Společné prostory - vyklizení na náklady SVJ
Dobrý den, prosím o radu, pokud někdo z vás zkušenějších z výborů už podobný problém řešil. Jsme služebně velmi mladý výbor SVJ s domě se 62 BJ, kde se v přízemí nachází několik společných místností (kolaudovaných jako sušárny, kočárkárny, prádelny….). Někteří vlastníci používají společné místnosti jako odkladiště nepotřebných věcí, je zde spousta starého nábytku, lednička, staré dveře, prkna…. Kola a kočárky se sem už pomalu nevejdou. Výbor nyní již podruhé vyzval všechny vlastníky k vyklizení věcí (e-mailem a na nástěnce ve vchodech), které do společných prostor nepatří, zatím jen s malým úspěchem. Máme usnesení ze shromáždění, že e-mailová korespondence je přípustný způsob doručování. Rádi bychom tedy na nejbližší schůzi navrhli vlastníkům k odsouhlasení, že necháme přistavit kontejner na odpad a zaplatíme vyklizení těchto společných místností, tak aby mohly být používány k původnímu účelu. Nelze totiž určit, komu co patří, zda majitelé těchto odložených věcí v domě ještě bydlí nebo se už odstěhovali. Chceme se zeptat, zda je to po právní stránce správný postup, abychom nemohli být později žalováni, když si někdo třeba za 5 let vzpomene, že měl v prádelně uloženou drahou věc… ? Stačí k odsouhlasení nadpoloviční většina přítomných ? Jak jste to řešili u vás ?
Děkuji moc za odpověď, Monika
My jsme to řešili tak, že jsme všem oznámili termín, do kterého mají být věci odstraněny (mimo jiné i z důvodu požární bezpečnosti). Po skončení termínu bude všem, kteří ve společných prostorech skladují věci, které tam nemají co dělat, účtován poplatek za uskladnění do doby, než budou věci odvezeny do sběrného dvora, jakož i úhrada likvidace
Po výzvě e-mailem jsem jim nechal asi dva měsíce čas a pak to nechal za babku odvést do sběrného dvora. V Praze si účtují 200 Kč/m3 a sami si to naloží.
Poslední komentáře