Novely k povinné instalaci "měřičů" a rozúčtování nákladů na dodávku tepla
V jiné diskusi uvedl lake:
" Počkejte si na novelu zákona č.406/2000 Sb. Ta zavede povinnost, po které zřejmě někteří volají: povinnost používat nainstalované registrující přístroje k rozúčtování nákladů na dodávku tepla. Dnes takovou povinnost nemáte ani Vy, ani pan Praks, ani ouředníci MMR."
Novela zákona č. 406/2000 zavede povinnost nainstalovat registrující přístroje k rozúčtování nákladů na dodávku tepla, ale povinnost rozúčtovat podle regustrujících přístrojů zavede až novela zákona č. 67/2013 a prováděcí vyhláška.
Zajímavé je, že novela zákona č. 406/2000 s povinností nainstalovat registrující přístroje má účinnost od 1.7.2015, ale novela zákona č. 67/2013 s povinností rozúčtovat až od 1.1.2016.
Obě novely už schválila Poslaneká sněmovna a čeká je už jen projednání v Senátu a podpis prezidenta (pokud je nevrátí k projednání do PS).
Předpokládám, že lake opět rozúčtování podle uvedných předpisů zpochybní minimálně z těchto důvodů:
V novele zákona č. 67/2013 s v § 2 písm. a) bodě 2 a písm. b) bodě
2 se slova „vlastnictví bytů“ nahrazují slovy „bytové
spoluvlastnictví“.
Důvodová zpráva novely k tomu uvádí:
„Zákon č. 72/1994 Sb. byl zrušen, současná úprava je provedena
v zákonu č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v oddílu bytové
spoluvlastnictví.“
To znamená, že se v novele nepočítá s SVJ podléhajími úpravě podle ZoVB, nýbrž jen s úpravou podle bytového spoluvlastnictví NOZ. Pro lakeho jednoznačný důvod, pro který nelze novelu použít pro SVJ vzniklá před účinnosti NOZ.
Dalším důvodem pro lakeho zpochybnění rozúčtování bude
nejednoznačnost a neurčitost prováděcího předpisu (předpokládám, že
připravovaná vyhláška určitě nebude řešit stoupací potrubí). A to už
lake zpochybnil u dosud platných předpisů slovy:
„Nezmiňuje se o tom jak naložit s náklady za teplo, předávané do
bytů stoupacím potrubím. Při tom nejde ani o základní složku, ani
o spotřební složku (k tomu by musely být indikátory na
stoupačkách).“
A.) Může někdo říct o jaké finanční částky se jedná, zda jsou zanedbatelné, eventuálně kolik bude stát jejich měření.
B.) Pokud půjdete k soudu, hned na začátku jednání Vám položí otázku: Nechcete se dohodnout ?
C.) Pokud se nechcete dohodnout, není lepší dálkové topení zrušit, ušetřit si emoce a přejít na vytápění každého bytu elektřinou. Je to sice dražší, ale odpadnou nesmyslné věci, jako koeficienty místnosti, stoupačky a ve finále má každý svůj elektroměr.
Rozúčtování podle plochy je jednoduché a desítkami let ověřené. Nevede ke konfliktům a umožňuje lidem větrat.
Rozúčtování podle plochy je jednoduché a u velmi úsporných domů se tato varianta opět objevuje, ale nemotivuje k úsporám … pokud by se lidé chovaly šetrně, určitě je to správná cesta, zvlášť pokud se snižováním účtům tepla při zavedení úspor stoupají poměrově náklady na rozúčtování tepla.
Jak tedy motivovat ty co se chovají hospodárně a ty co se chovají nehospodárně… nežijeme v ideální společnosti.
No a včil mudruj …
Nechápu jak „měřičě“ zmožňují lidem větrat … naopak můžou se hned podívat co to větrání stojí a upravit režim větrání dle skutečných potřeb s ohledem na skutečné náklady.
Když jdete večer domů, taky vypnete motor u auta.
No a pak si lidé koupí „měřiče kvality vzduchu“ a pochopí, co je to šetření stálo. Proč mají děcka astma, manželka migrény …
Neznám ani jeden byt, který by větral nadměrně. Znám jenom ty, které větrají nedostatečně.
Mimochodem, nebude nedostatečná kvalita vzduchu k dýchání oprávněným důvodem k odebrání dětí rodičům, kteří jim nezajistí ani to nejzákladnější – vzduch?
nedostatečná kvalita vzduchu k dýchání oprávněným důvodem k odebrání dětí rodičům … to mě ještě nenapadlo .. ale je to také zajímavá myšlenka úspory nákladů … že by je živil taky chvilku někdo jiný.
Poslední komentáře