Rozúčtování nákladů na odvoz odpadu kontra zákon 565/1990 Sb.
Může mi prosím někdo objasnit, zda pokud náklady hrazené Pražským
službám za vyvážení popelnic vycházejí po rozúčtování na jednotlivé
nájemníky v domě SVJ na vyšší částku než 500,–Kč na osobu ročně,
dostává se tím do kolize se zákonem o místních poplatcích (565/1990
§10b)? Zákon hovoří o platbě fyzické osoby obci, zde však jde o platbu
nájemce → vlastník → SVJ ->Pražské služby → ???. Vztahuje se tedy
tento zákon i na tuto situaci?? Děkuji za odpovědi
Petr ZP7
MINISTERSTVO FINANCÍ sekce Daně a cla Odbor LEGISLATIVA MAJETKOVÝCH DANÍ
A POPLATKŮ Letenská 15, poštovní přihrádka 77 118 10 Praha 1 E-mail:
podatelna@mfcr.cz
Č.j. 26/16316/2008/470 IK-262
Datum : 19.února 2008
Věc: Dotaz k platbě za komunální odpad
Dne 1.2.2008 jste e-mailem požádal o vyjádření ke vztahu zákona č.565/1990 Sb., o místních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o místních poplatcích“), a zákona č.185/2001 Sb., o odpadech, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o odpadech“), ve věci poplatku za likvidaci komunálního odpadu v Praze. K předmětné problematice sdělujeme: Magistrát hl.m.Prahy obecně závaznou vyhláškou č.2/2005 Sb., hl.m.Prahy, stanovil poplatek za komunální odpad podle ustanovení § 17a zákona o odpadech, nikoliv místní poplatek za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů podle ustanovení § 10b zákona o místních poplatcích. Zákon o odpadech a zákon o místních poplatcích jsou odlišné právní normy a proto jsou odlišné i platby poplatků, které spolu vzájemně nesouvisí. Zákon o odpadech spadá do působnosti Ministerstva životního prostředí a proto se s případnými dotazy k této problematice obracejte na toto ministerstvo.
JUDr. Zdeňka Jirásková, v. r.
vedoucí oddělení
Místní, správní a soudní poplatky
Za správnost : Dr. Jaroslav Pašek v.r.
Děkuji všem, kdo se zúčastnili diskuze Petr ZP7
Pokud, žijete ve vlastním bytovém domě, myslím vlastnictví SVJ, dám vám radu , já jsem vyřešil problém placení svozu odpadu následovně asi po roku vzniku SVJ. Zašel jsem na příslušný odbor obecního úřadu, zrušil jsem placení svozu odpadů jednou fakturou za celé SVJ, nyní chodí každému vlastníku jednotlivě složenka – A JE TO !!! Bez starostí, s rozúčtováním, stěhováním, atd.
Děkuji za tip, ale v domě je nás několik vlastníků a někteří z nás vlastní více různě velkých bytových jednotek obsazených různým počtem nájemníků (v regul.nájmu). Složenky by podle Vámi navrženého modelu chodily na každého vlastníka, tolikrát, kolik jednotek vlastní? A na jakou částku? Já bych potřeboval vyřešit jako jeden z vlastníků, kolik mohu naúčtovat svému nájemníkovi? Děkuji Petr ZP7
Nevim jak u Vás ale u nás ve městě , zasílá úřad složenky za svoz podle počtu trvale hlášených na jednotku. A tím je to jasné jak bych to účtoval u nás. Ale jak jsem psal, v našem domě je to starost jednotlivých vlastníků.
Vážený pane JarkuSVJ, kdo potom stanovuje počet odpadových nádob a četnost svozu? V případě, že odvoz odpadu zajišťuje společenství, může v případě potřeby toto upravit. Děkuji za informaci.
JosefK
Město si stanovuje výši poplatku za svoz odpadu za rok, platí se pololetně . podle osob trvale žijících v bytě nebo rod. domě. Je to něco jako paušál, který nemá nic společného s počtem svozů odpadu, dřív se tak platilo , platilo se podle počtu svozu. počet odpadových nádob: naše společenství vlastní jeden kontejner( ze zinkového plechu ) je to pro 24 bytů dostačující a odpad nám sváží 2 týdně pondělí a pátek . Nenapadá mě jedinný rozumný důvod proč by placení za vlastníky v bytech mělo zajišťovat společenství a pak jím to rozúčtovat. Mám o jednu starost míň i tak je jich dost . JarekSVJ.
Poslední komentáře