Nevýhodné servisní smlouvy s velkými výtahářskými firmami
Dobrý den,
v našem bytovém družstvu řešíme novou servisní smlouvu na výtahy. Máme výtahy cca 8 let staré od jednoho z tzv. velké čtyřky, tudíž jde o nadnárodní koncern, kde platíte celý nadnárodní aparát.
Problém je v tom, že jejich technologický systém je uzavřený a není moc servisních firem, které by byly ochotné servisovat (mám na mysli odborné prohlídky a zkoušky) tyto výtahy. Nejsou schopni „napíchnout“ se na jejich elektroniku, nemají většinu náhradních dílů a také se často prostě bojí, že jim pak bude tato velká firma dělat problémy. Mají na trhu silné postavení a mohou těm menším různě komplikovat život. Podle zákona jim sice musí dodat potřebný náhradní díl, ale může tak učinit až ve lhůtě 30 dnů a za smluvní cenu, která je samozřejmě přemrštěná. Výsledkem je, že se stanete rukojmím té oné nadnárodní firmy a musíte brát servis pouze od nich.
Na servise lze utratit poměrně hodně peněz, oproti běžným menším výtahářským firmám zde zaplatíte klidně dvojnásobek, i více!
Máte s tímto vydíráním někdo nějaké zkušenosti? Podařilo se vám ubránit nátlaku? Máte tip na firmu, která umí sehnat a vyměnit jakýkoliv díl na výtahu a vyhovuje to pak provozu?
Děkuji, Michal
Za bývalého předsedy nám naúčtovali za výměnu baterie 12V/7Ah v Back-UPS CS 500 ve strojovně výtahu 9000 Kč za baterii + několik tisíc za výměnu, přitom baterie stojí v GM Electronic 370 Kč. Regulérní šmejdi, jdeme od nich pryč.
tak máte smůlu a musíte používat jejich servis. Vyplatí se myslet předem a ne ex post.
Konkurence je obrovská, ceny padají , takže nový výtah možná dnes pořídíte za méně peněz než před deseti lety… takže na instalaci a prodeji nového výtahu výtahářská firma moc nevydělá. Všechno se dohání servisem. To máte podobné jako s auty. Ceny nových aut nerostou. Ale ceny v autorizovaných servisech ano a dost… Protože, pokud si pořídíte auto a budete si chtít koupit náhradní díl , nemáte jinou možnost , než si jej koupit… Bohužel , tak to je.. Pravděpodobně nikoliv náhodou mi jeden známý říkal , že zisk firmy ŠKODA AUTO tvoří z 1/3 výroba aut a ze 2/3 kšeft s náhradními díly…
Poslední komentáře