reklamace vyúčtování a následná upomínka

Vložil anaka (bez ověření), 26. Říjen 2011 - 21:08 ::

Dobrý den. Jaká je možnost obrany proti upomínce, která vznikla z důvodu nezaplacení nedoplatku při ročním vyúčtování služeb (voda, teplo a pod.)? Vyúčtování bylo provedeno nesprávně, proto jsem poslala reklamaci tohoto vyúčtování. Nikdo se mi ale na tuto reklamaci neozval a nyní po roce posílají upomínku. Jsem povinna tuto upomínku zaplatit a pak zpětně po družstvu vymáhat správné vyúčtování a zaplacení rozdílu? Nebo je možnost nějaké reklamace upomínky? předem děkuji za odpověď. Anna.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lolek (bez ověření), 27. Říjen 2011 - 2:49
    • cit.„…Nikdo se mi ale na tuto reklamaci neozval a nyní po roce posílají upomínku…“
      • Tvrdíte, že cit.„proto jsem poslala reklamaci tohoto vyúčtování“ – prokazatelně jinak se tím ČOI nebude zabývat
      • Tvrdíte, že se Vám nikdo neozval, proto podejte stížnost na ČOI poukažte, že dodavatel služeb nesplnil svou povinnost dle §19/3 zák.634/1992. ČOI provede šetření. Pokud zjistí, že dodavatel nebude moci doložit že splnil co ukládá §19/3 bude s ním zahájeno správní řízení a nepochybně dostane sankci.

    • cit.(Lake)„…vzni­klo právo na vrácení všech zaplacených záloh…“
      • bohužel výše uvedené je VŠE v čem vám pomůže ČOI – tedy pouze sankčně donutí rozúčtovatele k zaslání „zamítnutí Vaší reklamace“ – a tím JI VYŘÍDÍ
      • právo na vrácení záloh plyne z ustanovení §19/3 „…Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit…
        ovšem domoci se jej musíte občanskoprávním sporem.
        • soud 1.ho stupně by možná dovodil, že nevyúčtování zaplacených záloh není tak podstatné jako účel za jakým byly zálohy placeny a proto by nemusel nárok přiznat… odvolání…dovo­lání… fuj
        • vymáhat zálohy nazpět ale nemusíte: jste ve výhodě, protože máte nedoplatek. Upomínku odmítněte jako lichou a nechte na dužstvu jak s k problému postaví. Pokud máte jistotu, že Vyúčtování zaplacených záloh není správné – počkejte na jejich reakci.

    • cit.„…Jsem povinna tuto upomínku zaplatit…“

    lolek

    Vložil lake, 26. Říjen 2011 - 21:14

    Pošlete zpět upomínku vyřízení Vaší reklamace. Do jejího vyřízení samozřejmě nic neplaťte. Podáním reklamace se zastavil běh lhůty splatnosti nedoplatku. Tedy nic nikomu nedlužíte.

    Napoak marným uplynutím lhůty pro vyúčtování tepla a teplé vody (8 měsíců po ukončení zúčtovacího období) Vám vzniklo právo na vrácení všech zaplacených záloh. Pokud jste o vrácení požádala, avšak nedošlo k němu, můžete nyní požadovat úrok z prodlení.

    lake

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".