správa domu-odborné požadavky na správce, ŽL x změna stanov, najímání zajištovatelů, daně

Vložil PN777, 27. Září 2011 - 14:21 ::

Dobrý den všem,

jsme SVJ o 12 bytových jednotkách a správcovská firma, která nám zajištuje správu domu včetně vedení účetnictví funguje nekvalitně. Prakticky po nich většinu práce (včetně vyúčtování), upomínání, tech.opravy atd. kontroluji a velmi často požaduji reklamace. Pokud budu jejich současné povinnosti provádět přímo, strávím nad tím jen o něco více času, ale alespoň dostanu zaplaceno.

Rád bych se zeptal:

1 -Jaké podmínky musí člen výboru SVJ splňit pro zajištění vedení správy domu SVJ v případě obchodně právního vztahu-ŽL a v případě zajištění vedení na základě změny stanov – DPP, DPČ?

2 -Lze v případě vedení správy domu ať v případě na ŽL nebo na DPP, DPČ sepsat na zajištění účetních služeb smlouvu s dalším subjektem? Tzn. Smlouva o správě domu mezi SVJ a předsedou SVJ a smlouva mezi předsedou SVJ a dalším subjektem o vedení účetnictví?

3 -Jaké náklady (případně uveďte odkaz na zákon) lze odečíst od daňového základu v případě, že by předseda správu domu zajištoval na ŽL a na DPP,DPČ ?

Finanční odměna za zajištění kompletní správy domu by nepřesáhla částku 1900,–Kč měsíčně včetně. S vedením účetnictví pro SVJ nemám praxi. S vedením provozní, technické správy mám 5ti letou praxi v rámci našeho SVJ. V daném SVJ jsem předseda.

Děkuji za odpověd.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil prokop (bez ověření), 27. Září 2011 - 16:09

    Předmětem činnosti SVJ je správa domu. Ve stanovách je jasně popsané, co obnáší správa domu. SVJ může některé činnosti týkající se správy domu delegovat na smluvního správce, pokud se členové k takovému kroku rozhodnou. Může to být např. jenom účetnictví. Zákon č. 72/1994 Sb. neklade žádné podmínky, co musí splňovat osoba (právnická nebo fyzická), která správu vykonává. Musí být schopna a hlavně ochotna správu vykonávat v souladu se ZOVB (Sám píšete, že máte nekvalitní správu. Váš současný správce je nekvalitní a nekompetentní současně). Jakou smlouvu je s vámi ochotno sepsat SVJ závisí jenom na vlastnících co si odhlasují a na čem se domluvíte. Nechápu, proč ohledně správy chcete nebo dokonce musíte? měnit stanovy.

    Vložil PN777, 27. Září 2011 - 17:09

    Stanovy třeba upravit (v současnosti máme vzorové), abych mohl za zajištění správy pobírat odměnu jako člen výboru (předseda)

    Cituji již dříve uvedený příspěvek od lolek:

    "Předseda výboru a vedení účetnictví 2 Vložil lolek (bez ověření), 13. Červenec 2011 – 7:17

    pane „MiPa“ je snadnější navrhnout a odsouhlasit změnu Stanov, než si dělat ŽL a být podnikatelem. Asi to nebudete chtít provozovat i pro další SVJ, takže Vaše představa řešení odměny za vedení účetnictví je podle mne

    nepraktická…

    1. usnesení Shromáždění: Stanovy se doplňují tímto článkem…"

    Zdroj: http://www.portalsvj.cz/…i-ucetnictvi

    Vložil prokop (bez ověření), 27. Září 2011 - 16:28

    Zapoměl jsem dodat, jako předseda děláte správu za odměnu, ne na smlouvu. Na nějakou smlovu jí můžete dělat když nebudete dělat předsedu.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".