Bourání a rekonstrukce bez povolení

Vložil jakub32 (bez ověření), 30. Červen 2022 - 16:07 ::

Dobrý den, jsme dům SVJ a soused nad námi se k nám proboural v místnosti WC betonovým stropem, aby si mohl pohodlněji dopojit svůj nový odpad u nás v bytě a ne složitě u sebe. Při probourání díry pro odpad vyřezal i ztužující železa (armaturu). Není to narušení statiky a nepotřebuje na takový zásah povolení a souhlas ostatních majitelů bytů? Nehledě na to, že se chová jako arogantní dobytek a dělá si co chce? Dále v jedné z místností nad námi vyřezal původní prkenný podlahový záklop a nahradil ho OSB deskami, které jsou slabé a při chůzi vrzají a jsou hlučné. Není podlahový záklop společná část budovy, která má splňovat určité parametry ohledně statiky a akustiky? (možná vyhrabal i původní podlahový zásyp a nahradil to bůh ví čím). On nad námi koupil dva byty, takže celé patro a ty byty vzájemně prouboural, aby z nich udělal jeden velký. Není to věc na kterou opět potřebuje povolení a souhlas ostatních majitelů bytů? Na schodišťové podestě mezi vchodovými dveřmi svých bytů vyřezal kapsu, aby si mezi byty propojil vodu nebo odpad nebo něco podobného. Nejedná se opět o narušení společných prostor budovy a jelikož je to veřejné schodiště, tak opět o narušení statiky? Za případné odpovědi mnohokrát děkuji každá rada se nám hodí.

  • společné části
  • statika

Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

Vložil radka2222 (bez ověření), 30. Červen 2022 - 16:28

jsou lidé, kteří by neměli vlastnit žádný majetek, zejména nemovitý. protože se o něj neumí starat. pokud je pravda co píšete, a vy si klidně píšete na anonymním fóru dotaz, namísto abyste povolal stavební úřad, policii (pokud nelžete, je to na místě), okamžitě prokazatelně informoval svj… bůh vám pomoz.

Vložil retardka (bez ověření), 1. Červenec 2022 - 5:47

prokazatelně informoval svj – sem se tady dlouho takhle nezasmál

arogantní dobytek bourá podlahy a schodiště, a výbor si toho nevšimne? možná že on sám je statutár.

Vložil Petr, 1. Červenec 2022 - 8:42

"-dům SVJ a soused nad námi se k nám proboural ve… WC betonovým stropem, aby si mohl pohodlněji dopojit svůj odpad u nás a ne složitě u sebe.

  • Při probourání vyřezal i ztužující železa (armaturu).
  • v jedné z místností nad námi vyřezal původní prkenný podlahový záklop a nahradil ho OSB deskami, které jsou slabé a při chůzi vrzají a jsou hlučné.
  • nad námi koupil dva byty, takže celé patro a ty byty vzájemně prouboural, aby z nich udělal jeden velký.
  • Na schodišťové podestě mezi vchodovými dveřmi svých bytů vyřezal kapsu, aby si mezi byty propojil vodu / odpad nebo něco podobného"

1/ NEJVYŠŠÍ ORGÁN SVJ viz § 1205 „Nejvyšší orgán společenství je shromáždění; statutární orgán je výbor, ledaže …“

pozn.: PRÁVA A POVINNOSTI VÝBORU URČUJE NOZ A STANOVY

2/ PRÁVA A POVINNOSTI VLASTNÍKA § 1175

právo svobodně spravovat, … uvnitř stavebně upravovat byt … nesmí však ztížit jinému vlastníku výkon stejných práv ani ohrozit, změnit nebo poškodit společné části.

3/ STAVEBNÍ ÚPRAVY V BYTĚ § 1182

  • Vlastník … předem oznámí osobě odpovědné za správu domu stavební úpravu uvnitř svého bytu.
  • umožní osobě odpovědné za správu domu (na základě její předchozí výzvy ověření, zda ¨… popřípadě i přístupem do bytu.

4/ SPOJENÍ 2 BJ DO 1 BJ na to se ptejte na místím stavebním odboru

Vložil radka2222 (bez ověření), 1. Červenec 2022 - 8:25
  1. jak vlastník prokáže, že si toho „výbor všiml“ a bude se pak chtít domáhat škod, protože výbor nekonal?
  2. co když výbor nebydlí v domě?
  3. co když výbor bydlí v přízemí, tak si toho objektivně všimnout nemusel?
  4. co když je výbor dědula, co ani nevychází z bytu /my takového 92 letého měli)?
  5. co když jsou úpravy zřejmé jen z tazatelova bytu (strop wc apod.)?

jen se smějte:-) to tazateli asi nejvíc pomůže.

Vložil jakub32, 2. Červenec 2022 - 18:39

On je právě předseda výboru a ostatní dva členové výboru bydlí ve druhém vchodě, takže o tom logicky nevědí co se tady děje. Zbytek našeho vchodu jsou staří lidé, kteří neřeší jestli je to správně nebo ne. Navíc je jim to asi jedno, protože jediní kdo tím neodborným zásahem trpí jsou pouze dva byty pod těmi dvěma propojenými, tedy já a sousedka přes chodbu.

Vložil Předseda výboru (bez ověření), 3. Červenec 2022 - 10:20

„On je právě předseda výboru“ (Vložil jakub32, 2. Červenec 2022 – 18:39)

Předseda může. Už se zde řešilo.

Vložil radka2222 (bez ověření), 2. Červenec 2022 - 19:26

okamžitě prokazatelně informovat svj.

Vložil Petr, 3. Červenec 2022 - 4:58

"… -nad námi koupil dva byty, takže celé patro a ty byty vzájemně prouboural, aby z nich udělal jeden velký. Není to věc na kterou opět potřebuje povolení a souhlas ostatních majitelů bytů?

  • na schodišťové podestě … vyřezal kapsu, aby si mezi byty propojil vodu nebo odpad nebo něco podobného.

Nejedná se opět o narušení společných prostor budovy a jelikož je to veřejné schodiště, tak opět o narušení statiky"

  • – – – – – – – –

Jakube nejdříve jste psal o „obyčejném“ sousedovi a když dostanete odkaz na povinnosti vlastníka vůči osobě „odpovědné“ (§ 1175), a že to má řešit jednak výbor (§ 1182) a jednak nejvyšší orgán (§ 1205), tak sdělíte, že

  • se jedná o předsedu výboru,
  • že 2 členové výboru sídlí v jiném vchodu a NEVĚDÍ CO SE VEDLE DĚJE
  • že to vadí jen vlastníkům 2 BJ protože ostatní jsou staří a je jim to fuk.

TO ŽE JDE O PŘEDSEDU VÝBORU NEMĚNÍ NIC NA TOM, ŽE

  • KVŮLI PROPOJENÍ BYTŮ A BOURÁNÍ (MOŽNÁ NOSNÝCH ČÁSTÍ) MÁTE/MŮŽETE PODAT STÍŽNOST/DOTAZ NA MÍSTNÍ STAVEBNÍ ODBOR
  • ČLENŮM VÝBORU BYDLÍCÍM V JINÉM VCHODU

JAKOU KOUZELNOU RADU JSTE OČEKÁVAL ?

Vložil jakub32, 4. Červenec 2022 - 16:10

Nic kouzelného jsem neočekával. Jen jsem se ptal zda na uvedené zásahy potřebuje povolení a souhlas ostatních majitelů bytů. A ptal jsem se jestli je podlahový prkenný záklop společná část budovy, když je to funkční věc, která má splňovat určité parametry, protože to je věc, která nás obtěžuje nejvíc. Propojené byty a kapsa v podestě mě nijak v užívání bytu neobtěžuje. Probouraný strop WC je nad naším SDK stropem, takže narušil náš byt, ale žádný bordel ani díru na WC nevidím. Suť leží na SDK. Ptal jsem se na to vše hromadně, protože tady v baráku nechci dělat dusno a chtěl jsem mít v ruce co nejvíc informací, až to s ním půjdu řešit, protože logicky z lidského hlediska to chci řešit prvně soukromě přímo s ním a když na to nebude slyšet, tak až pak teprve oficiální cestou.

Vložil Petr, 4. Červenec 2022 - 20:09

Téma spojení 2 BJ do 1 BJ (které je dle mne nejzávažnější příp. z hlediska nosných částí) můžete hledat zde nebo na internetu, ale rozhodně se zeptejte na stavebním odboru.

zde např:

www.portalsvj.cz/…eni-2-bytu-0

www.portalsvj.cz/…ych-jednotek

www.portalsvj.cz/…ych-jednotek

www.portalsvj.cz/…ych-jednotek

Něco je také na internetu

CHCE TO HLEDAT A NEJ JEN POLOŽIT DOTAZ A ČEKAT

NEBO SI MYSLÍTE, ŽE JSTE PRVNÍ KDO S TÍM V SVJ POTÝKÁ (AŤ JIŽ JAKO ZÁJMECE O SPOJENÍ NEBO JAKO SPOJENÍM POŠKOZENÝ) ?

bojíte se ZEPTAT DALŠÍCH ČLENŮ VÝBORU, což nemá nic společného z obavy z dusna (zvlášť když to nikoho jiného nepálí, takže byste žádné dusno nedělal) !

Jaksi jsem nepochopil, jak se dotyčný napojil k vám, tedy zda

  • prostrčil ruce skrz vybouraný strop nebo jste ho k sobě pustil
  • se připojil přes fitýnku pod vaším stropem nebo vyřízl si ve svodu u vás vyřízl otvor (to se ptám jako řemeslník amatér)

Dotaz:

  • v katastru (na cuzk.cz) jsou již BJ spojeny ?
  • jak dlouho tento stav trvá a od té doby se nekonalo shromáždění (nejvyšší orgán) kde byste to projednal ?

Pozn.: také je závažné že by mělo být změněno Prohlášení nebo by měl být tento proces „v běhu“.

Vložil jakub32, 17. Červenec 2022 - 9:27

Díky za info. O tom veřejném katastru jsem nevěděl, takže už vím, že všechny tři byty co vlastní v našem v chodě jsou psány každý zvlášť, takže propojení bytů je bez povolení a na bytě nad námi je ještě zástavní právo, takže ho splácí a dělá v něm takové dobytčárny. To by mohlo bance taky vadit, že věc kterou ručí svými zásahy vlastně znehodnocuje. Dopojení odpadu opravdu proběhlo tím způsobem, že ze svého bytu probourali díru a dopojili to tou dírou do mého bytu. Je to složité na vysvětlení kdyby šla vložit fotka tak to hned chápete co udělal. Shromáždění se nekonalo už dlouho kvůli koroně se vše řešilo vyplňováním formulářů a dotazníků ve schránkách ohledně oprav a údržby budovy.

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".