Roční rozúčtování spotřeby vody

Vložil Rastislav Varga (bez ověření), 26. Duben 2016 - 21:21 ::

Prosím o radu v problematice rozúčtování vody. Je možné podat proti rozúčtování námitku, resp. odpor? Když ano, v jaké formě a komu? Problém je, že bývalý výbor svj zanedbal výměnu poměrových vodoměrů a shodou náhod se vodoměr v bytě (bývalého) předsedy výboru ukázal jako vadný, s ročním náměrem 1 kubíku vody(+ 5 kubíků po výměně vodoměrů v prosinci), což se negativně projevilo v ročním rozúčtování, které počítá s vrácením zaplacených záloh za odběr vody v téměř plné výši majitelům inkriminovaného bytu, který v cca polovině roku změnil majitele a byl – mimochodem – řádně užíván. Samozřejmě rozdíl mezi poměrovými a hlavním vodoměrem byl rozúčtován mezi ostatní vlastníky bytů. Lze s tím něco dělat? V stanovách se způsob rozúčtování neřeší. Děkuji.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil . (bez ověření), 27. Duben 2016 - 23:12

    postup rozúčtování vody najdete ve zákoně 67/2013 Sb.

    Vložil ivanq, 27. Duben 2016 - 13:00

    Odpověď na první otázku: Ano, je možné se odvolat. Když přijde roční vyúčtování služeb, je v něm zpravidla uveden datum, do kdy je možné vznést připomínky. Teprve po uplynutí této lhůty se mohou vlastníkům proplatit eventuální přeplatky. Svůj nesouhlas s vyúčtováním musíte ve výše zmíněném termínu sdělit poskytovateli služby, tj. společenství vlastníků (= konkrétně výboru).

    Druhá otázka se týká zdůvodnění, proč nesouhlasíte s rozúčtováním. Jestliže prokážete, že naměřené hodnoty v inkriminovaném bytě neodpovídají pravdě, musí výbor zajistit provedení náhradního výpočtu spotřeby vody v tom bytě. Na jeho základě se potom provede nové rozúčtování vody na vlastníky.

    Jak provést náhradní výpočet je samostatná další otázka.

    Rozdíl mezi náměrem na domovním vodoměru a součtem náměrů na bytových vodoměrech nemusí být způsoben závadou pouze v jednom bytě.

    Ivanq.

    Vložil Kubík (bez ověření), 27. Duben 2016 - 10:21

    Mají-li vodoměry prošlou lhůtu úředního ověření, měli byste správně postupovat:
    u studené vody – ustanovení § 5 zákona č. 67/2013 Sb., tj. podle směrných čísel roční potřeby vody,
    u teplé vody – ustanovení § 5 vyhlášky č. 372/2001 Sb., tj. podle průměrného počtu osob užívajících byt nebo podlahové plochy bytu.

    Rozumnější by bylo domluvit se s vlastníky a postupovat tak, (v případě, že nemáte stanoveny vlastní pravidla), že u rozúčtování studené vody provedete rozúčtování obdobně, jako při rozúčtování nákladů na spotřebu teplé vody. Tj. při nefunkčním vodoměru se použije průměr za 2 předchozí zúčtovací období viz. § 6 odst. 4 Vyhlášky č. 372/2001 Sb. „Při poruše instalovaného vodoměru vlastník spotřební složku za dobu poruchy stanoví podle údajů dvou z klimatického hlediska srovnatelných zúčtovacích období.“.

    Vložil Petr, 27. Duben 2016 - 13:16

    Pokud vím, tak při prošlých vodoměrech nelze účtovat dle nich, ale (nejspíše) jako bez nich dle osob. To nemusí být ani ve stanovách. Krom toho platí spíše to, co je v Prohlášení.

    Zkuste hledat zde v diskusi „vadné vodoměry“, „prošlé vodoměry“ apod. Např. http://www.portalsvj.cz/…ove-vodomery

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".