Nezjištěný únik vody
Dobrý den, V domě již druhým rokem řeším veliký rozdíl spotrebované vody (vloni 120m3 letos 100m3). Po loňském úniku jsem nechtěl někoho v domě osočovat, že krade vodu tak se nechaly vyměnit bytové vodoměry za radiovodoměry, bohužel tato cesta nefungovala a letos jsme na tom hodně podobně. Tímto se vás chci zeptat jestli s tím máte někdo zkušenost popř řešení. Existuje někdo specializovaný právě na tento druh problému ? Budu moc rád za jakoukoli radu. Předem dekuji !
Absolutní číslo není moc vypovídající. Kolik je rozdíl v % mezi patním vodoměrem a součtem bytových vodoměrů?
není nic neobvyklého. Samozřejmě pokud instalujete všude nová podružná měření měl by klesnout. Zjistěte si kdy bude dodavatel vody měnit obchodní měřidlo a po výměně by mohlo dojít ke změně nebo také nemuselo. Mokroběžná obchodní měřidla jsou podstatně přesnější jako levná bytová suchoběžná. Pokud nechcete čekat můžete reklamovat s tím, že pokud státní zkušebna zjistí, že úchylka je v normě ověření zaplatíte Vy.
pokud je 17% tak Vám nepomůže ani reklamace patního vodoměru u dodavatele vody. Tolerovaná odchylka je 20%. Odchylku můžete snížit odečtem všech vodoměrů v co nejkratší době od odečtu patního vodoměru.
Mam velkou uspesnot v reklamacich hlavniho fakturacniho vodomeru.
Zkuste to a uvidite … do 15 % bych to neresil, doba odectu vodomeru se musi kryt s dobou odectu fakturacniho vodomeru. Fakturace musi byt dohodnuta na termin konce roku .. ne na jaro dalsiho roku. Dale je tu soucet chybovosti bytovych vodomeru v zavislosti k podminkam provozu vodomeru … tzv minimalni odber. A nakonec spravna dimenze hlavniho vodomeru v zavislosti na odberu .. tzn pri rocnim odberu 1000 m3 by melo stacit DN 25 … k tomu jsem musel dodat na vodarny projekt.
ale to vi kazdy technik
urcite nema smysl montovat predrazene bytove vodomery, protoze tim presnost v realnych cislech nezmenite … a nakonec z 6 vodomeru do zkusebny byl jen jeden spravny … ale pri vyssich procentech chybovosti.
tzn .. meli jsme i odchylky okolo 18 – 20 % … to uz jsem rovnou fakturacni vodomery posilal do zkusebny … tj .. reklamoval jsem fakturu … kdyz uz to bylo 2× po dvou letech … sami si delali zkusebni odbery .. ale vzdy mi neco dobropisovali
Prusvich je ze v obchodnich podminkach maji, ze se odbery posuzuji podle predchazejicich odberu …
6 vodomeru do zkusebny … 5 jich zkusebnou neproslo …
v protokolech jsou pak zajimave cisla v presnostech vodomeru pri ruznych odberech to clovek v katalogu nenajde.
Macegriffin zde napsal totální nesmysly. Nerozumí co je reklamace vady fakturačního (předávacího) vodoměru.
Přezkoušením patního (fakturačního) vodoměru se zjistí odchylka od hodnot které platí pro schválený typ vodoměru podle typového listu. Mokroběžný vodoměr s deklarovanou odchylkou do 2% se považuje za vyhovující, pokud chyba v běžném provozu nepřekročí dvojnásobek „přípustné odchylky“, tedy 4%. Vodoměr který vykáže vyšší odchylku (mimo přípustné pásmo) je považován z metrologického hlediska za vadný.
Důsledkem je, že reklamace bude uznána, a dodavatel vody přepočítá náklad za uplynulé fakturační období.
To nemá vůbec nic společného s nějakými čísílky 17% či 20%.
Justitianus
Laické přezkoušení patního vodoměru provedete tak, že uzavřete uzávěr za vodoměrem a výtokovým ventilem před ním, (pokud jej máte) odpustíte cca 10 l vody. Spočítáte rozdíl a chybu naměřenou vodoměrem. Pokud je větší než 5% uvažujte o změření chyby metrologickým institutem, nebo o reklamaci u vodáren. Jirka
a to ještě 2 roky po sobě… aby ta hodnota resp. období přesně odpovídala faktuře
poměrové vodoměry často nezaznamenají prokapávající kohoutky apod., takže 17% může být v pohodě.
U elektronických můžete sledovat i další parametry z registrů, jako třeba zpětný průtok, max průtok, ovlivnění mag. polem, bývají tam uloženy měsíční náměry a další…
A také se podívejte na plomby, občas lze vidět plomby, které jsou mezi vodoměrem a výstupem, nic nebrání tomu, aby se začala odebírat voda mezi ventilem a vodoměrem, kde to zaplombované občas není…
Inu montovat s rukama dneska může každý, kdo se udrží na nohou.
- Milně se domníváte, že součet náměrů odečtu fakturačních vodoměrů se rovná součtu náměrů odečtů bytových vodoměrů.
- Milně se domníváte, že důvodem nerovnosti je neměřený únik vody.
- Vyúčtování služby SV takovou shodu náměrů nevyžaduje a ani nepředpokládá.
- Řešíte problém, který jste vymyslel jen sám, a který Vámi podané podobě neexistuje.
Poslední komentáře