Kontrola účetních dokladů SVJ

Vložil Tomáš (bez ověření), 12. Březen 2012 - 18:24 ::

členka výboru dostává od správce duplicitní výstupní sestavy z počítače (HK, deník dokladů,a další sestavy) dále i kopie bankovních výpisů. Chci si ověřit v jakém stavu je účetnictví SVJ a proto jsem žádal členku výboru o zapůjčení těchto sestav za rok 2011. Členka výboru a ani nikdo jiný s účetnictvím nemá žádné zkušenosti. Protože mám obavu, že to není s účetnictvím zcela v pořádku (pracoval jsem v tomto oboru 40 let) tak jsem požádal členku výboru o zapůj-čení těchto dokladů ke kontrole. Ona to kategoricky odmítla s tím, že budu mít možnost nahlédnout do těchto dokladů na členské schůzi. Na členské schůzi se přece nedá nic kontrolovat a pouhé nahlédnutí na sestavy nic neřeší. Ve stanovách a podobných předpisech se mluví o nahlížení do dokladů. Je v tom nějaký rozdíl proti kontrole dokladů. Tomáš

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil FrantaF, 13. Březen 2012 - 20:44

    Pane Tomáši, budu stručný. Společenství by mělo uvítat, že někdo, znalý účetnictví, je ochoten kontrolovat soulad položek nákladů SVJ se skutečností. Tvrzení pana ZoVB, že rozhodující je výkaz o hospodaření, je stejně pitomé, jako když Vám členka výboru nabízí možnost nahlédnout do „těchto dokladů“ na členské schůzi. V tomto směru jsou oba ve shodě.

    Pan ZoVB vychází z toho, že vlastníci skládají peníze do fondu oprav bezdůvodně, a že nevědí, jak jsou jejich peníze využívány. Současně však odmítá kontrolu hospodaření. Každý čtenář jeho rad musí snad cítit, že to spolu „neladí“. Ve správně vedeném SVJ se větší opravy plánují a vklad do zálohy odpovídá očekávaným nákladům. Mimořádné opravy se plánovat nedají, ale dá se kontrolovat, zda byly vyúčtované opravy skutečně provedeny. Účetnictví nám také prozradí, jaký je stav a vývoj dlouhodobé zálohy. K vlastní účetní sestavě potřebujeme také kopie faktur a bankovního výpisu. Účetnictví nemusí sloužit pouze finančnímu úřadu k vyplňování volného místa v úložišti dokladů, ale může nám poskytnout řadu informací o hospodaření. Podmínkou je, abychom je uměli najít. Pan ZoVB to zřejmě neumí a totéž předpokládá o všech ostatních. FrantaF

    Vložil ZoVB - kdy je směšná kontrola účetnictví (bez ověření), 13. Březen 2012 - 9:42

    Vyjádření k příspěvku:

    „Vložil Tomáš (bez ověření), 12. Březen 2012 – 18:24 :: Ostatní“


    Vážený pane Tomáši,

    domáhat se „nahlédnutí do účetnictví společenství“ je směšné (účetnictví je důležité pouze pro FÚ, účetnictví není vyúčtování).

    Pokud jste skládal platby do „fondu oprav“, tedy bezdůvodně – bez určení účelu, nepochybujte o tom, že Vaše „Předsedkyně“ tyto prostředky „nějakým způsobem“ bezdůvodně použila (protočila za účelem obdržení provize).


    Tvrdíte, že jste pracoval v oboru (účetnictví) 40 let. Z toho dovozuji, že jste v předůchodovém věku (pan ZoVB je již v „důchodě“).

    Proto, jako starší, si dovolím Vás poučit. Dnes lze vycházet z následujícího:


    Vy skládáte bezdůvodně prostředky do neexistujícího „fondu oprav“, a Vaše „Předsedkyně“ je útrácí dle své libovůle za účelem obdržení provize.

    Jelikož provize nečniní 100 % z přidělené zakázky, musíte přes „fond oprav“ promrhat spoustu prostředků, aby to mělo pro Vaši „Předsedkyni“ pozitivní dopad.

    Aby si Vaše „Předsedkyně“ „přišla na 1.000.000,– Kč“, musí jí vlastnci jednotek složit cca. 10× více.

    Takto to bude fungovat do té doby, než si Vaše „Předsedkyně“ „vydělá na barák“.

    Až se Vaše „Předsedkyně“ odstěhuje, přistěhuje se nový „Předeseda/Před­sedkyně“.

    Toho budet (přes „fond oprav“) rovněž prokrmovat.

    Tímto způsobem to bude pokračovat tak dlouho, dokud budete skládat Vaše prostředky do „fondu oprav“ (jen tak, Kč/m2, jako nájemce).


    Z předešlého je zřejmé, že nahlížení do účetnictví „Společenství“, kde vlastníci jednotek skládají prostředky do „fondu oprav“ (tedy jen tak),

    postrádá minimum na racionalitě.

    Jako vlastník jednotky mátě vědět předem, jakou opravu je nutné provést. Nikoliv „zpětně pátrat“ po tom, co

    možná opravou bylo.

    Z toho „předem“ se totiž odvozuje Vaše povinnost hradit zálohu. Abyste uhradil zálohu, musíte znát její výši,účel (cenu dodávky) a termín vyúčtování (vypořádání zálohy).

    Zkoumat účetnictví je pro Vás nadbytečný balast. Smysl vedení účetnictví má pouze pro subjekty zřízené za účelem dosažení zisku.


    V Praze, dne 13.3.2012

    ZoVB

    Vložil ZoVB-Parola dne: nedomáhat se "účetnictví", domáhat se korun (bez ověření), 13. Březen 2012 - 19:31

    Vyjádření k příspěvku:

    „Vložil ZoVB – kdy je směšná kontrola účetnictví (bez ověření), 13. Březen 2012 – 9:42“

    Vážený pane ZoVB,

    a jakým způsobem má vlastník postupovat, pokud již do „fondu oprav“ přispíval?


    Odpověď ZoVB: Podat žalobu vůči společenství a domáhat se veškerých plateb složených na účet společenství.

    Pokud „Společenství“ žádné náklady neprokáže, obdržíte Vaše prostředky zpět.


    Parola dne: nedomáhat se „účetnictví“, domáhat se prostředků.

    V Praze, dne 13.3.2012

    ZoVB

    Vložil NeznáIek˙ (bez ověření), 13. Březen 2012 - 0:40

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".