neumožnění odpočtu SV - dopočet
Máme v domě vlastníka, který umožnil v roce 2011 odečet, v roce 2012 a 2013 neumožnil, tedy mu firma, která odečty a výpočty zpracovává, vyúčtovala nějakou dopočtenou spotřebu, asi 75% spotřeby v roce 2011, ale uvedli ve vyúčtování stav vodoměru s tímto hypotetickým dopočtem jako konečný a potom počáteční stav vodoměru. Další rok už v polovině roku umožnil odečet, tedy opět 6 měsíců neměřená dopočtená spotřeba, přesně spočítaná podle 6 měsíců, které byly měřené. Vlastník vyúčtování ve lhůtě nereklamoval. V roce 2015 byly měněny vodoměry, konečný stav měl nižší, než byly uváděny z důvodu neměřené a dopočtené spotřeby. Od té doby vlastník píše žádosti o nápravu stavu, že mu nesedí stavy, že nenavazují k prvnímu kontrolnímu odečtu v polovině roku 2014. Nechci už dotaz komplikovat skutečností, že za rok 2013 mu částka byla vrácená v rámci opravného rozúčtování vody z jiného důvodu. Lze takto reklamovat – to znamená, neumožnit odpočet, vyúčtování s dopočtenou spotřebou nereklamovat a po několika letech se domáhat vrácení? Podotýkám, že žádná vnitřní pravidla pro rozúčtování SV v SVJ nejsou. Může mi někdo poradit? Moc děkuji, Hanka
Pokud rozúčtovatel uvádí chybné stavy vodoměrů, potom je reklamace důvodná, protože podle chybných stavů vodoměrů nelze správně rozúčtovat.
V prípade že tyto hodnoty nejsou k dispozici ci se zmenil způsob využití prostoru ci bytu, použijí se hodnoty dle vyhlášky c. 428/2001 Sb.
Vyhláška 372/2001 Sb. par 5
odst 7) Neumožní-li konecný spotrebitel instalaci vodomeru, nebo pres opakované prokazatelné upozornení neumožní jejich odecet, nebo je ovlivní, ciní v daném zúctovacím období u tohoto konecného spotrebitele spotrební složka nákladu trojnásobek prumerné hodnoty spotrební složky nákladu pripadající na 1 m2 podlahové plochy zúctovací jednotky. Pri výpoctu se postupuje podle prílohy c. 2 k této vyhlášce.
Předpis č. 67/2013 Sb par 6 odst 4
Neumožní-li příjemce služeb instalaci vodoměrů na teplou vodu nebo přes opakované prokazatelné upozornění neumožní jejich odečet, nebo je neoprávněně ovlivní, činí v daném zúčtovacím období u tohoto příjemce služeb spotřební složka nákladů trojnásobek průměrné hodnoty spotřební složky nákladů připadajících na 1 m2 podlahové plochy zúčtovací jednotky.
Návrh řešení situace:
- vyvěsím oznámení
- nebyl přítomen, zavolám mu
- nereaguje, pošlu mu výzvu s popisem co bude následovat
Pokud bych při vyúčtování volil násobky, dal bych to ještě do zápisu schůze shromáždění při schvalování vyúčtování služeb a reklamací.
Pak už to výbor vůbec nemusí řešit a dotyčný se může obrátit na nejvyšší orgán – shromáždění vlastníků, nebo na soud.
U nás se většinou vždy sousedsky dohodneme, nikdo nemá potřebu to hnát do extrémů.
pouze studenou vodu máme měřenou, jinak jsou v jednotkách bojlery. Vyhláška č. 372/2001 Sb., se podle mě vztahuje na teplo a teplou vodu. Neupravuje SV. Sousedsky by to bylo nejlepší, ale toto je situace za dávno minulá období – ani jsem v té době nevlastnila jednotku v tomto domě. Vztahy jsou lhostejné, a každý si hraje na svém písečku, bytů je tam pouze 22, zbytek jsou kanceláře, kavárna, obchod a 5 sklepních jednotek a sklad. Jsou to všechno jednotky z prohlášení vlastníka. TUV a vytápění si vlastníci zajišťují sami, jedná se pouze o odečet SV.
Už jsem viděl také dům, kde nebytovky byly v majetku vlastníku a dotovaly jim cely provoz a ještě davaly peníze.
V tomto pripade bych pouzil ustanoveni o podani reklamace služeb, které se podava do nějake doby ( u nas do 21 dnu od vyuctovani ), dále bych uvedl, ze SVJ není podnikatelsky subjekt, tj nemá fondy jakym zpusobem mu uvedenou pripadnou skodu kompenzovat. V pripade jakekoliv upravy bude nutne upravit minule vyuctovani a uvedene prostředky opet vybrat.
S ohledem na skutečnost, ze je jiz ucetnictvi ( predpokladam ) uzavrene shromazdenim vlastniku doporucil bych mu svůj požadavek prednest na shromazdeni, dal mu prostor a o jeho pozadavku dat hlasovat.
Pokud by jej hlasovani shromazdeni neuspokojilo, muze se obrátit na soud, který vynese rozsudek.
Pak seznamite spolecenstvi s rozsudkem a budete se podle nej ridit.
Re:Už jsem viděl také dům, kde nebytovky byly v majetku vlastníku a dotovaly jim cely provoz a ještě davaly peníze
Takový dům také znám!
Vlastníci dotují opravu střechy, kde jsou antény, dokonce i elektřinu poskytovatele internetu, firmy správě domu platí, ale nikdo z majitelů – spoluvlastníků, neviděl smlouvy a ani korunu z toho, co firmy uhradily.
Tak navrhnete opravu … požádejte vybor, v pripade požádejte zaradit bod k jednani na shromazdeni.
nikde nevidim zadny problém
Ted budu vyplácet z pronajmu přes 350.000,– Kc
vlastnici to zdanuji.
Podle mého, pokud někdo neumožní odečet, např. vody, nebo byla zjištěna nefunkčnost vodoměru. Jak jsem přečetl v zákonu, může mu být naúčtováno až 35 m3 na osobu za rok. Pokud někdo schválně poškodí vodoměr a nebo plombu, naúčtoval bych mu rozdíl ve spotřebě mezi hlavním vodoměrem a a podružnými vodoměry. Vyfotil bych si poškozený vodoměr nebo plombu. A nechal provádět odečty 2× za rok. Rozhodně bych mu nevracel žádné peníze, reklamaci vyúčtování by měl podat do 30 dnů od obdržení vyúčtování, na pozdější reklamace by neměl být brán zřetel. Je pravda , že pokud provedl odečet v dalším roce mohl mít takřka nulovou spotřebu vody, vzhledem k vypočítané spotřebě. Ale podle mě pokud jednou někdo neumožní odečet, již by se v dalším roce nemělo příhlížet na nahlášenou spotřebu,ale měla by se mu počítat spotřeba dle zákona. Dokud nedojde k výměně vodoměru, jednou za 5 let nebo mimořádně kvůli poruše nebo poškození.
„pokud jednou někdo neumožní odečet, již by se v dalším roce nemělo příhlížet na nahlášenou spotřebu“
Pane Novotný,
takovýto postup nemá oporu.
Jedná se o záměrné neumožnění odpočtu, v nebytové jednotce kavárna, vlastník právnická osoba, takže o bydlících nelze mluvit. Vodoměr nebyl poškozený, pouze ze dvou úplně tajil, ale na něm byla malá spotřeba. Takže tak. A teď chce vrátit za m3, které byly dopočteny náhradním způsobem, a ke dni výměny vodoměru narovnat na skutečný stav a tedy spotřebu. Hanka
nejedna se o bytovy prostor.
Doporucil bych mu dodržovat pravidla, v pripade jejich poruseni bych navrhnul, ze prece nemá cenu se zbytecne rozčilovat. Prostor pouziva k podnikani, dal bych mu cas na zrizeni samostatného fakturačního vodomeru a odpojil ho od bytoveho domu.
Uvedene rozdily bych s ohledem na stav věci – nezpristupneni vodomeru vůbec neresil a v pripade nesouhlasu mu doporucil zkracenou dobu na prechod na samostatny fakturacni vodomer ci jinou dodavku vody.
Pane Huberte,
s jakým vodárenským podnikem jste konzultoval Vámi doporučovaný postup:
„dal bych mu cas na zrizeni samostatného fakturačního vodomeru a odpojil ho od bytoveho domu.“
Měl bych zájem o totéž.
Domnívám se, že to bude spíše starost toho druhého.
Napsal bych mu něco ve smyslu, že přes nepřekonatelné rozpory při přeúčtování nákladů vody a vznikající emoční situace bylo by velmi nespravedlivé pro obě strany pokračovat v tomto vztahu… stačí doložit
V rámci dobrých vztahů však umožníme veškerou součinnost při projektových prací a další realizaci dalšího fakturačního vodoměru na jedné vodovodní přípojce.
Nemůžete ho hned odříznout.
Existují i jiné možnosti, jako náhradní dodávky vody, ukončení nájemního vztahu.
Co mám osobně zkušenost s vodárnami, je někdy velmi těžké dostat nějakou informaci. Po nějaké době jsem přišel na to, že nejlépe je podat přímo žádost a člověk pak dostane písemnou odpověď, či požadavek doplnění žádosti. Určitě bude nutné k žádosti přiložit projekt.
čeho se chcete domoci? Kavárníkovi bych sdělil, že neumožnil odečet a jeho reklamace se z tohoto důvodu zamítá. Ať se soudí. Dal bych ke schválení všem pravidla nebo lépe se všemi uzavřel smlouvu na dodávku vody (kde by i neplacení záloh zakládalo právo přerušit dodávku a byla jasná pravidla co se stane, když někdo neumožní odečet) a namontoval radiové odečty. Jednorázově 6000 za odečítací modul a o pětistovku za vodoměr navíc. Pak budete repasovat a už to tolik nebude.
Poslední komentáře