Teplo bez zohlednění korekcí versus vyhláška 372/2001
Dobrý den,
v našem společenství máme cca 70 bytových jednotek. Na první schůzi Shromáždění, v lednu roku 2008, bylo schváleno rozúčtování tepla takto, cituji: „Náklady na vytápění budou hrazeny poměrem dle naměřených hodnot (každý byt má jeden měřič) bez zohlednění korekcí. Náklady na dodávku TÚV budou rozúčtovány dle vyhlášky 372/2011”. Tento bod byl schválen: 85% přítomných PRO (71% účast)
S postupem času jsme zjistili, že je tento způsob rozúčtovaní velmi nevýhodný k bočním bytům, kteří byli i jedni z těch, kteří s tímto bodem souhlasili (asi bez znalosti věci). Aktuálně platí velmi vysoké částky za teplo a někteří sousedé na tom „parazitují“, takže neplatí buď vůbec nic, nebo velmi málo (i s přihlédnutím na velikost jednotky). U nás se platí jen za skutečně spotřebované teplo. Kdo netopí…neplatí nic, i když má tepelný komfort na úrovni sousedních bytů
Otázky:
1. Může (mohlo) Shromáždění schválit rozúčtování tepla ve výše uvedeném znění?
A jestliže ne:
2. Můžete mě zaslat odkaz na zákon (vyhlášku), který (ne)upravuje možnost vlastního rozhodnutí Shromáždění o změně způsobu rozúčtování tepla a to jinak než je uvedeno ve vyhlášce 372/2001? 3. Je zákon, který to výslovně zakazuje? 4. Je nový zákon, který to po lednu 2008 upravuje přísněji a mohl by nahradit rozhodnutí Shromáždění?
Jsem totiž jedním z těch, kteří platí více a tak hledám „jednoduchou“ cestu k nápravě. A mimo jiné jsem člen výboru a tudíž hledám také cestu jak tuto změnu vysvětlit-obhájit-prosadit.
Děkuji za radu,
Tomáš Skřipec
P.S.: v diskuzích jsem hledal, ale tuto situaci, kdy si Shromáždění odsouhlasilo jiný způsob vyúčtování, jsem nenašel. U nás to navrhl náš správce, kterému nejspíš všichni důvěřovali, i když vypadá, že si chtěl ulehčit práci.
Poslední komentáře