Reklamace vyúčtování vody
Dobrý den, jsem nová majitelka bytu a hned na začátku mám problém s vyúčtováním za vodu. V našem domě odečty a vyúčtování provádí firma Ista. Při prvním odečtu jsem bohužel nebyla doma, následný (podle informací z letáku) odečet již ale neproběhl, nebylo zanecháno info o náhradním termínu. Navíc jsme se stěhovali v průběhu roku. Istě jsme stavy při stěhování nahlásili. Bohužel ve vyúčtování se neobjevily. Takže nám napálili průměrnou spotřebu a to za celý rok a ne za část roku. Reklamace u Isty podle všeho vypadala dobře. Teď nám bylo sděleno, že reklamaci můžeme uplatnit, ale jen pokud uhradíme nové odečty pro celý dům. Je to normální postup či jak máme dál postupovat, když nechceme hradit nedoplatek ze 3 měsíce bydlení na vodě 10 tisíc, když jsme všechny zálohy platili řádně? Děkuji za jakékoli info.
Napřed si vyžádejte od SVJ písemná pravidla pro rozúčtování vody v domě (předpokládám, že jde o vodu studenou). Pak teprve lze něco radit. My o vašich pravidlech nevíme vůbec nic.
Je-li v pravidlech dáno, že pokus o odečet se provádí minimálně dvakrát, je SVJ povinno Vám doložit, že Vám byly obě výzvy doručeny (a Vy jste byt nezpřístupnila ani na druhou výzvu). Nedokáží-li doručení obou výzev, pak chyba je na jejich straně a Vy nejste povinna platit žádný nový odečet. Způsob náhradního stanovení spotřeby máte mít určen v pravidlech rozúčtování. Vodoměr načítá dále a nenuluje se, takže ať bude stanovena spotřeba jakákoliv, v příštím roce se to vyrovná.
Jediné, co lze říci zcela jistě je to, že pokud jste se stala vlastníkem bytu v průběhu zúčtovacího období, je SVJ povinno zpracovat Vaše vyúčtování pouze za tu část, kdy jste byla vlastníkem. Spotřeba předchozího konečného spotřebitele vody Vás nezajímá.
lake
Poslední komentáře