Paní Lexová, píšete o důvěře vlastníků, ale asi jde o družstevníky (krom vás a ještě jednoho). Odpověď hledejte ve zdejší diskusi (nebo myslíte, že jste jediní a nikdo ten či podobný problém ještě neřešil ?).
Zjistěte ze zápisů, zda to bylo řešeno shromážděním (na čí účet, kdo má dispoziční právo).
Dále postupujte dle vašich stanov. Pokud je nemáte, máte vzorové.
Dle nich Předmět činnosti čl. III – Správa domu
(4) Při plnění úkolů podle zákona o vlastnictví bytů a těchto stanov zajišťuje společenství dále zejména tyto činnosti spojené se správou domu a pozemku:
- vedení evidence plateb členů společenství
- zřízení účtu u banky a hospodaření s finančními prostředky,
- vedení účetnictví v souladu se zvláštními právními předpisy,
Čl. XVII – Úhrada nákladů správy domu a za služby
(1) Příspěvky na správu domu, zálohy na úhradu za služby platí členové na účet společenství [čl. VII odst. 3 písm. f) a g)], nerozhodne-li shromáždění o placení na účet správce.
(2) Vyúčtování záloh na úhradu za služby provádí výbor 1× za zúčtovací období, kterým je kalendářní rok, nejpozději do 4 kalend. měsíců po jeho skončení; v souladu se stanoveným způsobem rozúčtování [čl. VII odst. 3 písm. h)].
(3) Zprávu o použití a stavu příspěvků na správu domu předkládá výbor ke schválení shromáždění spolu se zprávou o hospodaření a s návrhem na schválení účetní závěrky.
Poslední komentáře