MINIMÁLNÍ STANOVENÝ LIMIT

Vložil Miroslav Janči, 14. Březen 2008 - 21:07 ::

Zajímalo by mně, jestli existuje zákonem stanovený minimální finanční limit/rezerva, který musí zůstat na účtu SVJ disponibilní a podle jakých kriterií se kalkuluje. Příklad:je v souladu se zákonem, když výbor SVJ hospodaří s finančními prostředky tak, že zůstatek na účtu vykazuje pro bytový dům s 23 bytovými jednotkami částku jen 5700,–Kč?

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil David Prchal, 14. Březen 2008 - 21:19

    Dobrý den ,

    5700,– Kč mě připadá dost směšný vždyť to nepokryje případnou havárku, opravu, či plat. Nechcete to prosím trošku podrobněji rozvést??? David Prchal SVJ Wolkerova 947 ICQ : 199186905

    Vložil Anonymous, 14. Březen 2008 - 21:44

    Vzhledem k situaci je dneska výhodné být v minusu. Čím větším, tím lepší.

    PetrF

    Vložil Anonymous, 14. Březen 2008 - 22:00

    A v čem je to výhodné? ALDA

    Vložil Anonymous, 14. Březen 2008 - 21:09

    To jako měsíční zůstatek???? JarekSVJ

    Vložil Miroslav Janči, 14. Březen 2008 - 21:18

    Ano, zůstatek na transparentním účtě vykazuje ke dnešnímu dni částku 5776,–Kč.Výbor nakupuje služby a zboží dost horlivě, větší polovina členů jim za to tleská a schvaluje to! Nevím z čeho by se platila případná havarijní situace.Lze se spoléhat jen na pojišťovnu?

    Vložil Anonymous, 14. Březen 2008 - 21:27

    No to máte dobrý.A my se třásli,když nám po opravě střechy zbylo"jen" 60 000 kč.Havárie by se platila podle spoluvlastnických podílů na domě pěkně keš. Ale moc si neumím představit jak chodím od dveří ke dveřím a vybírám ty peníze.ALDA

    Vložil David Prchal, 14. Březen 2008 - 21:25

    A vy ste ve výboru, že máte přrhled o stavu účtu??? David Prchal SVJ Wolkerova 947

    ICQ : 199186905

    Vždyť se Vám musí navyšovat stav účtu s vybíráním dlouhodobého FO a ostaních složek měsíčního předpisu…

    Vložil Anonymous, 14. Březen 2008 - 22:52

    Myslim, ze na transparentni ucet ma pristup kdokoliv, i Vy. http://ebanka.cz/…ountList.jsp?…

    ivo6

    Vložil Anonymous, 15. Březen 2008 - 16:16

    Dobrý den, transparentní účty plní jistě svou funkci. s pozdravem, Petr Vávra

    Vložil Anonymous, 15. Březen 2008 - 18:02

    Za předpokladu, že je každý, kdo poukazuje platbu na transparentní účet, a nebo kdo je příjemcem platby z transparentního účtu srozuměn s tím, že druhá strana používá transparentní účet, pak proti použití nelze nic skutečně nic namítat a svůj účel plní.

    Wolfgang

    Vložil David Prchal, 15. Březen 2008 - 18:27

    ale pak si budou muset lidi dávat velmi pozor na to co budou dávat do transakce jako účel platby a nebo VS. Někteří lidé užívaji jako rozlišovací VS platby svoje RČ, v tom případě podle mého názoru by měl plátce dát majiteli transparentního účtu písemný souhlas k tomuto zveřejnění. David Prchal SVJ Wolkerova 947

    ICQ : 199186905

    Vložil Anonymous, 15. Březen 2008 - 18:39

    Vážený pane Prchale, vedle variabilního symbolu a účelu platby jde zejména o název účtu, který určuje banka, a to zásadně jako jméno a příjmení fyzické osoby (nebo název právnické osoby), jedná se tedy o osobní údaje.

    Pokud existuje banka, která na přání klienta uvede jiný název účtu nebo vede anonymní účty, pak není problém. V opačném případě je třeba mít souhlas subjektu, jehož se zveřejňované osobní údaje týkají (to nemusí být vlastník bytu, platby společenství může za vlastníka hradit někdo jiný).

    Mohou tady diskutující, kteří výše propagují transparentní účty, úvést, zda mají k disposici písemný souhlas se zveřejňováním osobních údajů? Děkuji.

    Wolfgang

    Vložil Anonymous, 16. Březen 2008 - 11:04

    Jen bych podotknul, že osobním údajem není jen třeba RČ ale i to kdo kolik platí, dá se z toho dovodit kolik spotřebuje vody, tepla apod. Dále zda platí/dluží, jaké má číslo účtu v bance. Těch osobních údajů je kupa. A troufám si tvrdit, že až toto jednání ebanky odhalí např. TV N@VA tak to někde v Judu pěkně rozmáznou. Jde totiž jednoznačně o porušení ochrany osobních údajů. A VELMI pochybuji, že celý seznam uvedených SVJ má 100% souhlas se zveřejněním. Na toto totiž nějaká 3/4 nestačí.

    P.L.

    Vložil Anonymous, 16. Březen 2008 - 11:11

    Na toto nestačí ani 100% souhlas, protože společenství je typicky v bankovním styku i s nečleny.

    KarelJ

    Vložil David Prchal, 16. Březen 2008 - 11:20

    Do transparentního účtu bych asi nešel, pokkud někdo chce mít přehled, může dojít a nahlédnout do účetnictví nebo dokladů…

    David Prchal SVJ Wolkerova 947 ICQ : 199186905

    Vložil David Prchal, 15. Březen 2008 - 18:51

    No já Vám věřím pane Wolgangu, ale bylo to myšleno celkově stylem – co kdyby. Například u nás máme daný VS přímo na předpisech, aby se rozlišily platby zvlášť za dluhy a za předpisy atd.. Ale stejně lidi i přes to uvádí VS jaký chcou a to i RČ. David Prchal SVJ Wolkerova 947

    ICQ : 199186905

    Vložil Anonymous, 15. Březen 2008 - 18:59

    Jaký smysl má rozlišovat platby za dluhy a za předpisy? Děkuji.

    KarelJ

    Vložil David Prchal, 15. Březen 2008 - 19:16

    lidi, kteří dluží za rok 2002 až 2007 mají vystavený splátkový kalendář, nebou soudem a s advokátem dány měsíční splátky dluhu a k tomu musí splácet aktuální předpisy – tak je potřeba tyto dvě platby rozlišit.

    Protože veškeré platby – kromě splátek dluhu, jsou nastavený na platbu aktuálního účetního období – předpisu, nesplácí se tím pádem dlužné předpisy za 2008. Příklad nezaplatí-li lednový předpis a v únoru ano nebude platba přiřazena na umoření dluhu z ledna,ale přiřazena únorovému předpisu.

    A teď lidé co mají soudem a nebo právnikem uznaný a domluvený splátkový kalendář mají pro tyto platby určený jiný VS pro rozlišení platby dluhů od platby za běžný předpis.

    Moc složitě vysvětleno, ale snad to de pochopit. David Prchal SVJ Wolkerova 947

    ICQ : 199186905

    Vložil Anonymous, 15. Březen 2008 - 19:02

    z účetních, archivních atd.JarekSVJ

    Vložil Anonymous, 15. Březen 2008 - 19:16

    Měl jsem za to, že došlá platba se započte proti předpisu, který měl nejdřívější splatnost. Snad to plyne z nějakého zákona, z něhož rovněž plyne, že se nejprve uhradí částka za správu a pak teprve za služby.

    Rozhodně se mi nějak nezdá, že by mohl plátce rozhodovat o tom, jak se platba započte. To by mohl taky platit jenom nynější předpisy a u minulých čekat na promlčení. Nebo se soudem určené splátky nepromlčují?

    KarelJ

    Vložil David Prchal, 15. Březen 2008 - 19:38

    Který je to zákon prosím???? Pokud se dohodnete s majitelem bytu, že bude splácet splátkovým kalendářem dluhy třeba ke každému 15 dni v měsíci o danou částkou na umoření dluhu sepsanou právníkem,aby se vyhnul soudu. A k tomu je povinen platit aktuální předpisy za rok 2008 – jak tyto platby chcete rozlišit a hlídat, jestli dodržuje SK ???

    Používáme soft od STARLIT Česká lípa – tam jde nastavit jak Vy říkáte, které složky předpisu mají být přednostně uhrazeny. Stejně tak jde nastavit jestli se má vyrovnat aktuální účetní předpis a nebo platba použíta na umoření dlužných předpisů z minulých měsíců.

    Navíc právě to, že používáme jiný VS rozlišuje automaticky platbu za předpis a za splátku dluhu. Tím pádem mě upadá starost rozlišovat a přerozdělovat platbu mezi aktuální účetní předpis a splátku dluhu.

    Navíc pokud by měla být ze zákona použitá platba na umoření předpisu dřívějšího data splatnosti, měl by podle mého názoru tento program (který je určen pro SVJ) tuto funkci zablokovanou.

    Pokud mi dáte číslo toho zákona – budun jedině rád..

    PS: U nás neúčtujeme úrok z prodlení a penále… Třeba lidi nemůžou zrovna ten měsíc zaplatit (po vánocích), tak zaplatí později po domluvě. Je to jen o komunikaci a vstřícnosti k přístupu k lidem…

    David Prchal SVJ Wolkerova 947

    ICQ : 199186905

    Vložil Anonymous, 15. Březen 2008 - 18:31

    U nás vlastníci používají jako VS platby číslo, které se skládá s popisného čísla vchodu a čísla bytu.JarekSVJ

    Vložil David Prchal, 15. Březen 2008 - 18:46

    To unás se taky skládá z čísla domu pak z čísla bytové jednotky a nakonec čísla majitele.

    David Prchal SVJ Wolkerova 947

    ICQ : 199186905

    Vložil Anonymous, 15. Březen 2008 - 18:52

    Já se o tom zmínil proto – zdá se mě zbytečné aby vlastníci uváděli jako VS rodné číslo při platbě na účet SVJ.JarekSVJ

    Vložil David Prchal, 15. Březen 2008 - 18:56

    Rouzumím Vám, ale i když to lidem říkám a mají to tučně vytištěný na předpisech, bez tak si dělaj co chcou… :-) U některých lidí je to jako bouchání do vrat u hluchých.David Prchal SVJ Wolkerova 947

    ICQ : 199186905

    Vložil Anonymous, 15. Březen 2008 - 19:00

    S tímto zatím nemám problém ale samozřejmě né vše je vždy bez problémů… JarekSVJ

    Vložil Anonymous, 15. Březen 2008 - 18:44

    PS: transparentní účet nemáme.....JarekSVJ

    Vložil Anonymous, 15. Březen 2008 - 11:36

    Posílám Vám jeden eurocent.

    Wolfgang

    Vložil Anonymous, 15. Březen 2008 - 9:28

    Toto považuji za HRUBÉ porušení ochrany osobních údajů!

    P.L.

    Vložil Anonymous, 15. Březen 2008 - 0:23

    To je dobrýýý,dík za inspiraci. ALDA

    Vložil Anonymous, 15. Březen 2008 - 13:29

    Máme jeden účet SVJ a jeho momentální rozložení je :

    • služby 2008
    • služby 2007( přeplatek bude vyplacen koncem dubna)
    • fond oprav
    • rezerva

    JarekSVJ

    Vložil Anonymous, 14. Březen 2008 - 22:17

    Trochu divné. Stálo by určitě za námahu projít účty společenství a zavést ve vašem SVJ nějaká pravidla hospodaření. I SVJ se týká platební neschopnost se všemi jejími dopady.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".