Odměny výboru SVJ

Vložil starousek, 16. Červenec 2016 - 9:13 ::

Dobrý den, jaká je dle vás přiměřená výše odměny tříčlennému výboru za celkovou rekonstrukci BD o 39 BJ. Práce od sjednání úvěru, projektu, zateplení, … až po dokončení rekonstrukce interiérů. Celková investice 10 mil. Kč. Děkuji.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil VN (bez ověření), 24. Červenec 2016 - 14:19

    Já bych to viděl cca následovně .Záleží na činnostech , které pro dům vykonáváte. Každopádně měli byste schopni dát dohromady množství hodin , které jste o péči pro dům vykonali , odhadnout nějakou rozumnou hodinovou částku (300–600 Kč/hod) a toto po vlastnících požadovat ,aby vám schválili. Nevím , jaká je o tyto činnosti u vás „rvačka“ , ale u nás to nikdo dělat nechce. A výše optimální odměny se nachází tam , kde se potká nabídka s poptávkou.

    Vložil Kryštof (bez ověření), 24. Červenec 2016 - 16:21

    „300–600 Kč/hod“

    Za tu cenu bych do toho šel. Kterého města se nabídka týká?

    (Jiný diskutér mne zde ocenil částkou 2500 Kč za radu jako JUDra.)

    Vložil Pavel II (bez ověření), 20. Červenec 2016 - 15:39

    Především bych si neodpustil výtku, že jste se PŘEDEM nedohodli. Jinak cena obvyklá za odbornou práci je 400–500 kč/hod. bez času potřebného na dopravu. Za administrativu cca 200–250 kč/hod. Dodatečně s tím ovšem argumentovat budete mít problém.

    Vložil starousek, 21. Červenec 2016 - 8:01

    Dobrý den, asi máte pravdu, ale na svoji obhajobu musím říct, že jsme neměli konkrétní představu, co nás čeká. Po zjištění jaké jsou možnosti zaúvěrování rekonstrukce domu, jsme byli rádi, že členové společenství odsouhlasili úvěr a rozsah rekonstrukce. Po té už šlo vše moc rychle. Děkuji za vaši odpověď a přeji pěkný den.

    Vložil Office managerka (bez ověření), 20. Červenec 2016 - 15:45

    „cena obvyklá za odbornou práci je 400–500 kč/hod.“

    Zjevně nejste z většího města ani z lukrativního oboru. Jinak byste patrně uvedla částky ~10× vyšší. Za tuto cenu by u nás na ministerstvu nepracovala ani office managerka (úklidová služba). Nebo jste patrně mínila částky v €/hod.?

    Vložil VN (bez ověření), 24. Červenec 2016 - 14:24

    Já mám nabídky na poradenství od plně kvalifikovaných lidí s certifikáty v BOZP+PO za nějakých 290 Kč/hod. Stavebnímu expertovi-poradci a účetnímu poradci platím 500 Kč/hod a právníkům 1000–1500 Kč/hod. A to jsem z většího města. Jinak mzda 500 Kč/hod představuje cca 80.000 Kč/měsíčně …to si troufám tvrdit , že na ministerstvech zrovna každý nevydělává…

    Vložil HajdyHou (bez ověření), 20. Červenec 2016 - 23:25

    „Office-managerko“ úklidová služba není office-managerství
    ale „cleaning services“

    U Vás na ministerstvu je ale všechno outsourcing, tak se nedivte těm cenám. A nedivte se, že byste byla defenestrována mezi prvními, jen zjistit Vaši identitu… ale k tomu Vás zase chrání ouřad dobytka Igora Němce – té otylé, řehtající bestie.

    PS: jo soráč, ouřad už převzala ta blbka Šabatová. On za vosumnáct a ona bez dvanácti za třicet.

    Vložil JaVa, 17. Červenec 2016 - 10:30

    Pokud váš výbor dokáže ve třech lidech,cituji: zrekonstruovat tzn.sjednat úvěr,vypracovat projekt,zateplit a dokonce i zrekonstruovat interiér BD o 39 jednotkách ,tak si myslím,že těch 10 milionů je za jejich dřinu málo. Ale za předpokladu,že členové vašeho výboru jsou i členové vašeho SVJ a přijali svoji funkci s tím,že budou pracovat za určitý finnanční obnos pro blaho SVJ a také pro sebe,tak tím,že zajistili všechno, co jste uvedl ve svém příspěvku,splnili pouze to, k čemu se zavázali souhlasem se členstvím ve výboru SVJ.Pokud to nejsou zlatokopové a dali do výdajů statutárního orgánu,veškeré náklady podložené účetními doklady,které jako výbor vynaložili na zajištění výše uvedených prácí,tak o nějaké mimořádné odměně za plnění svých povinnosti ani neuvažují,neboť všechny své kroky jistě předali ke schválení shromáždění vlastníků,které jako nejvyšší orgán SVJ vyslovilo souhlas s výsledky výběrového řízení na realizaci revitalizace objektu.Pokud jsou členové výboru autorizovanými techniky v oboru stavebnictví a energetiky a vše vypočítali sami,tak si to jistě vůči SVJ patřičně vyfakturovali­.V opačném případě pouze oslovili kvalifikovanou firmu a ta to na základě požadavku shromáždění odborně zpracovala a následně provedla.Za co by tedy měl výbor obdržet nějakou mimořádnou odměnu?
     JaVa

    Vložil Anonnnnnn (bez ověření), 17. Červenec 2016 - 11:36

    Javo, opakováním nesmyslu z toho slušnou odpověď neuděláte. Pouze ten nesmysl je stále na prvním místě v odpovědích. Proto na nesmysl reaguji, nyní se propadne do archivu.

    Vložil JaVa, 17. Červenec 2016 - 16:06

    Omlouvám se všem za nepochopení mé „ironické“odpovědi na první větu úvodního dotazu,která je dle mého soudu formulovaná opravdu nešťastně.Děku­ji.JaVa

    Vložil Anonymm (bez ověření), 16. Červenec 2016 - 10:48

    To vám přece nikdo neřekne, není na to norma. Pracují od „0“ až po …, je to firma, kolik vlastníci unesou, odhlasují. Kolik byste si představoval?

    Vložil starousek, 16. Červenec 2016 - 13:01

    Dotaz byl spíše směřován na SVJ, kde podobná akce proběhla. Nemám zatím představu kolik. Proto se ptám.

    Vložil Poznamka (bez ověření), 17. Červenec 2016 - 0:15

    výše závisí na tom, zda výbor manažerování popsaných úkolů vykonával sám, nebo jen zajišťoval externím správcem nebo jiným smluvním dodavatelem. V prvním případě navrhuji odměnu 40 tis./člen/rok v druhém případě 15 tis./člen/rok.

    Vložil starousek, 18. Červenec 2016 - 5:44

    Dobrý den. Veškerou činnost jsme si dělali sami. Základ byl zhruba: poptávka-zpracování a vyhodnocení nabídek-výběr 3 nejlepších firem-schválení jedné firmy (shromáždění SVJ)-příprava a podpis SOD-dozorování realizace (stavební dozor jsme měli na zateplení)-předání díla. Děkuji za vaše odpovědi. Přeji pěkný den.

    Vložil janica, 18. Červenec 2016 - 12:00

    Nenapsal jste, jakou částku máte na odměny výboru. My máme 15 000 Kč ročně pro 3 členy výboru. Taky jsme dělali akci zateplení, akorát posouzení jednotlivých nabídek firem dle rozhodnutí shromáždění dělala nezávislá osoba, smlouvu o dílo připravila vítězná firma. My jsme vše pročetli a zkontrolovali. Vyřídili jsme úvěr, smlouvu s TDI a smlouvu na vícepráce. Neprošla by v naší SVJ mimořádná odměna jen za tuto akci. Nejvyšší částku v té době dostal člen výboru, který zajišťoval administrativu pro tuto akci, ale i jiné záležitosti v průběhu roku. Bylo to 7 000 Kč. Správu si děláme sami.

    Vložil starousek, 18. Červenec 2016 - 12:30

    Základní částka pro 3 členy výboru v běžném roce činí 12 000 Kč (příspěvek 18. červenec 2016 – 7:16). My jsme si nabídky zpracovávali sami. U větších akcí jsme měli i osobní pohovory se zástupci realizačních firem (projektant, zateplení, stavební dozor, výtahy-jsme dům o třech vchodech). Některé věci jsme konzultovali s projektantem a stavebním dozorem. Akce byla rozdělena na dvě etapy-zateplení+ výměna výtahů (2015) a interiéry (2016; vymalování, pokládka lina, dlažby, sádrokartony, vyvážení otopné sousty-výměna ventilů a hlavic, dokončení rozvodů pitné vody,…). Nezávislá osoba vám dělala posouzení nabídek na základě smlouvy? Děkuji Vám za vaši odpověď a zkušenosti.

    Vložil JaVa, 18. Červenec 2016 - 6:29

    Konečně jste přiznal barvu.Vy sám jste zřejmě členem výboru SVJ a zde jste pouze sondoval,jakou částku můžete z SVJ vydolovat.Ve výboru SVJ pracujete zcela zdarma,nebo pobíráte nějakou fikční měsíční částku a jak je vysoká?JaVa

    Vložil starousek, 18. Červenec 2016 - 7:16

    „Konečně jste přiznal barvu“ – proč taková reakce. Jen chci získat informace, jak je to u jiných SVJ. Ano všichni ve výboru jsme členy společenství. Pokud bychom nebyli, částka za práci pro SVJ by byla ošetřena ve smlouvě a nejednalo by se o mimořádnou odměnu. Základní částka pro 3 členy výboru v běžném roce činí 12 000 Kč. Domnívám se, že celková rekonstrukce domu z roku 1974 v uvedené výši, která započala v říjnu 2014 a bude ukončena v srpnu 2016, je akce náročná a svým způsobem i výjimečná a snad by si zasloužila i mimořádné ohodnocení. Můžeme si navrhnout jakoukoli částku, ale poslední slovo bude mít stejně shromáždění SVJ. O žádném dolování nemůže být řeč. Jak jsem psal, dotaz byl spíše směřován na SVJ, kde podobná akce proběhla. Nemám zatím představu kolik. Proto se ptám. Z vašich příspěvků mám pocit, že jsem stavěn do role tuneláře, který se snaží z peněženek svých sousedů vydolovat jejich úspory.Vy jste členem společenství? Zastáváte nějakou funkci ve výboru? Dělali jste akci podobného rozsahu?

    Vložil 12345 (bez ověření), 18. Červenec 2016 - 8:06

    Staroušku, Javu neberte vážně. Nic nedělá, pouze závidí. Klasická reakce prudičů.

    Vložil JaVa, 18. Červenec 2016 - 11:42

    Jsem velmi rád,že jsem většinu svého života prožil v době,kdy ještě byla nezištná pomoc považována za cnost.Dnes je tato vlastnost považována za slabost a na lidi ,kteří vykonají pro někoho službu,aniž by následně čekali s nataženou rukou, dnešní generace pohlíží jako na méněcenné.JaVa

    Vložil VN (bez ověření), 24. Červenec 2016 - 14:11

    Zodpovědnost máte stejnou , ať za svoji práci pro dům máte za rok 1000 Kč nebo 100.000 Kč. Když dojde k nějakému průšvihu , soudce nebude řešit kolik jste za tu práci měl , ale co jste zanedbal. Z mé vlastní zkušenosti…je vždy nejhůře odvedená ta práce , za kterou dotyčný buď nedostal nic , anebo nějakou symbolickou odměnu.

    Vložil anon (bez ověření), 18. Červenec 2016 - 16:37

    Nevím, jestli na ně jako na méněcenné nahlíží dnešní generace, ale oni na ně jako na méněcenné nahlíží někteří vlastníci bytů. TO vás pak ta nezištná pomoc brzo přejde.

    Vložil pte (bez ověření), 18. Červenec 2016 - 7:39

    Je to těžké. V domě bydlíte a je ve vašem osobním zájmu, aby dům byl zateplen. Já pracuji zadarmo pro tři SVJ (můj, matky, sestry), nejsem nikde člen výboru, ale znají mě tam jako člověka, který je schopen si informace sehnat a v práci máme právníky, které mohu občas v rámci zaměstnaneckých benefitů využít. Jeden dům letos dělá zateplení, vidím, kolik času nad tím tři členové výboru tráví, budou to stovky hodin, včetně víkendů a večerů (místo, aby odpočívali na chatě) a hlavně je to velká odpovědnost, stane se chyba, vlastník je zažaluje a oni odpovídají celým svým majetkem – naštěstí mně vyslyšeli a pořídili si pojištění členů statárního orgánu, ale to není všespásné.

    Vás limituje těch 39 jednotek, čili rozpočet asi nic moc. Zkustě si odhadnout, kolik hodin jste tomu věnoval, a jakou máte hodinovou sazbu ve vašem zaměstnání. I když to není správné měřítko (nelze plést zaměstnání a výkon funkce), je to aspoň orientační pomůcka.

    Vložil starousek, 18. Červenec 2016 - 8:08

    Ano, těžké to opravdu je. Osobně jsem moc rád, že se akce uskutečnila a vydařila. Dům je opravdu pěkný jak z venku tak i uvnitř. Paradoxně tuto skutečnost ocení spíše návštěvníci či lidé z okolních domů. Od členů společenství jsme dostali pochvalu jen sporadicky (resp. přímo jen od jedné paní). Vaše varianta se zdá být nejschůdnější. Předložíme shromáždění počet odpracovaných hodin a částku a shromáždění nechť se rozhodne. Děkuji za váš názor a přeji pokud možno bezproblémovou rekonstrukci a šťastnou ruku při výběru firem. Mějte pěkný den.

    Vložil osma, 18. Červenec 2016 - 8:59

    Staroušku,

    mimořádná odměna za mimořádné pracovní nasazení výboru při rekonstrukci domu je pravděpodobně v pořádku. Její výše se ale neodvíjí ani od počtu bytových jednotek, ani od celkové výše investice. Měli byste prokázat jako výbor, že jste se chovali s péčí řádného hospodáře, že akce nebyla předražená a že byla provedena kvalitně. Nezapomeňte platbu poslední faktury podmínit převzetím díla. Připravte poté pro shromáždění zprávu, kde budete schopni výše uvedené doložit, případně i vyčíslit výši úspor, kterých jste dosáhli Vaším jednáním, ať už kvalitou provedení, tak i dodržením rozpočtu, případně vyčíslením méněprací. Výši Vašich odměn pak můžete odvodit od výše celkově ušetřených nákladů.

    Vložil starousek, 18. Červenec 2016 - 9:38

    Před tím, než jsme přistoupili k celkové rekonstrukci domu, nechali jsme si vytvořit odhad nákladů na celkovou rekonstrukci. Na základě tohoto rozpočtu jsme si schválili a vzali úvěr. Veškeré nabídky oslovených realizačních firem jsme zpracovali a porovnali. Tyto sloužily jako podklad členům společenství pro odhlasování a vybrání realizačních firem. Rozpočet jsme dodrželi, případné námi požadované odsouhlasené vícepráce a jejich nutnost můžeme doložit. Problémy ve věci kvality práce jsme vyřešili před předáním díla. Převzetí díla máme také. Výši úspor sledujeme především na úspoře tepla. Ta činí k červnu 2016 cca 115 000 Kč (porovnáno s rokem 2015 – zateplení bylo ukončeno v září 2015). Toto vše máme uvedeno v pozvánce na shromáždění, které se bude konat v září 2016.

    Vložil pte (bez ověření), 17. Červenec 2016 - 5:07

    Asi tak. Stačí se zeptat odborné firmy, které se zabývají přípravou a zajištěním takových akcí, vč. zajištění výběrového řízení, jakou odměnu by si řekly. Někdy to je od hodin, většinou nějaká pevná částka, někdy i procentem.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".