Fond oprav.
Mohu se prosím zeptat, jak je to s vyúčtováním fondu oprav? Střádáme na spoustu záměrů, bez nějaké finanční rozvahy, co by jednotlivé „opravy/investice“ měly stát. Pak se něco realizuje a v optimálním případě se na shromáždění dozvíme od správce, že na fondu bylo tolik a tolik, opravilo se za tolik a zbylo tolik. nemělo by to „spoření“ mít nějaký režim? pro upřesnění mých úvah, připadá mi, že se investuje „jen do něčeho“, zatímco ostatní je v plánu, ale až někdy… Je moje představa, že by PV mimo lakonického seznamu, co by se mělo z fondu pořídit, měl nechat odhlasovat termín, do kdy, a cca za kolik, mimo mísu? A představa, že bych jako podklad ke shromáždění měla najít nějaký rozpis, kolik byl fond loni, kolik přibylo peněz a kolik ubylo a za co včetně náhledu faktur taky? Díky hana
Paní Hanaaha – nějak nerozumím otázce, jako předseda výboru musím každoročně shromáždění předkládat roční vyúčtování – uzávěrku, kterou hlasováním vlastníci schvalují. V uzávěrce je uvedeno, kolik se vybralo do FO, kolik se uhradilo za zálohy ( plyn, voda, el. spol. prostor, popelnice atd )a dále jsou tam uvedeny nejdůležitější a fin. nejnáročnější investice nebo opravy domu v daném roce a nakonec zůstatek. Dále je výbor povinen předkládat tzv. plán oprav na další rok, kde je načrtnuto co by se mělo dělat na domě nebo v domě. Co víc požadajete? Přece nechcete předkládat každou fakturu a platbu? Nebo dokonce každému rozdávat kopii kompletního účetnictví? To by asi nedopadlo dobře.
Dobrý den,
bylo by vhodnější formulovat jasný dotaz, namísto návrhů s připojeným otazníkem.
Ohledně rozsahu poskytovaných informací předně nahlédněte do stanov, či zda je již neřešilo nějakým rozhodnutím shromáždění. Popř. takovou věc sama navrhněte k odhlasování. Mimo tento aparát si samozřejmě můžete poptávané informace vyžádat sama přímo.
Dále je už váš popis méně jasný.
Nelíbí se vám , že „na shromáždění dozvíme od správce, že na fondu bylo tolik a tolik, opravilo se za tolik a zbylo tolik.“
dále ale poptáváte fakticky totéž "představa, že bych jako podklad ke shromáždění měla najít nějaký rozpis, kolik byl fond loni, kolik přibylo peněz a kolik ubylo a za co "
Faktury do podkladů shromáždění nepatří, i středně velké SVJ může generovat řádově i stovku výdajových položek ročně, nedovedu si představit toto standardně dodávat…
G.X.
na úplné informace. V dnešní digitalizované době není problém je poskytnout. Já třeba zcela dobrovolně a bez předchozí výzvy zasílám vlastníkům mailem celé účetnictví. Je to otázka několika vteřin.
„…i středně velké SVJ může generovat řádově i stovku výdajových položek ročně, nedovedu si představit toto standardně dodávat…“
- k nám již dávno dorazily počítače a texty čítající 1000 slov stahujeme „50MB-internetem“.
- zveřejnění zhruba do 5-ti PDF-ek s údaji několika manažerských sestav jako je „…kolik byl fond loni, kolik přibylo peněz a kolik ubylo a za co včetně náhledu faktur taky…“ si tedy nelze jen v šumavských hvozdech kde energii dodávají pouze tatranky
Neználek
„…Střádáme na? spoustu záměrů, bez nějaké finanční rozvahy, co by jednotlivé „opravy/investice“ měly stát…“
- no to je ta zásadní chyba. Nejprve se zamyslíte nad plánovanými investicemi. Tu co vyberete a usnesete – musíte zafinancovat – složením „cash“ nebo ti kdo cash nesloží „a střelhbitě“ pak úvěrem, který jim může vést SVJ. Můžete samozřejmě dohodnout „spoření“ – ZA UVEDENÝM ÚČELEM – formou zvýšení příspěvků na správu – tj. částky za m2.
- položkvě rozpitvané rozložení financí by mělo být Vaším prioritním záměrem toto prokouknout
„…podklad ke shromáždění měla najít nějaký rozpis…“
- tomu se říká „kontrolovat hospodaření“
„…představa, že by PV mimo lakonického seznamu…“
- PV se zbavte a zvolte si výbor. PV je výchdisko z nouze a rozhodně nemá motivaci Vám aktivně spravovat dům nad rozsah bezpodmínečně nutný
Neználek
Poslední komentáře