Jak na instalaci měřiču topení?

Vložil Anonymous, 21. Prosinec 2008 - 14:56 ::

Dobrý den, bydlím v nájemním domě na Ostravsku která vlastní jedna velká společnost která v žádném svém domě nemá nainstalovány měřiče topení.. Psal jsem dotaz přímo na vedení a odpovězeno mi bylo následující:

V případě zájmu o instalaci měřičů tepla v celém domě, který je ve vlastnictví naší společnosti, je nutné, aby si každý nájemce podal písemnou žádost o povolení instalace měřičů tepla, je rovněž možné, aby za všechny nájemce jednal jejich zástupce, který má plnou moc. Daná žádost bude poté naší společností posouzena.

V žádosti musí být uvedena skutečnost, že tato stavební úprava, tedy instalace měřičů tepla, bude provedena na náklady nájemců. K žádosti musí být přiložena navrhovaná úprava s nákladovou kalkulací. Je potřeba si uvědomit, že změna způsobu měření tepla rovněž znamená i změnu výpočtu ve vyúčtování a s tímto související nutnost opisů údajů potřebných k vyúčtování, přičemž tyto podklady by rovněž museli dodávat nájemci.

Chystám se proto obejít s patřičným formulářem celý barák a sehnat všechny podpisy – problém to snad nebude až na vyjímku:

  1. v jednom bytě 100% vím, že již skoro rok nikdo nebydli = nevím jak od nich seženu podpis – co navrhujete v takovémto případě? Daná společnost je totiž natolik „vychcaná“, že si myslím, že tento chybějící podpis bude brát jako, že to bylo odmítnuto – jak se bránit resp. jak tedy postupovat?
  2. neměl by někdo u sebe vzor podobné plné moci či formuláře – kdo již s tímto má zkušenosti – pro inspiraci.. nejsem žádný právník… jsem obyčejný nájemník kterého neuvěřitelně vytáčí platit 2000kč měsíčně jako zálohu za topení… máme cihlový dům – nezateplený – bez plastových oken – okna jsou v relativně slušném stavu…
  3. firmu mám již vybranou – ale každá vaše zkušenost mě zajímá..

S pozdravem Jiří Podlesný

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil PETROLÍNEK, 2. Květen 2013 - 18:41

    Dobrý den, jsme bytová jednotka o 7– mi bytech a velice vážně uvažujeme o instalaci měřičů tepla. Všichni souhlasí. Jaké musíme podniknout další kroky? Firmu na dodání měřičů už máme. Děkuji za odpověď.

    Vložil JarekSVJ, 21. Prosinec 2008 - 15:07

    Odpověď společnosti , která vám pronajímá byty je celkem dobrá. Má pravdu v tom, že se vám změní způsob vyúčtování a taky je správné, že to půjde na náklady jednotlivých nájemníků. Máte pravdu v tom, že ten jeden byt , který " zeje prázdnotou " může být problém. Ale to by jste měli řešit s majitelem = společnost. Jinak samozřejmě měřáky působí hlavně psychologicky , kdy nutí šetřit obyvatele bytů a opravdu dochází k hospodárnějším spotřebám tepla. Ve finální části jednání a rozhodování bude záležet patrně na ochotě či neochotě „jít do toho“ na té vaší pronajimatelské společnosti.

    Vložil Jiří Podlesný (bez ověření), 21. Prosinec 2008 - 18:15

    Ano – máte pravdu, že poslední věta, že oni nakonec usoudí jestli to povolí nebo ne je jenom na nich a jelikož když si spočítám 1+1 tak mi vyjde, že když někdo platí zálohu 2000kč a potom bude platit třeba 1200 kč tak potom jsou 20 bytů * 12 měsíců * 800 kč méně na úrocích – je to sice směšná částka pro ně, ale pokud se bude jednat o tisíce bytů už to nějakou sumu udělá… uvidíme – šlo mi taky o to jestli musím mít plnou moc podepsanou od lidí a následně ověřenou u advokáta – což je asi nesmysl? Jinak psychologický efekt to mít rozhodně bude – a asi se už nebude stávat tak často, že celý barák jede na 5stupeň a reguluje teplotu otevíráním oken..když to není moje tak proč bych šetřil, že ano… Mi stačilo když rok nepoužívaný byt do kterého jsem se nastěhoval měl na všech 6!! tělesech stupeň číslo 5… jaká je Vaše zkušenost, že v cihláku při starých oknech by se dalo teoreticky jít se zálohou dolů – je oněch 1200 řekněme reálných?

    Vložil Krupp, 21. Prosinec 2008 - 18:58

    My jsme postupně nainstalovali regulátory, měřiče, zateplili a vyměnili okna v paneláku. Spotřeba tepla v roce 2007 proti 2003 byla přesně poloviční v nákladech necelých 75%. A pro letošní rok dále klesá. Je dost těžké odhadnout, co se podílí jakým dílem.

    Nevím, proč by neměl majitel souhlasit. S těmi úroky to nebude tak, jak píšete. Jednak to snižování záloh nebude tak rychlé a naopak by se měly zvýšit přeplatky a tedy i úroky. Záleží na tom od koho berete teplo. Jestli od tepláren, tak máte nejspíš dvousložkovou cenu. Cenu za objednané množství, nebo výkon nesnížíte tak snadno, takže úspora tepla se nerovná úspoře peněz. Přesto bych měření doporučoval.

    Jirka

    Vložil Jiří Podlesný (bez ověření), 21. Prosinec 2008 - 19:29

    Moment – jakto, že úspora tepla nerovná se úspora peněz? V tom případě by měřiče ztrácely smysl… jednak tím, že budeme investovat náklady na instalaci měřičů, ale také budeme platit externí firmu na odečty – není to sice žádná horentní suma, ale přesto si představuji úsporu takových 3–5 stovek na měsíčním předpise – to jsem takový snílek?

    Vložil Petr Patočka, 11. Květen 2009 - 21:25

    Ono je to těžké. Meziroční nárůst ceny tepla může činit podle druhu vytápění až 30% (neříkám, že vždy, ale může). Úspora díky různým opatřením může při instalaci přinést „jednorázově“ úsporu až těch 50%, jak píše Krupp. To znamená, že bohužel cena tepla vaše snížení během několika let dožene. Ale bez úsporných kroků budete platit o těch 50% více.

    Bohužel jakékoli snížení energetické náročnosti, je pouze jednorázové. Cena energie na druhou stranu roste neustále.

    Vložil Tomáš P. (bez ověření), 11. Květen 2009 - 19:19

    Dobrý den, jen mám dotaz jak jste stou žádostí dopadl? Taky jsem z Ostravy a řešíme stejný problém. Díky za info

    Vložil Premek (bez ověření), 27. Červen 2009 - 7:38

    Zdravim pane Tomasi – pokud muzete kontaktujte mne na emailu – premek@centrum­.cz – rad bych s Vami probral podrobnosti – jsem take z Ostravy

    Vložil Krupp, 21. Prosinec 2008 - 22:47

    Právě kvůli té dvousložkové ceně. Platíte jednak objednané GJ a jednak skutečně spotřebované GJ. Např. Pražská teplárenská bere jako návrh pro odběrový diagram na rok 2009 skutečnost z roku 2007. Takže vy ušetříte jenom na té spotřební složce. Můžete dát i protinávrh a diagram snížit. Jenže těžko odhadnete skutečnou úsporu. Pokud byste byli příliš optimističtí a pak odeberete víc, než si dáte do diagramu, můžete platit sankce za jeho překročení . Takže se musíte v odhadu držet trochu při zdi. Pokud přistoupíte na návrh dodavatele, sankce vám nehrozí ale úspora v korunách je samozřejmě nižší. Jestli máte jiného dodavatele, může to být jiné.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".