Balkon a problémoví důchodci

Vložil Dvořák (bez ověření), 10. Červen 2012 - 17:08 ::

Máme neustálé problémy se sousedkama staršího věku. Osobně jsem majitelem bytu v O.V. Byt sem před časem pronajal známému a osobně s ním ani s jeho rodinou nemám sebemenší problém ani ostatní sousedé.Byt má otevřený bálkon se sklem v rámu a tak si pronajímatel na něj dal bílou plachtu s motivy tří malých malovaných soviček proti slunci i zvědavým sousedům.Osobně mi to vůbec nevadí ale stěžuje si několik důchodkyn že k tomu samy nedali souhlas a vyhrožují nějakou pokutou.Muj druhý soused by pro změnu chtěl na svůj balkon přidělat malou stříšku a oným sousedkám se to opět nelíbí.Poradte co tedy dělat,bát se důchodkyn,nebo být v klidu jako vlastník bytu?Děkuji

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil null (bez ověření), 12. Červen 2012 - 8:34

    „pronajímatel na něj dal bílou plachtu s motivy tří malých malovaných soviček“

    Asi zapomněl předem konzultovat, která zvířata na plachtě jsou přípustná.

    Zkuste velryby.

    Vložil PatrikV (bez ověření), 12. Červen 2012 - 7:12

    Mám lodžii směrovanou na západ. Samozřejmě nejsem v našem domě jediný. V létě, i když mám žaluzie je v bytě jako v peci. Někteří, včetně mě jsem to řešili podobným způsobem, jak píšete. V našem případě venkovní roletou chycenou zvenčí nad oknem a dole k zábradlí balkónu. Mohla by přijít nějaká důchodkyně a namítat, že mi k tomu nedala souhlas a ještě vyhrožovat pokutou. Poslal bych ji do … takovou rychlostí, že by se jí zatmělo před očima.

    Vložil Anonymousssss (bez ověření), 12. Červen 2012 - 8:08

    PatrikuV, Vám asi právo nic neříká, že? Bohužel i tvorové Vašeho rozhledu žijí mezi námi.

    Vložil PatrikV (bez ověření), 12. Červen 2012 - 8:34

    Anonymousssss, rád se příučím. Napište konkrétní paragraf, zákon apod. který mi toto zakazuje. Má se to snad týkat změny vnějšího vzhledu budovy?

    ?
    Vložil GaBriela39, 12. Červen 2012 - 8:15

    O jakém právu píšete? O právech důchodců nebo o právech na Kamčatce?

    Vložil Anonymousssss (bez ověření), 12. Červen 2012 - 8:32

    Gabrielo, píši o § 13/3 zákona o vlastnictví bytů. Velmi pravděpodobně došlo ke změně vzhledu domu. Nevím jestli tušíte, že něco takového existuje.

    Vložil GaBriela39, 12. Červen 2012 - 9:39

    Jistě že vím, ale tady se bavíme o „kusu hadru“ na balkóně a to fakt změna není. Za změnu považuji když si někdo udělá jiné okno, dá si nad něj stříšku a dva chrliče nebo 5 satelitů o průměru 90cm. Mimochodem když vám hovado počmárá tagama fasádu – je to změna vzhledu?

    Vložil null (bez ověření), 12. Červen 2012 - 15:59

    Vložil GaBriela39, 12. Červen 2012 – 9:39

    „Za změnu považuji … 5 satelitů o průměru 90cm.“

    Takže 4 satelity o průměru 80 cm změnou vzhledu podle zákona nejsou. Děkuji za upřesnění, hodlám podobnou anténní soutavu instalovat.

    Vložil Anonymousssss (bez ověření), 12. Červen 2012 - 10:08

    Gabrielo, tazatel uvádí, že se jedná o plachtu a stříšku. O střížce sama hovoříte jako o změně vzhledu. Pokud nějaké hovado počmárá tagama fasádu tak nejspíše jde o změnu vzhledu. Protože je pachatel neznámý, tak by se změna vzhledu odstranila bez diskuzí s pachatelem. Zde by patrně došlo také k odstranění stříšky, ale současně s diskusí s dotyčným porušovatelem zákona.

    Vložil GaBriela39, 12. Červen 2012 - 10:37

    Plachtu uvádí tazatel a na tu se moje reakce vztahuje, stříšku má v plánu jeho soused a tam jsem opravdu psala že by si někdo na změnu vzhledu stěžovat mohl, jen se obávám, že by se prostě nic nestalo. V mém okolí takových markýz a stříšek je kupa a nikdo to neřeší. A jestli ano, tak ne ku prospěchu věci. Mimochodem, co by se stalo, když si postavíte tu stříšku / markýzu: někdo si bude stěžovat, asi začne na SVJ. Ten řekne dejte to pryč, já řeknu ani náhodou. SVJ se obrátí asi na stavební úřad a ten udělá co? Nikdy jsem se nedostala k záznamům (aspoň na internetu), kde by se tohle řešilo na reálném příkladě.

    Vložil PatrikV (bez ověření), 12. Červen 2012 - 8:51

    Ano, na tomto odkaze „http://www.por­talsvj.cz/faq/co-je-zmena-vzhleduse“ o tom celkem podrobně píše. A stoprocentně vám každý úředník stavebního úřadu řekne rozdílnou variantu, zda tento zákon porušujete nebo ne. To by jste si potom nemohl stáhnou ani žaluzie, protože okna jsou průhledná. A každému není nic potom, jestli je budu mít růžové nebo s obrázky. A co balkóny, kde si lidi suší prádlo? Také porušují zákon? To bych na ten balkón nemohl tedy ani vsoupit, protože bych narušil vnější vzhled domu.

    Vložil PatrikV (bez ověření), 12. Červen 2012 - 8:52

    „http://www.por­talsvj.cz/faq/co-je-zmena-vzhledu"

    Vložil GaBriela39, 11. Červen 2012 - 9:52

    Buďte naprosto v klidu. Možná jen místo soviček ať známý dá třeba sluníčka, určitě ty důchodkyně jsou tři a vidí se v nich a uráží je, že jim někdo dává najevo že jsou sůvy :-)

    Soused se stříškou by to mohl mít komplikovanější pokud zasáhne třeba do fasády v záruce, případně by to mohl někdo napadnout jako změnu vzhledu, ale stěžovat by si mohl tak u pokladny číslo 2 na Hlavním nádraží v Praze. Silně pochybuji že by se tím zabýval nějaký úřad a nevidím ani páky jak by ho donutil to odstranit. Ale to Vám řekne možná někdo zde fundovanější.

    Vložil Dvořák (bez ověření), 12. Červen 2012 - 20:22

    Zdravím.Nečekal sem,že se rozhoří až tak ostrá diskuse ohledně (podle mne prkotiny)plachty­.Dovolil bych si případné drobné upřesnění stavu.Jedná se o bílou plachtu s malovanýma motivama soviček.Plachta je velikosti 2.5 ku 1.5 m a je pouze přivázána na rám balkonu,nikoliv od stropu.Plachta pouze překrývá skleněnou výplň rámu a tudíš nikde neplandá.Také se nejedná o žádnou reklamní plachtu.A to je ten problém.Sousedky si myslí,že to je reklama a i když nikdo nedokáže vyčíst na co.Ani já popravdě ne.Prostě jim vadí,že tam je.A to se už nechaly slyšet,že by kdyžtak chtěli reklamy na přední část domu na balkony v mezipatře.To by jim nevadilo.Hlavně aby to vydělávalo.To jen okrajově.Jde mi tedy o to,zda je porušen zákon § 13 zákona 72/1994 Sb., odst. 3 a musí na to být souhlas,či nikoliv.Samozřejmě jsem pečlivě četl i komentáře,ze kterých se dá usuzovat,že spíše asi ne ale i přesto si nejsem tedy jist,zda se mám bát důchodkyň nebo se nad tím pousmát.Naše domovnice se spíše nechce k ničemu vyjadřovat,jelikož je ve své funkci trošku mimo mísu a vládnou spíše onné členky představenstva.Že ale revitalizace našeho domu stála finančně stejně jak sousední dům,který má opraven i interier domu,zvonky a sklepy a my jen fasádu a okna to je nezajimá.Hlavně že se vysazují kytičky za naše peníze.Děkuji

    Vložil Dvořák (bez ověření), 11. Červen 2012 - 17:12

    Děkuji moc. :)

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".