Přerozdělení části fondu oprav

Vložil Exupery, 25. Září 2008 - 8:44 ::

Dobrý den, zajímalo by mě, jestli někdo nevíte, zdali se v případě, že máme téměř zbytečně moc peněz ve FO (dům je po kompletní rekonstrukci a na 48 bytů máme skoro 1,5 milionu), jich část rozdělit poměrně mezi členy SVJ. Bývalý výbor nám tvrdí, že je to normální, ale trochu se obávám, že si to plete, má na mysli, že ve stanovách se píše o rozdělení zisků, což FO není. Na druhou stranu jsou to naše přeplatky, naše nastřádané peníze, takže logické by bylo, kdyby to šlo, navíc bych řekla, že oproti ziskům by to mělo jít, aniž by se z toho odváděla nějaká daň. Nerada bych se dostala do problémů, když teď ručím svým majetkem :)

Díky Martina

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Šárka (bez ověření), 25. Září 2008 - 8:58

    Nebylo by jednodušší snížit na čas příspěvek na tzv. FO? Třeba na 100,– Kč měsíčně na rok nebo dva? Ale zase to nepřežeňte, vždy je dobré mít rezervu na nepředvídané výdaje (havárie, neplatiči apod.). Šárka

    Vložil Bobikx (bez ověření), 25. Září 2008 - 11:35

    Také bych radši nic nerozděloval a ponechal v rezervě. 32tis na bytovou jednotku není zas až tolik… Uvidíte, že za pár let určitě peníze budete potřebovat a je jednodušší mít vlastní, než si brát úvěr.

    V mezičase lze snížit „příspěvek do FO“, ale určitě bych ho nesnížil tolik, ale třeba jen na třetinu / čtvrtinu aktuálního.

    Vložil Exupery, 25. Září 2008 - 15:36

    Děkuji za názor, chápu to, vlastně i souhlasím, ale není to odpověď na to, nač jsem se ptala :) Martina

    Vložil Exupery, 25. Září 2008 - 9:57

    To by asi jednodušší bylo, ale mě zajímalo, jestli to jde. Abych na schůzích netvrdila něco, co není pravda. Díky.

    Vložil N. Klainová (bez ověření), 25. Září 2008 - 8:57

    Martino, podívejte se do schválených stanov. Pokud jste si sami ve stanovách nezakázali rozdělit si mezi sebe nevyčerpané zálohy, můžete to na základě rozhodnutí shromáždění klidně udělat.

    Ve starších vzorových stanovách (č. 322/2000 Sb.) byla tato možnost přímo uvedena v Čl. IX odst. 3: „Nevyčerpaný zůstatek na zálohách na správu domu, rekonstrukce a modernizace se s jednotlivými členy nevypořádává a převádí se do následujícího roku, pokud shromáždění nerozhodne jinak.“

    Ve vzorových stanovách z roku 2004 už je sice tato možnost vynechána, ale podstatné jsou stejně schválené stanovy, ne vzorové.

    N. Klainová

    Vložil Anonymous ab (bez ověření), 25. Září 2008 - 12:58

    Nevyčerpané zálohy na správu se evidují po jednotlivých vlastnících, takže pokud jste v minulosti „tvořili“ zdroje na opravy, které jste nevyčerpali, potom zůstatky mají být evidovány pro jednotlivé vlastníky samostatně. Proto nechápu, že chcete něco rozdělovat, to již máte mít. M.

    Vložil Exupery, 25. Září 2008 - 15:40

    Co myslíte tím „máme mít“? Jako že už to máme mít rozdělené a vyplacené, nebo jenom evidováno kolik to na koho vychází? Nemyslím si, že by bylo normální třeba jednou do roka všechno co se do FO vybralo a neutratilo zase vrátit členům.

    Vložil Anonymous ab (bez ověření), 26. Září 2008 - 7:13

    Měl jsem na mysli, pouze rozdělené a evidované nikoliv vyplacené. Váš původní příspěvek byl o rozdělení, vyplácení nevyčerpaného zbytku nebylo uvedeno. Vaší druhé větě rozumím tak, že nechcete vyplácet vlastníkům nevyčerpané zbytky zálohových příspěvků na opravy a údržbu vybrané v daném roce ? Potom s Vámi souhlasím, snižte si zálohu na příští roky, ale hlídejte si, aby jste měli na havárijní opravy, které se mohou vyskytnout. V několika příspěvcích najdete doporučení, kolik je vhodné mít na jednotku, např. doporučení P.Matějky. M.

    Vložil Exupery, 26. Září 2008 - 7:29

    Asi jsem se tedy špatně vyjádřila, ale měla jsem rozdělením mezi členy na mysli vyplacení. Samozřejmě ne celého fondu oprav. Jde o to, že jsme si to odhlasovali na jedné schůzi z toho důvodu, že někteří sousedé se jinak bránili při přechodu na na dig. vysílání verzi „každý si koupí set-top-box“, ale chtěli mnohem dražší variantu převodu na analogové vysílání. Takže jsme se dohodli, že se vyplatí nějaké peníze, aby opravdu každý měl na set-top-box, i ti, co nahrávají na video a potřebují asi tři kusy :) No a firma která nás spravuje nám řekla, že je to protizákonné, že rozdělovat FO se jen tak nesmí. Věřili jsme jim, oznámili jsme to lidem, ale bývalý výbor pořád trvá na tom, že to jde. I když jako důkaz uvádí, že ve stanovách se píše cosi o rozdělování zisků, takže vlastně mluví úplně o něčem jiném. Ale ani mě se nezdá normální, že by naše vlastní přeplatky se rozdělit (a vyplatit) ze zákona nesměly. Nerada bych tvrdila lidem něco, co není pravda, protože to je pouze voda na mlýn bývalým členům výboru, se kterými nemáme vůbec dobré vztahy. Taky si myslím, že jednorázově vyplacená částka by jaksi udělala lidem větší radost než „rozfrcaná“ po dvoustovkách do celého roku a nemuseli bychom tolik propočítávat fin. situaci, aby nám pak peníze nějak rapidně nezačaly ubývat. Tak to je pro vysvětlení asi tak vše. Martina

    Vložil Anonymous ab (bez ověření), 26. Září 2008 - 8:31

    Martino, jste v nezáviděníhodné situaci, k uvedenému mohu ještě něco doplnit, ale již jen mimo tuto diskuzi. Pokud máte zájem sdělte kontakt na svj@seznam.cz M.

    Vložil Šárka (bez ověření), 26. Září 2008 - 8:12

    Nic nezákonného na tom není. Jsou to přece vaše peníze. Ale musíte si je vyplatit v poměru svých spoluvlastnických podílů, a to všem vlastníkům s výjimkou případných dlužníků. Těm to můžete započítat proti jejich dluhu (zašlete jim oznámení o zápočtu). Šárka

    Vložil Exupery, 26. Září 2008 - 10:09

    To je samozřejmé, že podle podílů. Děkuju. Martina

    Vložil Exupery, 25. Září 2008 - 9:59

    Díky, podívám se do těch stanov, pochybuji, že by bývalý výbor něco takového zvlášť zakázal, když nám teď tvrdí, že to jde.

    Vložil N. Klainová (bez ověření), 25. Září 2008 - 8:59

    Opravuji překlep v názvu svého předchozího příspěvku. Samozřejmě jde o zálohy na správu a ne na zprávu. N. Klainová

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".