Dlouhé fakturační období u plynu
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak ostatní řeší roční vyúčtování služeb spojených s užíváním bytu ve vztahu k dlouhým fakturačním obdobím např. u Přažské plynárenské. Zde je fakturační období u našeho SVJ od srpna běžného roku do srpna následujícího roku. Spotřeba plynu se sice dá odečíst z plynoměru, ale cena k 31.12. se nedá odhadnout. Plyn používáme k vytápění a ophřevu TUV. Pokud faktura přijde až v září, nejsme schopni dodržet termín pro vyúčtování služeb minulého roku. Zdeněk
Vážený pane Zdeňku
tak, jak píší předchůdci.
Uskutečněte samoodečet stavu na plynoměru a postupte tento údaj dodavateli se žádostí o mimořádnou fakturaci k danému datu, možné je i prostřednictvím elektronické pošty. Dodavatel vám odečet k požadovanému datu z kapacitních důvodů nemusí sám uskutečnit.
Obdobně můžete konat i u elektrické energie, vody. Mimořádná fakturace může být zpoplatněna (cca 400,–Kč/faktura).
Dále je možné ve smlouvě o dodávce požadovat kratší termín fakturace či fakturaci k datu.
Pozn.: Kdo vám provozuje domovní tepelný zdroj (plynovou kotelnu)? Doporučuji sjednat oprávněného provozovatele a plátce DPH, vstupy do tepelného zdroje jsou v základní sazbě DPH 19%, výstup=teplo+ohřev TUV je ve snížené sazbě DPH 9%. Postupujete v souladu se závazným Cenovým rozhodnutím ERÚ (Energetický regulační úřad) č.7/2008, včetně příloh? I pro předcházející roky byla závazná Cenová rozhodnutí.
Matějka
Vážený Anonymous777,
jako zákazník žádám o mimořádnou fakturaci k nějakému dni a k nějakému stavu, proto jsem provedl samoodečet.
Nevidím na tom nic zbytečného.
V případě, že dodavatel bude provádět odečet sám k 31.12., respektive v 6.00 hod. dne 1.1., je oprávněn účtovat za nadstandartní službu.
Matějka
Dobrý den, my to řešíme tak, že 31.12. vždy požádáme plynárnu o mimořádné vyúčtování k 31.12. SVJ 323
Poslední komentáře