fond oprav - platební morálka

Vložil Anonymous, 8. Duben 2010 - 7:15 ::

Může člen SVJ požádat výbor o předložení seznamu k nějakému datu, kde bude uvedeno číslo bytu a ve vedlejším sloupečku „platební morálka“ daného bytu: vše zaplaceno, dluží – nějaká částka? Díky! LK

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lake, 8. Duben 2010 - 17:57

    Vážený LK,

    vlastník jednotky má samozřejmě právo nahlížet do všech podkladů a listin společenství. Z nich zjistíte kdo platí, kdo kolik dluží, a zejména jaké kroky výbor podniká k vymožení dlužných částek. Jako spoluvlastník domu a pozemku máte právo seznámit se s tím, jak se hospodaří se společnou věcí.

    Odmítá-li výbor poskytnout Vám požadované informace, domáhejte se nápravy na nejbližším shromáždění. Nebude-li odhlasováno, obraťte se jako přehlasovaný vlastník na soud.

    Nemáte právo sdělovat zjištěné informace komukoliv dalšímu, ani vyvěšovat seznamy neplatičů na veřejně přístupných vývěskách.

    lake

    Vložil Petr, 8. Duben 2010 - 8:51

    Vy neodsouhlasujte vyúčtování 1× za rok ? Uvést číslo bytu není osobní údaj. Nebo sdělit, že jsou nedoplatky a v jaké výši. Uvidíte, jak se ostatní budou zajímat kdo neplatí. Připravte splátkový kalendář. Jak jednoduché, tedy aspoň kroky. Výsledek, to je jiná věc. Potom žaloba.

    Vložil Ignác (bez ověření), 8. Duben 2010 - 8:53

    „Uvést číslo bytu není osobní údaj.“

    Na to jste přišel jak? Osobním údajem je jakýkoliv údaj, z něhož se dá jednoznačně určit subjekt údajů. A to údaj typu „vlastník bytu číslo 56 v domě číslo popisné 1385 v Náchodě“ bezesporu je.

    Ke zveřejnění nebo poskytnutí osobních údajů potřebujete předchozí souhlas subjektu údajů.

    Ignác

    Vložil Anonymous l (bez ověření), 8. Duben 2010 - 10:37

    Já si myslím, že všichni členové SvJ mají právo vědět o tom, kdo platí či neplatí a kdo kolik dluží. Jméno a příjmení každého vlastníka je volně zjistitelné na internetu.
    Nebo snad soupis dlužníků určený pro členy SVJ porušuje nějaký zákon????
    Petra

    Vložil Petr, 8. Duben 2010 - 9:11

    Ignáci, nebudu „študovat“ co je osobní údaj, a shánět judikáty. Proto jsem také psal „Nebo sdělit, že jsou nedoplatky a v jaké výši. Uvidíte, jak se ostatní budou zajímat kdo neplatí“. Nebo rovnou žalobu, jaképak copak, pokud jsou dlužníci tak chráněni. Žalobu snad schvalujete, doufám. Nebo poraďte těm poctivým a nebraňte nepoctivé.

    Vložil Ignác (bez ověření), 8. Duben 2010 - 9:14

    Žalobu samozřejmě schvaluji, pokud chcete postupovat právní cestou, mnoho jiných možností nezbývá.

    Ignác

    Vložil LK2 (bez ověření), 8. Duben 2010 - 8:59

    Pokud to bude s dodatkem: určeno pouze pro vnitřní potřebu konkrétního SVJ, na žádné nástěnce to nebude viset, pouze to člen výboru přečte na shromáždění vlastníků?

    Vložil Krupp, 8. Duben 2010 - 10:49

    Pokud není možno vyvěsit seznam dlužníků, stačí jenom pošeptat tuto informaci několika sousedům. Ideální jsou pejskaři scházející se na rohu domu. Jsem přesvědčen, že informace to není tajná, pouze jakýsi zákon na ochranu osobnosti zapovídá ji zveřejnit.

    Jirka

    Vložil JarynR, 8. Duben 2010 - 12:04

    Co to udělat přesně naopak.

    Vyvěsit seznam slušných lidí co platí včas.

    Dlužník Vás potom asi těžko zažaluje za ochranu osobních údajů, když je nikde nezveřejníte.

    Vložil JiMik72, 8. Duben 2010 - 12:16

    To se ale nedozvím, kdo a kolik dluží, což je většinou dost podstatné.

    Vložil JarynR, 8. Duben 2010 - 12:23

    No u nás je jen 10 byt. jednotek, takže když bych vyvěsil 7 lidí co zaplatilo a ty zbylý 3 vlastníky si lidi domyslí.

    Navíc stačilo by dole připsat mělo se vybrat 10000,– vybralo se 7000,–

    Vložil Ingác (bez ověření), 8. Duben 2010 - 12:41

    „mělo se vybrat 10000,– vybralo se 7000,–“

    Takovýto souhrnný údaj je možné bez problémů vyvěsit, nechat vyhlásit obecním rozhlasem, předat vlastníkům, či šířit jakkoli jinak (způsoby šíření osobních údajů zde byly již dříve diskutéry navrženy v jiném vlákně).

    Současně ale o mnoho podrobnější údaj v souladu s platnou právní úpravou třetí osobě poskytovat nelze.

    Ignác

    Vložil Anonymouss (bez ověření), 8. Duben 2010 - 11:39

    Je obecně známé, že naše zákony chráni hajzlíky a jsou proti slušným lidem.

    Vložil Petr, 9. Duben 2010 - 9:02

    Co je osobní údaj a co může spoluvlastník vědět, lze hledat názory např pod „UOOU“, „osobní data“, „osobní údaje“. Jen hledat a nezakládat nová vlákna, protože potom se tu při hledání „vyrojí“ zbytečně moc vláken, kterážto řeší z části to samé.

    Pod vláknem Práva vlastníka BJ RE: Vložil Anonymous, 29. Říjen 2007 – 9:28 … doslovně sdělení CJ16011/06UOOU z 21.12.2006: „Správcem osobních údajů vlastníků ve smyslu zákona je společenství vlastníků jednotek. Aby mohl každý vlastník uplatňovat svá práva a plnit své povinnosti, vyplývající ze zákona č. 72/1994 Sb., má právo na informaci o tom, jak ostatní spoluvlastníci plní svou povinnost přispívat na náklady spojené se správou domu a pozemku (§ 15 odst. 1 citovaného zákona., podle kterého nesou náklady poměrně podle velikosti spoluvlastnického podílu, pokud dohoda neurčuje jinak). V tomto případě se nejedná o předání nebo zpřístupnění osobních údajů jinému subjektu, ke kterému je třeba souhlas. Každý vlastník je … i osobou, která je povinna podle §15 zákona zachovávat mlčenlivost. Odmítnout mu zpřístupnění evidence s odkazem na § 5 odst. 2 zákona nelze. Pokud Vám výbor jakožto statutární orgán společenství, odmítá uvedené údaje zpřístupnit a jedná v rozporu se stanovami, doporučujeme Vám věc řešit s nejvyšším orgánem společenství vlastníků jednotek, kterým je podle § 9 odst. 7 shromáždění vlastníků nebo podat občanskoprávní žalobu.“,

    a další názory ve vlákně si přečtěte a vyberte co libo

    Vložil Petr, 14. Duben 2010 - 8:39

    Nejaktuánější odpověď ÚOOÚ "Podle § 4 písm. a) zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů … vyplývá, že údaje o dlužné finanční částce v souvislosti s konkrétní fyzickou osobou jsou osobními údaji ve smyslu zákona. Podle § 9 odst. 1 zákona č. 72/1994 Sb., je společenství vlastníků jednotek právnická osoba, která je způsobilá vykonávat… V dané souvislosti je společenství správcem osobních údajů ve smyslu zákona č. 101/2000 Sb.

    Každý vlastník je subjektem údajů i osobou, která v rámci plnění zákonem stanovených oprávnění a povinností přichází u správce nebo zpracovatele do styku s osobními údaji a je povinna podle § 15 zákona zachovávat mlčenlivost. Tomu by měl odpovídat i zvolený způsob informování spoluvlastníků.

    Pokud budou předmětné osobní údaje zpřístupněny pouze oprávněným osobám (vlastníkům jednotek), např. jejich uvedením v zápise ze shromáždění vlastníků jednotek, jedná se o postup v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb. Zveřejnit nebo zpřístupnit tyto údaje i osobám jiným než oprávněným lze pouze se souhlasem subjektů údajů (dlužníků)".

    Vložil Petr, 9. Duben 2010 - 9:04

    Údajně jde o stanovisko ÚOOZ, které je na jejich portálu, ale nenašel jsem to tam.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".