byt
Dobrý den, jsem vlastníkem bytové jednotky , vyměnili jsme si vchodové dveře do bytu /původní byly obyčejné papundeklové 30 let staré/ nové jsou protipožární které splňují normu ČSN. Výbor společenství vlastníků požaduje dveře opatřit kukátkem a protipožárním těsněním, jmenovkou a číslëm bytu. Na starých dveřích žádné číslo nebylo./a na žádných dveřích ostatních bytů čísla nejsou a dokonce někteří také kukátko nemají/. V současné době je byt prázdný, výbor dále po nás chce vidět nájemní smlouvu a ukončení nájemní smlouvy a chtějí nahlásit kdo tam bydlí, od kdy a hlavně kdo. Podotýkám, že v bytě bydlel do února 2009 můj syn.
Můj dotaz zní: Mají na to právo a mám já povinnost toto výboru sdělovat. Já mám za to, že nikoliv. Děkuji za odpovědi Lucka
Váš dotaz má dvě části.
Na údaje o jménech osob užívajících Váš byt a na nájemní smlouvu (ta může být uzavřena i ústně) nemá nikdo nárok.
Složitější je otázka výměny vchodových dveří do jednotky. Tam bych se zajímal, zda se jedná o společnou část domu, a bez ohledu na to bych inicioval výměnu dveří do všech jednotek. Zažil jsem požár, a věřte mi, že protipožární dveře v jedné jednotce nezajistí průchodnost únikových cest, pokud hořící jednotka nebude rovněž opatřena protipožárními dveřmi.
Prosím v této souvislosti o poskynutí čísla ČSN upravující dveře do jednotky. Děkuji.
Rozumbrada
Vážená paní Lucko,
načtěte vaše stanovy. Výbor společenství může maximálně zajímat POČET OSOB v bytě žijících a to pro náklady domu, které se rozúčtovávají dle počtu osob.
Pokud se ve společenství = domě nerozúčtovávají náklady dle počtu osob, i tento údaj je pro ně zbytečný.
Výbor společenství v souladu se zákonem č.72/1994 Sb. v platném znění zásadně komunikuje s vlastníkem jednotky = bytu.
Informace o skutečnostech, zda vlastník jednotky byt pronajímá a komu, výboru společenství (správci) nenáleží.
Matějka
Pane Matějko,
náš výbor nám dal k vyplnění formulář, kde jsme měli uvést: jména osob bydlících v bytě, data narození (možná dokonce i RČ, to už si nevybavuji), telefon, zaměstanavetele!, telefon do zaměstanání, pokud byt pronajímáme tak jména nájemců vč. data narození a adresy trvalého bydliště atd. Nevěřícně jsme na to hleděli, protože tam už opravdu chyběla jen kolonka na číslo OP, číslo bankovního účtu a velikost bot… (vyloženě si to koledovalo o předání Úřadu na ochranu osobních údajů). Tyto údaje jsme neposkytli, mám zato, že jediná opravdu důležitá informace pro výbor (krom jména vlastníka) je kontaktní telefon na osoby, které v případě nějaké nehody mohou okamžitě přijít otevřít byt a situaci řešit.
Jelikož v té době jsme ještě neměli mnoho informací o správě SVJ (a náš výbor si pravidla stanovuje sám a nepřipouští diskuzi), nechali jsme to být a do příští schůze zapomněli. Přesto jak vidím z Vašeho příspěvku, je podobné jednání nesprávné. Tedy není potřeba nic jako Domovní kniha, pro jejíž účel tyhle info chtěli? Je to jen jakýsi přežitek z minulosti, že?
A zároveň se chci zeptat na zápis o schůzi. Na minulé schůzi konané před téměř 2 měsíci jsem se podivovala nad tím, že naše SVJ nevede účetnictví, což jsem krátce předtím zjistila. Přesto předsedkyně výboru tvrdila, že je všechno v pořádku, přestože všichni ostatní už snad procitli a pochopili, že tady něco nehraje. Proto čekám na zápis ze schůze, zda tam ty mnou uvedené informace a vůbec celá námitka budou uvedeny. Zápis ovšem pořád není, protože člen výboru, který ho má na starosti, ho musí neustále předělávat podle připomínek předsedkyně a ve výsledku už je asi celá situace tak překroucená, že se pod to ten člen odmítl podepsat. Proto se ptám: je nějaká lhůta pro sestavení a zveřejnění zápisu ze schůze? Ve stanovách to určeno není.
Děkuji. Fantová
Vážená p.Fantová,
společenství vede „knihu“ členů = vlastníků jednotek.
Dále skutečně postačuje, jak jsem psal, počet bydlících osob. Vhodné je mít kontaktní telefon na zpřístupnění jednotky v případě potřeby, není-li jednotka „24 hodin“ a „365 dní v roce“ užívána.
K hospodaření společenství: společensví vlastníků je účetní jednotkou a dnem vzniku zakládá „účetní knihy“; 1× ročně je schvalováno hospodaření na shromáždění; každý vlastník má právo nahlédnout do účetnictví; „účetní závěrka“ je v některých krajích vyžadována příslušným KS do sbírky listin, stačí tedy nahlédnout.
Zápis ze schůze shromáždění – pokud nemáte ve stanovách uvedeno jak se zápis zveřejňuje, tak v souladu se ZoVB máte kdykoliv právo nahlédnout do zápisů ze shromáždění či výboru (tyto materiály schraňuje výbor). „Zápis“ je buď v ručním záznamu přímo ze schůze nebo již zpracovaný k archivaci s podpisem zapisovatele a možná někde i ověřený ověřovateli zápisu (většinou osoby mimo výbor).
Matějka
Poslední komentáře