okna

Vložil vladkaadka, 27. Říjen 2011 - 10:45 ::

Dobrý den, vím že asi zmiňovaný problém tu byl řešený víckrát, tak se omlouvám. Bydlíme v paneláku kde je 8BJ v létě jsme jako celek měnili okna a dělali fasádu atd. 3 byty měly už 3 roky okna vyměněná. Na začátku těchto prací byl nějaký rozpočet na okna a bylo řečeno, že to je na celý panelák s tím, že těm 3 bytům se pak ze zbávajících peněz okna proplatí. Chápali jsme to tak, že rozpočet byl např. 320tis. takže na byt vyjdou okna cca za 40 tis. Tudíž těm třem se pak proplatí každému 40 tis. Oni se zdráhali, že je okna stály 60 tis. a že na tom budou škodní. My jsme oponovali, že když si člověk koupí novou věc, tak za rok už tu samou hodnotu taky nemá. No a tím to nějak skončilo. Teď je vše zapřené, oni tvrdí že rozpočet byl pouze na 5 bytů a jim se má proplatit částka, kterou vynaložili na výměnu před 3 lety – částka kolem 60 tis.(což si myslím, že už jen z důvodů nějaké amortizace není možné) My s tím samozřejmě nesouhlasíme, a potřebujeme nějakou radu. V některém článku jsem se dočetla, že mají nárok na náhradu-což my víme, ale myslíme si že by měli mít nárok pouze na takovou částku, jakou jsme vynaložili my teď, tedy 40 tis. Byla to přeci jejich věc že si okna na své náklady vyměnili před 3 lety. Prosím Vás o rodu, příští týden máme schůzi a potřebujeme jim něčím oponovat. Předem Vám moc děkuji Vlaďka

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Doručovatel (bez ověření), 27. Říjen 2011 - 11:00

    Neuvádíte, zda při výměně před třemi lety byl či nebyl dán souhlas vlastníka domu.

    Vložil vladkaadka, 27. Říjen 2011 - 11:20

    To asi byl, protože když si tenkrát měnili ty okna tak to byly ještě městské byty. A až pak se byty odkupovaly a společenství máme od května 2009.

    Vložil Jandus (bez ověření), 27. Říjen 2011 - 12:31

    Takze byty kupovali „jak to stoji a lezi“ i s okny, takze nemaji narok na nic.

    Vložil vladkaadka, 27. Říjen 2011 - 12:58

    Právě že ne, ty okna si platili sami, to už prý vědělo že si byty budou odkupovat.

    Vložil Jandus (bez ověření), 27. Říjen 2011 - 14:29

    Ja rozumim, ale to vse bylo mezi nimi a majitelem (asi mestem). Do SVJ prisli s byty tak jak jsou.

    Vložil vladkaadka, 27. Říjen 2011 - 18:55

    Jojo to je pravda, akorát ten jeden byt to měnil už když jsme měli SVJ. Takže správně by neměli nárok na nic??Chápu to tak dobře?? A jak to tedy bude s tím jedním bytem, který už měnil když jsme měli SVJ. A najdu to v nějakém zákoně?? Abychom jim to mohli nějak prokázat.

    Vložil lake, 28. Říjen 2011 - 13:19

    Paní vladkadka, zákon to samozřejmě řeší jednoznačně.

    Pro ty, kdo měnili okna ještě jako nájemci:
    Nemají nárok na žádnou náhradu. Jediný legální postup tehdejších nájemců městských bytů byl možný podle § 692 a 694 Občanského zákoníku. Nárok na proplacení mohli vznést vůči tehdejšímu vlastníkovi/pronajímateli.
    SVJ s tím samozřejmě nemá naprosto nic společného. Pokud se zdráhají přijmout nabízených 40000 Kč a je jim to málo, neplaťte jim tedy nic. Pokud se rozhodnete nějakou částku jim uhradit, činíte tak zcela dobrovolně a není k tomu právní důvod. Půjde o dar, měli by jej zdanit.

    Pro zbývajícího vlastníka jednotky:
    Podle ustálené judikatury platí: vydá-li spoluvlastník určitou částku na nikoliv nutnou opravu či úpravu společné věci bez souhlasu spoluvlastníků, vznikne mu nárok na částku z bezdůvodného obohacení teprve ukončením spoluvlastnického vztahu. V tomto případě to však bude již dnem, kdy ostatní okna v domě byla rovněž vyměněna a financována ze společné zálohy. Judikáty neuvádím, zde se o tom psalo vícekrát. Vznikl mu nárok na uhrazení časové ceny, nikoliv nárok na uhrazení celé částky kterou za okna snad kdysi vydal. Časová cena počítá s amortizací oken.

    Pro úplnost dodávám, že jeho nárok se promlčí za dva roky ode dne, kdy se dozvěděl o výměně ostatních oken v domě, nejdéle však za tři roky.

    lake

    Vložil Jandus (bez ověření), 28. Říjen 2011 - 9:29

    Zakon to neresi. Je to vec Vasi dohody. Uvazujte pri tom amortizaci okna, jeho zivotnost se udava 20 let.

    Vložil Stavitel s maturitou (bez ověření), 28. Říjen 2011 - 16:35

    „zivotnost se udava 20 let.“

    Životnost hliníkového a dřevěného okna je ~100 let.

    Vložil Jandus (bez ověření), 28. Říjen 2011 - 17:37

    Tady nejde o faktickou zivotnost, ale amortizacni dobu pro ucely odpisu a financniho vyrovnani.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".