uvádíme od srpna v zápisech z jednání výboru.
Hezký den!
Pavel
„U nás máme ve stanovách, že shromáždění je svoláno vyvěšením pozvánky v jednotlivých vchodech.“ To si opravdu mají vlastníci podle Vašich Stanov chodit každý den kontrolovat nástěnku ve vchodě? Takže, když jim mail nepošlete, tak bude vše OK? Je vidět, že vlastníci si nechají nacpat do Stanov kdejakou blbost.
Jar,
asi jste můj příspěvek nečetla celý a tak zopakuji.
Informaci o stanoveném termínu konání shromáždění, který je vždy v první dekádě listopadu, dostáváme k členům SVJ několika cestami:
1)v zápisech z výboru za srpen až říjen (zápisy jsou na nástěnkách a zasílány e-mailem)
2)pozvánku zasíláme e-mailem
3)pozvánku vyvěsíme na nástěnky
4)pozvánku vkládáme do schránek
5)pozvánku vylepujeme na vstupní dveře do domu
Pokud někdo není schopen zjistit termín konání shromáždění na základě výše popsaného postupu, tak by ho asi ani nezjistil, když by dostal pozvánku poštou s dodejkou.
Pavel
Vyžadujete speciální plné moci ke každému zasedání zvlášť? Nestačila by generální, kterou manželé (poor. spoluvlastníci) vyplní jednou a trvá „napořád“, do jejího zrušení?
Werewolfe,
výbor nic nevyžaduje. Zda má být jednorázová nebo trvalá plná moc necháváme na uvážení členů.
Hezký den!
Pavel
nejpozději musí být pozvánka doručena vlastníkům 15 dnů před konáním shromáždění+ vyvěšena v domě, např. na nástěnce.
Je někde uzákoněno, že musí být – pozvánka doručena vlastníkům nejpozději 15 dnů před konáním shromáždění?
Není. Je uzákoněno, že pozvánka má být doručena 30 dní před konáním shromáždění. Viz občanský zákoník § 1221 a 249/1.
Nějak se jistě jednoduchá odpověď, již poskytl Pavel, další diskusí rozplizla. Považuji za svoji povinnost ji znovu vypsat:
Návazně na § 1221 NOZ se dostanete k § 249/1 NOZ, který stanoví, že shromáždění se svolává vhodným způsobem ve lhůtě určené stanovami, jinak nejméně 30 dnů předem.
Suma sumárum:
- Nahlédněte do stanov. Platí termín ve stanovách.
- Pokud tam není termín stanoven, pak teprve platí 30 dnů předem podle NOZ.
Poslední komentáře