rekonstrukce výtahu
Dobrý den , zrovna řeší v našem paneláku postup výboru . Na schůzi si lidé odhlasovali rekonstrukci výtahů ( nic víc ) . Výbor se sešel vybral sám firmu (byla prý jen jedna nabídka) a nechal udělat rekonstrukci . Celková částka byla 650 tis. Myslel jsem , že výbor vybere firmy a nám na schůzi předloží nabídky o kterých se bude hlasovat . Může si výbor sám vybrat a rozhodnout o tom , kdo to bude dělat ? Dá se proti tomu nějak bránit ? Máme ještě odhlasováno, že se podle možností budou dělat chodby , sklepy a kamery . To si zase výbor sám vybere firmu a nechá je to udělat ?Jinak se vše odhlasovalo před 3 roky . Děkuji za rady
Dobrý den, prosím můžete mi dát kontakt na firmu která je schopna realizovat výtah v ceně 650 000 Kč, podobnou problematikou se zabýváme také ale nabídky, které jsme dostali jsou nad touto částkou. Děkuji za odpověď
Pane Trojánku, výhrou pro vlastníky bude, když budou na schůzi rozhodovat i o výměně prasklé žárovky. To je nejlepší způsob jak spravovat dům. To je samozřejmě ironie. Marně přemýšlím, jak se bránít proti nápadům takových vlastníků jako máte vy. Dá se proti tomu nějak bránit, nedá. Vaše nápady jsou naprosto zcestné.
V případě , že se jedná o nutnou opravu tak to neřeším , ale odhlasovalo se , že se budou dělat výtahy , vše ok . Čekal jsem , že výbor zajistí dodavatele , který předloží nabídku a na schůzi se rozhodne . Takle to bylo , tak , že jedna paní oslovila firmu a ta řekla částku a za tu se to udělal . Nyní se dělaj sklepy a to je to samé . Sice je odhlasováno , že se budou dělat,ale o částce se neřeklo nic . Najednou jsem zjitil , že kóje o velikosti 1×2m ( výška 2,4) z jeklu a sítě (2mm) bude stát 12500,– . BYla zase oslovena jedna firma . Kdyby se dělalo 5–10 kojí to až tak neřeším ale bude se jich dělat 85 ks .Já se namátkou ptal a každej mi řekl cenu o 6tis menší . To je o 510tis. méně a to už je slušnej balík .Jen se ptám jestli o tom kolik se bude investovat rozhoduje výbor .
Co se takhle nechat zvolit do výboru aby jste přesně viděl co to obnáší? Pak to můžete dělat tak by se Vám líbilo a úplně všechno(i drobnosti) nechávat schválit shromáždění a uvidíte kolik toho opravíte.
Byl jsem ve výboru 2× ( 10 let ) ,ale protože se odhlasoval počet členů nejméně 3 tak jsem už dál být volen nechtěl . Dříve nás byl přesný počet 5 a bylo to v pohodě . Vše fungovalo . Schromáždění se předložil návrh na investice v budoucím roce a to se odhlasovalo a výbor začal konat . Vybralo se několik firem a jejich návrh se předložil i s částkou schromáždění na odhlasování . Vše v pohodě . Proto se nyní divím jak nový výbor postupuje
Pokud se Vám nelíbí, že výbor sám vybírá a ani se neobtěžuje u vyšších částek obstarat více nabídek, tak s tím musíte něco dělat, dokud se nikdo neozvete, tak si výbor může utrácet, jak se mu zlíbí a pokud se podepíše smlouva, těžko něco zmůžete zpětně (ne že by to nešlo, ale…).
Povinnosti ze zákona, konat jako řádný hospodář má až od r. 2014 a proto musíte nějak aktivně projevit zájem kontrolovat, to Vám umožnit musí a třeba budou rádi, že jim poradíte jiného dodavatele.
Ono někdy najít, oslovit a vymámit nabídku je asi problém.
Pane Trojánku,
zda má vybírat dodavatele shromáždění nebo výbor je ve stanovách případně v rozhodnutí shromáždění. Pokud nemáte ve stanovách, že výběr dodavatele je v kompetenci shromáždění, tak je výběr dodavatele v kompetenci výboru.
U nás jsme měnili 6 výtahů. Oslovili jsme asi 7–9 dodavatelů (musel bych to hledat). Nabídky jsme si nechali poslat v zalepených obálkách, ve kterých byla i elektronická verze kvůli distribuci pro členy výboru a KK. O otevírání obálek byl pořízen protokol, který podepsal výbor a předseda KK.
Každý zájemce poslal desítky stránek textu, které výbor (a KK) poctivě studoval. Domníváte se, že by tyto podklady studovali členové shromáždění?
U třech finalistů jsme navštívili jejich poslední instalace výtahů. To už jsme absolvovali s budoucím technickým dozorem.
U nás shromáždění rozhoduje o tom co, kdy a přibližně za kolik se má dělat. Výběr dodavatele je na výboru.
Problém u Vás vidím spíše v tom, že byla jen jedna nabídka. To záleží na počtu oslovených. Kdyby u nás byla jen jedna nabídka, tak bych výběrové řízení v této cenové relaci opakoval.
Hezký den!
Pavel
pane Pavle,
- tím „Každý zájemce“ myslíte „jakýkoli člen SVJ“ nebo jen „jakýkoli člen výboru a KK“ ?
- a dali jste sluchu také „přípomínkám“? (byly ly nějaké)
taky vlastníku,
„zájemcem“ jsem myslel zájemce o dodávku výtahu. Vlastníci naštěstí výboru nepíší desítky stran, obvykle jsou to jen jednostránkové požadavky členů SVJ nebo anonymy pomatenců.
O tom, že probíhá výběrové řízení jsme pravidelně informovali v zápisech z jednání. Napsali jsme i kdy budou otevírány obálky s nabídkami. Ne že bychom přímo zvali členy SVJ na jednání výboru o výběru dodavatelů (máme 141 jednotek a o něco více členů), ale určitě jsme jim netajili, co děláme. Když došli nabídky, tak se několik členů ozvalo, že je chtějí vidět. Nabídky jsme měli v elektronické podobě a tak jsme je bez problénů těmto zájemcům postoupili. Žádné připomínky k výběru dodavatele výborem neměli.
U nás jsme měli situaci ulehčenou v tom, že členem výboru je člověk, který ve svém zaměstnání má na starosti provoz cca 900 výtahů. Takže jsme měli k dispozici i reálné informace o poruchovosti atd. Nevycházeli jsme pouze z krásných nabídek na lakovaném papíře. :-))
Stejně když jsme dělali fasádu, tak jsme poslali na stavby, které zájemci o dodávku uvedli jako reference, TDI, který nám napsal zprávu včetně fotografií, jak ty referenční stavby vypadají. Já jsem potom obvolával statutáry uvedené v referencích a vyptával se na to, jak jsou spokojení s dodavatelem.
Stálo to spoustu času, ale neskromně si myslím, že se revitalizace za cca 35 mil. Kč povedla. Drtivá většina členů SVJ je s výsledkem spokojena.
Hezký den!
Pavel
Poslední komentáře